اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده مجلس: «فرجی دانا» قربانی شد


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرجی دانا قربانی دفاع از حقوق شهروندی شد، گفت: در جریان استیضاح هیچ یک از موارد استیضاح به اثبات نرسید.

خبرگزاری ایلنا: جرم وزیر از نگاه استیضاح کنندگان این بود که چرا از دانشگاهیان برای انتخاب روسای دانشگاه ها نظرخواهی شده است درحالی که این موضوع جای تقدیر داشته است نه استیضاح.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرجی دانا قربانی دفاع از حقوق شهروندی شد، گفت: در جریان استیضاح هیچ یک از موارد استیضاح به اثبات نرسید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگویی در مورد به اثبات نرسیدن موارد استیضاح فرجی دانا گفت: اعتقاد دارم که هیچکدام از موارد استیضاح آقای فرجی دانا وارد نبوده و ایشان در دفاع از حقوقی برآمدند که بسیاری از ارگان های دیگر نیز در آن دخیل بودند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: برگرداندن و دفاع از دانشجویان ستاره دار تنها برعهده آقای فرجی دانا نبود که بخواهند آن را یکی از موارد استیضاح بدانند بلکه کمیته ای در این خصوص برای این دانشجویان و آن دسته از دانشجویانی که تخلفات سبک تری داشتند تشکیل شده بود که نظارت کامل و جامع بر این امر داشته باشند. به نظرم فرجی دانا قربانی دفاع از حقوق شهروندی شد.

وی به تلاش وزیر علوم برای برگشت استادهایی که به صورت اجباری بازنشسته شده بودند اشاره کرد و گفت: استادهایی که به کار برگشتند با رای دیوان عدالت توانستند فعالیت کاری خود را ادامه دهند. آقای فرجی دانا که به تنهایی اینکار را نکردند تا ایشان را مسوول تمام این چیزها بدانیم. اما متاسفانه برخی استیضاح کنندگان به این موضوع توجه نکردند.

وی افزود: زمانی که استاد دانشگاهی به دانشجویش ایمیل توهین آمیز زده بود مگر وزیر علوم به شدت با این مساله برخورد نکرد که حالا در استیضاح بدون اینکه هیچکدام از موارد اثبات شود، ایشان را استیضاح کردند؟

جعفرزاده در مورد مورددار بودن نشریات دانشجویی که یکی از موارد مطرح شده از سوی استیضاح کننده ها بود نیز گفت: این موضوع نیز به هیچ عنوان از سوی استیضاح کنندگان به اثبات نرسید.

این نماینده مجلس همچنین در ادامه با برشمردن موارد اثبات نشده استیضاح از سوی استیضاح کنندگان یادآور شد: جرم وزیر از نگاه استیضاح کنندگان این بود که چرا از دانشگاهیان برای انتخاب روسای دانشگاه ها نظرخواهی شده است درحالی که این موضوع جای تقدیر داشته است نه استیضاح.


ویدیو مرتبط :
فیلمی که در مجلس در مورد دکتر فرجی دانا پخش شد!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت 3 نماینده مجلس از فرجی دانا



اخبار,اخبار دانشگاه,شکایت  نمایندگان مجلس ازوزیر علوم

 
اخبار دانشگاه - شکایت 3 نماینده مجلس از فرجی دانا/ ستاره‌دارها وزیر علوم را به کمیسیون اصل 90 کشاندند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل ممانعت از اعمال حق نظارت نمایندگان مجلس بر دستگاه های اجرایی از رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کردند.

مصطفی افضلی فر در گفتگو با مهر گفت: زهره طبیب‌زاده، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نمایندگان تهران و جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت و از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به دلیل ممانعت از اعمال حق نظارت نمایندگان مجلس بر دستگاه های اجرایی از رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کردند.

وی ادامه داد: چندی قبل نمایندگان مجلس در كمیسیون آموزش و تحقیقات درباره بازگشت دانشجویان ستاره دار و كسانی كه از وزارت اطلاعات اخطار دریافت كرده بودند، برای تحصیل و تدریس در دانشگاه‌ها، از وزیرعلوم برای ارایه توضیحاتی دعوت كرده بودند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 افزود: دراین جلسه مقرر شد که برای بررسی این موضوع، پرونده آنها در اختیار نمایندگان قرار گیرد كه در جلسه اول تعدادی از پرونده ها به نمایندگان داده شد و مابقی قرار بود در هفته های آینده در اختیار نمایندگان به صورت یك جا گذاشته شود.

وی ادامه داد: ولی رئیس هیات عالی گزینش، به كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام كرده است كه براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی نمی توان پرونده ها را در اختیار نمایندگان قرار داد كه پس از بررسی ها مشخص شد، چنین مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد.

وی ادامه داد: این حق نمایندگان است و آنها شان نظارتی دارند هر سندی از دستگاه اجرایی بخواهند و دستگاه های اجرایی موظف هستند اسناد درخواستی نمایندگان را در اختیار آنها قرار دهند برای همین نمایندگان مجلس به دلیل ممانعت از اعمال حق نظارت نمایندگان مجلس توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از وی شكایت كرده اند.

افضلی فر افزود: این افراد به کمیسیون اصل 90 دعوت می شوند و باید پاسخ آنها را شنید تا نتیجه را اعلام کرد.
اخبار دانشگاه - مهر