اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده مجلس: سفرهای استانی دولت تبلیغاتی- انتخاباتی است



سفر احمدی نژاد به سمنان

نماینده مجلس: سفرهای استانی دولت تبلیغاتی- انتخاباتی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تأکید بر اینکه متأسفانه هم‌اکنون سفرهای استانی دولت به سفرهای تبلیغاتی تبدیل شده است، گفت: این سفرها نتیجه‌ای برای مردم ندارد.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از آغاز دوباره سفرهای بی‌نتیجه استانی دولت، گفت: متأسفانه دولت با این اقدامات شتابزده تنها به دنبال جمع‌آوری رأی برای کاندیدای منتخب خود است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه سفرهای استانی دولت در زمان و شرایط کنونی تنها اهداف انتخاباتی دارد، افزود: متأسفانه دولتیان نسبت به شعور و تعقل مردم کشور آگاه نیستند و می‌خواهند با آغاز دوباره سفرهای استانی به نوعی مردم را فریب بدهند، اما با توجه به شعور بالای مردم به طور حتم چیزی عاید دولت نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه هم‌اکنون سفرهای استانی دولت به سفرهای تبلیغاتی تبدیل شده است، تصریح کرد: از طرف دیگر شاهد هستیم که احمدی نژاد در سفر تازه خود مشایی را به همراه برده، این در حالی است که حضور مشایی در سفرهای استانی هیچ دلیل قانع کننده‌ای ندارد، از این‌رو به طور حتم دولت با همراه کردن مشایی در سفرهای استانی به دنبال جذب آرای مردم است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه دولت به جای هزینه کرد بیت‌المال در سفرهای انتخاباتی خود، آن را باید در جهت رفع محرومیت مردم استفاده کند، یادآور شد: در شرایط کنونی دولت تنها به دنبال تحقق اهدافش است، بنابراین هیچ توجهی به مشکلات مردم نمی‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اعلام اینکه متأسفانه هم اکنون تمام اهداف احمدی‌نژاد و دولت را مشایی تعیین می‌کند، گفت: به طور حتم استمرار قدرت برای افرادی که با اهداف انقلاب و رهبری زاویه دارند، هیچ موقع ممکن نیست./خانه ملت

 

 

 


ویدیو مرتبط :
نظر امام خامنه ای درباره ی دولت نهم و سفرهای استانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده حامی دولت با انتقاد از هاشمی: اعضای خبرگان وضعیت مدیریت مجلس خبرگان را یکسره کنند



 

 

 

نماینده حامی دولت با انتقاد از هاشمی: اعضای خبرگان وضعیت مدیریت مجلس خبرگان را یکسره کنند

 

یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح كرد: روح انقلاب اسلامی امروز به سایر كشورها صادر شده است.

محمود احمدی‌بیغش در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله، ریشه حوادث منطقه را در انقلاب 57 ایران دانست و گفت: بعد از 17 شهریور 57 آمریكا به شاه فشار آورد تا با تغییر نخست‌وزیر جلوی سقوط حكومت پهلوی را بگیرد اما این تلاش‌ها نتیجه نداشت بعد از آن آمریكایی‌ها سعی كردند با روی كار آوردن بختیار از طریق او در امام خمینی نفوذ كنند كه اگر به یاد داشته باشید در آن زمان بختیار درخواست ملاقات با امام را كرد كه حضرت امام با گذاشتن شرط كناره‌گیری بختیار از سمت خود حاضر به پذیرش او شد و با این روند تلاش آمریكایی‌ها برای نفوذ در امام ناكام ماند.

وی گفت: آمریكا بعد از این جریان وارد فاز خشونت صد در صد شد و امام با هوشیاری از مردم خواست كه به خانه‌ها برنگردند و خیابان‌ها را خالی نكنند تا كودتای 28 مرداد دیگر تكرار نشود بعد از پیروزی انقلاب آمریكایی‌ها وارد ایجاد اغتشاش و تجزیه‌طلبی در كشور شد و گروه‌هایی مثل فرقان و تجزیه‌طلبان مرزی را درست كردند و پس از آن نیز جنگ تحمیلی و توطئه‌های دیگر اتفاق افتاد.

بیغش تصریح كرد: فتنه سال 88 نیز در همین راستا بود و نباید آن را زاییده‌ فعالیت‌های یك سال و دو سال گذشته دانست. در قضایای سال گذشته بنا بر این بود كه حكومت شیعه و ولایت فقیه دیگر نباشد. البته باید دانست از آنجا كه حكومت ما برحق است همواره علیه آن توطئه می‌شود و ما هر ده سال یك بار شاهد فتنه هستیم.

در سال 58 انقلاب و توطئه‌ها علیه آن بود، در سال 68 فتنه منتظری بود و ده سال بعد فتنه خاتمی و یارانش بود و در سال گذشته نیز فتنه جدیدی به پا شد.

وی انقلاب اسلامی را همانند انقلاب عاشورا دانست و گفت: علت این‌كه ما بر خلاف انقلاب اسلامی برای انقلاب عاشورا عزاداری می‌كنیم این است كه در آن فتنه‌گران نفوذ كرده بودند و خواصی آن را ایجاد كردند كه جزو یاران امیرالمومنین بودند فردی مانند شمر جزو یاران آن حضرت بود ولی دیدید در عاشورا چه جنایاتی مرتكب شد.

بیغش با بیان این‌كه «روح انقلاب اسلامی امروز به سایر كشورها صادر شده است»، گفت: در ابتدا روح انقلاب در دل و جان عده‌ای از جوانان شیعه لبنانی وارد شد و توانستند بر خلاف كشورهای عربی كه در عرض شش روز شكست خورده بودند 33 روز در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت كنند و این حاصل تفكر امام و روح انقلاب است. حتی حماس كه جریانی سنی و سلفی هستند با الهام از حزب‌الله لبنان و الگو گرفتن از آن دست به مقاومت زدند.

