اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده مجلس: حكم اختلاس‌گران "اعدام" است



 

 

نماینده مجلس: حكم اختلاس‌گران

 

 

فارس: نماینده قوه مقننه در ستاد مبارزه با مفاسد حکم اختلاس‌گران را اعدام دانست و با انتقاد شدید از سیستم‌بانکی کشور گفت:از 'لجن‌زار' سیستم‌بانکی کشور انتظار بوی خوش نداریم.

عزت‌الله یوسفیان نماینده مردم آمل و نماینده قوه مقننه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، با اشاره پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قطعاً اقدامات لازم را در مبارزه با اختلاس سه هزار میلیاردی انجام خواهد داد.

وی افزود: روند فعلی نظام بانکی کشور فسادآور است و با این اختلاس کلان، روند فسادآور نظام بانکی کشور برای همه مشخص شده است؛ تا زمانی که این روند حاکم است، مشکلات هم ادامه خواهد داشت.

نماینده قوه مقننه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: آقایان خودشان می‌گویند که اختلاس سه هزار میلیاردی را تصادفی کشف کردند، اگر این اختلاس تصادفی کشف شده باشد، شاید خداوند متعال همیشه این لطف را به ما نکند که اختلاس‌ها را کشف کنیم در این صورت اختلاس‌ها کشف نخواهند شد؟

یوسفیان با بیان اینکه نمی‌توان از لجن‌زار، انتظار بوی خوش داشت، سیستم بانکی کشورمان را به لجن‌زار تشبیه کرد و ادامه داد: رئیس جمهور گفته بود که این سیستم را اصلاح خواهم کرد؛ بنده سی سال قاضی دیوان عالی کشور بودم و چند دوره سابقه نمایندگی هم دارم، افرادی چون بنده زیاد هستند لذا باید بنشینیم و نظام بانکی کشور را اصلاح کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای مردم قابل قبول نیست که چنین اختلاسی در کشور واقع شود در حالی که برخی اقشار برای تهیه جهیزیه کلیه یا اعضای دیگر بدن خود را بفروشند.

" باتوجه به وضعیت اقتصادی کشورمان، اختلاس سه هزار میلیاردی قطعاً و یقیناً نمونه بارزی از اخلال در امر اقتصاد کشور است و هرکس که در این پرونده مباشرت و معاونت دارد، براساس قوانین حکم وی اعدام است."

نماینده قوه مقننه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه بهتر است که مسئولانی که با اختلاس سه هزار میلیاردی مرتبط بوده‌اند فوراً عزل شوند، تأکید کرد: چرا وقتی از یک مدیرکل استعلامی در رابطه با اختلاس می‌شود، جناب آقای مدیرکل همان روز و فوراً پاسخ استعلام را می‌دهد؟ معلوم است که وی ریگ به کفش دارد.

یوسفیان در پایان اظهار داشت: در حال حاضر اعتماد عمومی نسبت به سیستم بانکی کشور سلب شده و مسئولان باید با عزل مدیران مرتبط با پرونده اختلاس و محکومیت آنها در دادگاه، بخشی از اعتماد سلب شده را بازگردانند..... / تحلیل : عصر ایران 

 


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس: فتنه‌گران اقتصادی شناسایی و تحت كنترل‌اند



علی‌اصغر زارعی نماینده تهران و عضو فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس در گفت‌وگو با فارس درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: دولت و مجلس زمان زیادی برای بررسی و تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها صرف كردند تا این قانون به بهترین وجه ممكن اجرایی شود.

 

وی با تأكید بر اینكه امروز دولت، مجلس و مردم برای اجرای قانون یارانه‌ها آماده هستند، تصریح كرد: اجرای قانون یارانه‌ها از مهم‌ترین اقدامات دولت دهم و مجلس هشتم خواهد بود.

نماینده تهران در مجلس در ادامه سخنانش یكی از ابعاد مثبت اجرای این قانون را "اصلاح ساختار اقتصادی ایران " دانست كه نقش قابل توجهی می‌تواند در این خصوص داشته باشد.

زارعی یادآور شد: هم‌اكنون چند سالی است كه موضوع اجرای قانون یارانه‌ها در كشور مطرح شده و ضرورت اجرای آن اجماع بین همه نخبگان و آحاد جامعه است و دولت نیز به علت فرصت زیادی كه در اختیار داشته، ابعاد حساس اجرای این طرح را به خوبی شناسایی كرده است.

وی متذكر شد: همه قوا و آحاد مردم و نخبگان كشور برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اجماع دارند و تمامی اقداماتی كه مانع از اجرای این قانون شود نیز از سوی نهادهای ذیربط تحت شناسایی قرار گرفته‌اند.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس در پایان گفت: فتنه‌گران اقتصادی كه خواهان ایجاد مانع در مسیر اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها هستند، شناسایی شده و تحت كنترلند و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.../فارس