اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده مجلس:نگرانی خود را درمورد این هواپیما اعلام کرده بودیم/"هواپیمای سقوط کرده متعلق به سپاه نیست"



اخبار,اخبار اجتماعی,سقوط  هواپیما در تهران

 

 اخبار اجتماعی - نماینده مجلس:نگرانی خود را درمورد این هواپیما اعلام کرده بودیم/پروازآزمایشی این هواپیماسقوط کرده بود

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط یک نمونه از هواپیمای ایران 140 در پرواز آزمایشی گفت: اعضای کمیسیون در جریان بازدید مراحل ساخت این هواپیما نگرانی خود را اعلام کرده بودند

  در جلسه علنی پس از اعلام خبر حادثه سقوط یک فروند هواپیما مسافربری ایران 140 در حوالی مهرآباد مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین فروند این هواپیما در اصفهان در پرواز آزمایشی سقوط کرده بود.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران دو بار از مراحل ساخت این هواپیما بازدید داشتند و نگرانی خود را همان زمان اعلام کردیم.

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: نباید به این هواپیما اجازه پرواز می دادند که شاهد چنین حوادثی باشیم. برای سازمان هواپیمایی که اجازه پرواز به این هواپیما داد متاسفیم.

                                       ..............................................


مسئول روابط عمومی کل سپاه:
"هواپیمای سقوط کرده متعلق به سپاه نیست"

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمایی که صبح امروز در تهران سقوط کرده متعلق به سپاه است، این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتشار برخی اخبار را مبنی بر اینکه هواپیمای سقوط کرده در تهران متعلق به سپاه است، تکذیب کرد.
 
صبح امروز هواپیمای ایران 140 مسیر تهران - طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط کرد.
 
در همین راستا برخی از سایت‌ها این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران دانستند که این خبر از سوی سپاه تکذیب شد.
 اخباراجتماعی -  مهر ,ایسنا


ویدیو مرتبط :
نطق نماینده بیرجند در مجلس در خصوص سقوط هواپیمای طبس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام هویت مسافر ایرانی هواپیمای ناپدیده شده مالزی (+عکس) / نماینده مجلس:آمریکا هواپیما را دزدیده است!




اخبار سیاست خارجی - اعلام هویت مسافر ایرانی هواپیمای ناپدیده شده مالزی (+عکس)

پلیس مالزی هویت یکی از مسافرانی که با پاسپورت جعلی سوار بر هواپیمای خطوط هوایی مالزی شده‌ بودند را فاش کرد.

به گزارش ایسنا در مالزی، تان سری خالد ابو باکار، رئیس پلیس مالزی دقایقی پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که یکی از مسافران پرواز شماره MH370 خطوط هوایی مالزی که با پاسپورت اتریشی سوار بر این هواپیما شده بود، فردی با نام "پوریا نورمحمد" 19 ساله است که قصد سفر به آلمان را داشته است.

وی تصریح کرد: بررسی‌های ما نشان داده است که پوریا به هیچ گروه تروریستی وابسته نبوده است.

اخبار,اخبار سیاست خارجی,هویت مسافر ایرانی هواپیمای ناپدیده شده مالزی


به گفته وی، پوریا در روز 28 فوریه سال جاری وارد مالزی شده و در روز 9 مارس نیز سوار بر هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی شده است.

وی افزود: ما هویت این فرد را از طریق اطلاعات موجود در سیستم بیومتریک خود پیدا کردیم که به هنگام اولین ورودش به مالزی ثبت شده بود.

این مقام پلیس اظهار کرد: پوریا قصد داشته است تا به آلمان مهاجرت کند.


                                        .......................................


نقوی: آمریکا هواپیمای مالزی را دزدیده است!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه هواپیمای مفقود شده مالزیایی احتمالاً توسط آمریکا ربوده شده است، گفت: در ماجرای این هواپیما نشانه‌هایی‌ برای آغاز توطئه‌ای جدید علیه ایران توسط آمریکا دیده می‌شود.

به گزارش تسنیم، سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خبرسازی رسانه‌های غربی مبنی بر حضور 2 ایرانی در هواپیمای مفقودشده مالزیایی که بدون گذرنامه وارد پرواز شده‌اند، گفت: ما احتمال می‌دهیم که که ربایش هواپیمای مالزی توسط آمریکایی‌ها صورت گرفته باشد و آنها پشت‌پرده این کار هستند.
 
وی افزود: دلیل این حرف هم آن است که ایران هم‌اکنون سیاست نگاه به شرق را در پیش گرفته و توجه ویژه‌ای به اقتصاد حوزه شرق و جنوب شرق آسیا دارد لذا آمریکا با این کار در تلاش است که در روابط ایران و کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا اخلال ایجاد کند.
 
هواپیمای مفقود شده مالزیایی توسط آمریکا ربوده‌ شده است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ما عامل اصلی این ربایش را آمریکایی‌ها می‌دانیم و احتمالاً آنها عواملی را اجیر کرده‌اند تا این کار را برایشان انجام دهند.
 
نقوی ادامه داد: اسناد منتشره توسط رسانه‌های غربی درباره حضور 2 ایرانی در این پرواز که بدون گذرنامه وارد پرواز شده‌اند جنگ روانی است.
 
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به صورت مستقیم وارد این عملیات نشده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها کسانی را معمولا در اینگونه عملیات‌ها اجیر می‌کنند تا با انجام اقدامات تروریستی، کار را به گردن کشورهای دیگر به ویژه مسلمانان بیندازند.
 
نقوی گفت: در ماجرای این هواپیما نشانه‌هایی‌ برای آغاز توطئه‌ای جدید علیه ایران توسط آمریکا دیده می‌شود.
 اخبار سیاست خارجی - ایسنا , تسنیم