اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده مجلس: چین اقتصاد ایران را به چالش کشیده است



 

 

چین اقتصاد ایران را به چالش کشیده است

 

 

هاشمی افزود: با وجود قوانینی با صراحت، همچنان گزارشاتی مبنی بر ورود اقلام بی‏کیفیت چینی به کشور ارائه می‏شود.

 

فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات از چین، اقتصاد و تولید کشور را به چالش کشیده است، از تجدید نظر در تعرفه واردات خودرو خبر داد.

 

سیدحسین هاشمی با بیان اینکه واردات از چین، اقتصاد و تولید کشور را به چالش کشیده است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی یک سال پیش از این نسبت به تصویب قانونی در راستای جلوگیری از ورود اجناس بی‏کیفیت چینی به داخل کشور مبادرت ورزید.

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قانون تحت عنوان "ارتقای کیفیت خودرو و محصولات صنعتی" مصوب شد و به صراحت بیان می‏کند که هر قطعه یا کالایی که قصد ورود به چرخه داخلی کشور را دارد، باید پس از تایید سازمان استاندارد، ثبت سفارش شود.

 

هاشمی ادامه داد: در ادامه این قانون آمده است که اگر کالایی در داخل کشور تولید می‏شود، برای واردات آن محدودیت‏هایی وجود دارد.

 

* تولید محصولات داخلی در چین

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تولید محصولات برندهای داخلی در کشور چین خبر داد.

 

هاشمی افزود: با وجود قوانینی با صراحت، همچنان گزارشاتی مبنی بر ورود اقلام بی‏کیفیت چینی به کشور ارائه می‏شود.

 

وی تصریح کرد: حتی در مواردی، گزارش‏ها از تولید محصولات داخلی توسط شرکت‏های ایرانی در چین و واردات آن به کشور حکایت می‏کند.

 

* تجدیدنظر در تعرفه واردات خودرو

 

هاشمی از امکان تجدیدنظر در تعرفه‏های واردات خودرو خبر داد و افزود: البته این مهم به طور جدی به خودروسازان تذکر داده شده است؛ اما اگر بحث تولید قطعات توسط قطعه‏سازان شرکت‏های ایرانی در چین و واردات آن به کشور و استفاده از سوی خودروسازان اثبات شود، یقینا در تعرفه‏های واردات خودرو تجدیدنظر می‏کنیم.

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امر خطرناک است و ما امیدواریم تا همان‌گونه که خودروسازان اعلام کرده‏اند، این شرکت‏ها از استانداردهای "آ" و "بی" سود برده و شاهد استفاده از قطعات بی‏کیفیت چینی در صنایع کشور نباشیم./آفتاب



ویدیو مرتبط :
چالش بدحجابی در "هفت" بین فیلمساز و نماینده مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چین از سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز ایران دست کشیده است



 

 

 

چین از سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز ایران دست کشیده است

 

رویترز ادعا کرد که چین سرمایه گذاری خود را در پروژه های گاز و نفت ایران را متوقف کرده است.

عقب نشینی پکن در سرمایه گذاری در ایران باعث دلخوری ایران شده است.

رویترز نوشت: با توجه به ایتکه چین تنها قدرت بزرگ در جهان است که می تواند در ایران سرمایه گذاری کند، تهران نیاز دارد که این کشور  به سرمایه گذاری خود در پروژه های نفت و گاز ادامه دهد.  از دست دادن این کشور برای ایران ریسک زیادی دارد.

کاهش سرمایه گذاری پکن در ایران برای کاهش تنش بین چین و امریکا از اواخر سال 2010 شروع شد. چین در پی جلوگیری از تحریم شرکت های این کشور توسط امریکا است.

همچنین، اوباما و اعضای کابینه اش چین را تحت فشار گذاشته اند تا این کشور در جلوگیری از فعالیت های هسته ای ایران کمک بشتری کند. جو بایدن معاون اوباما در سفری که به چین داشت در این باره مذاکراتی با مقامات این کشور داشت.

تهران به شرکت های چینی هشدار داده ست که انها نیاز دارند که در پروژهای انرژی ایران تا پایان کار حضور داشته باشند.  تنش های تجاری بین ایران و چین بر سر شروط چینی ها در سال جاری افزایش یافته است..../تحلیل:انتخاب