اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده مجلس: خودداری ایران از پناهندگی به مخالفان پاکستان



اخبار,اخبار سیاسی ,اقدامات تروریستی

 

اخبار سیاسی - نماینده مجلس: خودداری ایران از پناهندگی به مخالفان پاکستان

جعفرزاده با تاکید بر اینکه نیروهای نظامی و انتظامی باید تدابیر لازم را برای تقویت شرایط امنیتی کشور بیندیشند، گفت: اگر این اقدامات تروریستی ناشی از ضعف این نیروهاست، باید برای آن چاره ای اندیشید.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به گروگان گیری 5 سرباز نیروی انتظامی ایران به وسیله اشرار گفت: دولت پاكستان باید تعامل خودش را با دولت ایران بیشتر كند و اگر نتواند مرزهای خودش را برای كشور ایران اسلامی امن كند، شك نداشته باشد كه ایران اسلامی علی رغم میل باطنی مرزهای خودش را برای كشور پاكستان امن نخواهد كرد.
 
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار عصر خبر با اعلام اینکه پاكستان به خوبی می داند مخالفان بسیاری دارد كه حاضر هستند به اشكال مختلف برای حكومت پاكستان مشكل ایجاد كنند، گفت: این مخالفان كه تعداد آنها كم نیست بارها و بارها تماسهایی با ایران داشته و خواسته اند به كشور ما پناهنده شوند تا در حاشیه امن كشور ایران ضرباتی به كشور پاكستان بزنند اما نظام اسلامی ایران حسن همجواری را رعایت كرده و تن به این خواسته خارج از عرف دیپلماتیك مخالفان پاکستان نداده است.

نماینده رشت با تاکید بر اینکه ایران از پاکستان انتظار دارد این حسن نیت ایران را قدر بشناسد، گفت: پاکستان باید نهایت تلاش خود را برای امن كردن مرزهای بین ایران و پاکستان به كار بندد تا اشرار نتوانند در حاشیه امن ناشی از ناتوانی و بی خبری دولت پاكستان علیه ایران اقدامات تروریستی از جمله گروگان گیری انجام دهد.

وی با اعلام اینکه اقوام سیستان و بلوچستان اگر هم اختلاف قومی داشته باشند هر گاه صحبت آب و خاك ایران مطرح باشد همصدا علیه تروریستها قیام خواهند كرد، گفت: مردم استان باید نسبت به این اقدامات تروریستی واكنش نشان بدهند زیرا اگر قرار باشد این منطقه  دچار ناامنی بشود فضای اقتصادی آن نیز ناامن خواهد شد و سرمایه گذاران رغبتی به سرمایه گذاری در این استان نخواهند داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه نیروهای نظامی و انتظامی باید تدابیر لازم را برای تقویت شرایط امنیتی کشور بیندیشند، گفت: اگر این اقدامات تروریستی ناشی از ضعف این نیروهاست، باید برای آن چاره ای اندیشید.

وی تاکید کرد: نباید شرایط به اندازه ای نا امن باشد كه اشرار بتوانند از یك نقطه مرزی به راحتی وارد كشور ما بشوند و عده ای را گروگان بگیرند و بدون هیچ گونه ترسی فیلم و عكس آنها را در سایتها منتشر كنند یا به صورت آزادانه و بدون ترس از نهادهای امنتیتی جهانی، با رسانه های رسمی مصاحبه كنند و مسوولان یك كشور را تهدید كرده و سهم خواهی كنند.
اخبار سیاسی - عصر خبر

 


ویدیو مرتبط :
دکتر مقتدایی نماینده مجلس ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده ارومیه: مخالفان استیضاح بهبهانی حرمت مجلس را هم شکسته اند



 

نماینده ارومیه: مخالفان استیضاح بهبهانی حرمت مجلس را هم شکسته اند

 

یكی از طراحان استیضاح وزیر راه و ترابری گفت كه متاسفانه امروز در مورد استیضاح وزیر راه عده‌ای برای شكستن حرمت و قداست مجلس شورای اسلامی جلوتر از همه حركت می‌كنند و این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نبوده و در شان نمایندگان هم نیست.

جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه و یكی از طراحان استیضاح وزیر راه و ترابری با اشاره به اخبار منتشره در خصوص احتمال لغو استیضاح وزیر راه و ترابری، گفت: استیضاح به هیچ وجه لغو نخواهد شد و قطعا فردا در صحن علنی بهبهانی را استیضاح خواهیم كرد البته بنده پس گرفته‌شدن 15 امضا را هم تایید نمی‌كنم.

وی افزود: برخی از آقایانی كه تا دیروز با عنوان دفاع از حقوق مردم و در اعتراض بر عملكرد وزیر جلوتر از همه برای استیضاح بهبهانی فعالیت‌ می‌كردند، امروز معلوم نیست كه چه اتفاقی رخ داده كه برعكس آنچه كه اعلام می‌كردند، عمل می‌كنند.

"متاسفانه امروز در مورد استیضاح وزیر راه عده‌ای برای شكستن حرمت و قداست مجلس شورای اسلامی جلوتر از همه حركت می‌كنند و این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نبوده و در شان نمایندگان هم نیست ".

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینكه پس از برگزاری جلسه استیضاح وزیر، حرف‌های بسیاری دارم كه آنها را با مردم در میان خواهیم گذاشت، تصریح كرد: فعلا تعداد امضاهای این طرح از حد نصاب خارج نشده و قطعا فردا وزیر راه برای پاسخگویی در مورد عملكرد خود و بركناری در جلسه علنی حاضر خواهد شد.

جهانگیرزاده ادامه داد: علی‌رغم حضور غیرقابل توجیه و رفتارهایی كه به هیچ وجه در شان دولت دهم نبود، ولی متاسفانه از سوی وزارت راه و عوامل این وزارتخانه مشاهده كردیم، فردا وزیر راه و ترابری استیضاح خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: اینكه عده‌ای‌ امضاهای خود را پس گرفته‌اند، صحت دارد اما تعداد این افراد 15 نفر نیست؛ استیضاح به قوت خود باقی است و اگر هم پس گرفتن امضا 15 نفر از امضا كنندگان صحت داشته باشد، چون مجموعا 29 تن طرح استیضاح را امضا كرده‌اند، باز هم تعداد امضاهای باقی مانده برای استیضاح وزیر كفایت می‌كند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اضافه كرد: با توجه به میزان رایی كه نمایندگان به وزیر خارجه دادند و روندی كه وزات راه در روزهای اخیر پیش گرفته، احتمال تاثیرگذاری منفی بیشتر روی نظر نمایندگان وجود دارد.

جهانگیرزاده همه تلاش‌های وزیر راه و اطرافیانش را در جهت عدم پاسخگویی به مردم و نمایندگان آنها دانست و اظهار داشت: وزیر راه باید از این فرصت تاریخی استفاده كرده و به مردمی كه عزیزان خود را از دست داده‌اند پاسخ می‌داد و برای ارتقا این وزارتخانه تلاش می‌كرد اما متاسفانه با رفتارهایی كه برازنده نیروهای انقلاب نیست، هم اكنون اقداماتی در حال انجام است كه نمایندگان مجلس را در دادن رای عدم اعتماد به بهبهانی جدی‌تر می‌كند.

پس از سقوط یك فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 727 با بیش از 100 مسافر در حوالی ارومیه، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضا طرحی خواستار استیضاح و بركناری وزیر راه و ترابری شده بودند كه این طرح با 29 امضا اخیرا به هیئت رئیسه تقدیم و قرار است كه صبح فردا با حضور وزیر راه این استیضاح در مجلس انجام شود....../تحلیل:عصرایران