این نماینده مجلس تصریح كرد: وقتی می‌گوییم مصری‌ها و تونسی‌ها از انقلاب اسلامی ما الگو گرفته‌اند اسراییلی‌ها عصبانی می‌شوند پس معلوم می‌شود كه نظرمان درست است.

وی تصریح كرد: در عرض 32 سال گذشته دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم كه یكی از آن‌ها انتقال انقلاب اسلامی بدون لشگركشی به كشورهای منطقه است این موجی كه در منطقه راه افتاده است دیگر خاموش نمی‌شود البته شاید كمرنگ شود. ما هم باید مواظب باشیم انقلاب اسلامی در مسیر آرمان‌های خود حركت كند.

احمدی‌بیغش ادامه داد: انقلاب اسلامی دستاوردهای دیگری هم داشته است از جمله این كه ما هم اكنون نهمین كشور دنیا هستیم كه فضایی شده‌ایم. یا دهمین كشوری هستیم كه هسته‌ای شده‌ایم. امروز به جایی رسیده‌ایم كه غربی‌ها در اخبار محرمانه خود می‌گویند جنگ سایبری امروز میان آمریكا و ایران در مصر است و تاكنون هم ایران برنده بوده است.

وی در ادامه به بیان دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: وضعیت رفاهی مردم نسبت به اول انقلاب خیلی بهتر شده است به طوری كه در زمان طاغوت روستایی نبود كه لوله كشی گاز داشته باشد امروز بیش از 50 درصد روستاها لوله كشی گاز شده‌اند و یا تعداد دانشجویان امروز با آن زمان قابل مقایسه نیست یا این‌كه میزان سواد در كشور از 40 درصد در آن زمان به 90 درصد رسیده است.

یا ما در كشورمان تقریبا هر سال یك انتخابات برگزار كرده‌ایم، این‌ها به این مفهوم نیست كه در كشور انتقادی وجود ندارد، انتقاد هست اما مردم ما با وجود انتقادهایشان در مواقع لزوم آمده‌اند و انقلاب را یاری كرده‌اند.

بیغش با اشاره به وضعیت فرهنگی كشور گفت: من قبول ندارم كه وضعیت فرهنگی كشور طوری است كه همه چیز از دست رفته است البته انتظار ما بیشتر بوده است و ناهنجاری‌ها باید كمتر شود.

وی همچنین با اشاره به قیام مردم تونس گفت: الغنوشی رهبر تونس جزو طرفداران انقلاب و امام است، بر همین اساس تونس وضع بهتری دارد اما انقلاب مصر شبیه انقلاب ماست با این تفاوت كه آن‌ها فاقد یك رهبری واحد هستند به همین دلیل فردی هم اكنون در قدرت است كه جزو افراد پشت پرده‌ مبارك بود و جزو كارگردانان اصلی دوره‌ مبارك می‌باشد.

این عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح كرد: در مصر هم اكنون همه بلاتكلیفند و این همان است كه اسراییل می‌خواهد. البته آمریكا درصدد آن است كه مهره‌هایی مانند البرادعی یا عمر موسی را به قدرت برساند كه تاكنون آن‌هایی كه در كف خیابان‌ها هستند نپذیرفته‌اند.

به هر حال امیدوارم فرد مناسبی در این كشور به قدرت برسد. مردم باید در خیابان‌ها بمانند و الا ممكن است عمر سلیمان به دنبال برگرداندن مردم به خانه‌هایشان و اعمال سیاست‌های خود باشد.

وی در ادامه گفت: جریان انقلاب‌ها به یمن و الجزایر رسیده است البته شرایط الجزایر خیلی سخت‌تر است حتی به ملك عبدالله اردن نیز خواهد رسید و با توجه به این كه ملك عبدالله مادر و همسرش انگلیسی هستند فكر می‌كنم انگلستان تمام تلاش خود را می‌كند كه آنها در قدرت بمانند.

در ادامه بیغش در پاسخ به سوالی درباره اقدامات سران فتنه در روزهای اخیر گفت: مردم باید بر دهان این‌ها بزنند البته این‌ها سرباز فتنه هستند سران فتنه صهیونیست‌ها هستند این‌ها یاران و اصحاب فتنه هستند.

نماینده مردم شازند درباره رابطه مجلس و دولت گفت: نظر شخصی من به عنوان یك نماینده این است كه رفتار مجلس با دولت را نمی‌پسندم، كلیت دولت به نظرم بی‌نظیر است و خدمات و موضع‌گیری‌هایش بی‌نظیر است به یاد بیاورید كه در دولت اصلاحات رییس جمهور چطور در برابر وزرای خارجه سه كشور خود را واداده بود در حالی كه در این دولت رییس‌جمهور به مرزهای لبنان می‌رود و در جایی كه سران لبنانی نیز جرات سخنرانی رو در رو ندارند شجاعانه با مردم سخن می‌گوید، اما متاسفانه مجلس قدردان كارهای بزرگ دولت نیست.

این نماینده‌ مجلس درباره استیضاح وزیر راه گفت: این استیضاح قانونی بود وزیر راه در شان دولت كریمه نبود و البته نیامدن او در جلسه استیضاح اهانت بزرگی به مجلس بود.

احمدی بیغش همچنین با انتقاد از عملكرد هاشمی رفسنجانی گفت: ان‌شاءالله در اسفند ماه اعضای محترم خبرگان وضعیت مدیریت مجلس خبرگان را یكسره كنند...../تحلیل:عصرایران