اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده شوشتر مطرح کرد انتقال آب کارون به فلات مرکزی یعنی نابودی کشاورزی خوزستان



انتقال آب کارون به فلات مرکزی

نماینده شوشتر مطرح کرد
انتقال آب کارون به فلات مرکزی یعنی نابودی کشاورزی خوزستان

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی به قیمت نابودی کشاورزی خوزستان تمام می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات‌ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه خوزستان، عنوان‌کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده انتقال آب کارون به فلات مرکزی هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد و علاوه بر آن چالش‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: خوزستان بیش از سایر استان‌های دیگر دارای اراضی مستعد کشاورزی است و اگر قرار است این اقدام به منظور توسعه، رشد و افزایش بهره‌وری باشند، اشتباه است.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس تصریح‌کرد: اکنون پروژه‌های کشاورزی زیادی از جمله طرح مقام معظم رهبری در خوزستان در حال اجراء است؛ همچنین طرح توسعه کشاورزی مهر از دو سال گذشته در خوزستان کلید خورد و اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است، پس انتقال آب کارون در کوتاه‌مدت علاوه بر این‌که موجب متوقف شدن این طرح‌ها می‌شود، هزینه‌های صرف شده نیز به هدر می‌رود.

سادات‌ابراهیمی اظهارکرد: جلوگیری از انتقال آب کارون به فلات مرکزی در اولویت کار نمایندگان خوزستان قرار دارد و اکنون در حال رایزنی جهت ممانعت از انجام این کار هستیم.

وی یادآورشد: ما با انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به اصفهان و یزد مخالفیم و از مسئولان می‌خواهیم که بیش از این به خوزستان فشار نیاورند./ایسنا



ویدیو مرتبط :
انتقال آب کارون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان محیط زیست: انتقال آب کارون باعث نابودی این رودخانه می شود



انتقال آب کارون,رودخانه کارون

سازمان محیط زیست: انتقال آب کارون باعث نابودی این رودخانه می شود

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت وگو با  ایرنا اظهار داشت:کارون شاهرگ حیاتی کشور و نماد شکل گیری تمدن های ایران و بین النهرین است و انتقال آب از سرشاخه های کارون موجب نابودی کارون خواهد شد.

ˈ احمدرضا لاهیجان زادهˈ پنج شنبه شب درحاشیه مراسم زنجیره انسانی در حمایت از رودخانه کارون دراهواز درگفت وگو با ایرنا افزود: به واسطه سدسازی های انجام شده بر روی رودخانه کارون هرگونه تغییر در دبی رودخانه کارون می تواند برای خوزستان مشکل ساز شود.

وی بیان داشت:خوزستان قطب کشاورزی،تولید برق،انرژی ،نفت و پتروشیمی است و تغییر در میزان آب رودخانه کارون می تواند باعث ایجاد مشکل در فعالیت هر کدام از این صنعت ها شود.

مدیر کل محیط زیست خوزستان افزود:کاهش آب رودخانه کارون در کنار بالا بودن آب های زیر زمینی موجب می شود کارون در مسیر خود به زه کش تبدیل شده و ورود آب شور به این رودخانه، کارون را به شورابه تبدیل خواهد کرد.

لاهیجان زاده اظهار داشت: همین امر موجب خواهد شد خاک حاصلخیز خوزستان در کوتاهترین زمان به بیابان تبدیل شود.

وی افزود: از بین رفتن نخل های خرمشهر و آبادان و تامین آب شرب مردم استان در خوزستان از دیگر آسیب هایی است که با انتقال آب از سرشاخه های کارون حاصل استان خوزستان خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست خوزستان بیان داشت:همچنین با کاهش آب رودخانه کارون این رودخانه قدرت خود پالایی خود را از دست خواهد داد و دیگر نمی توان از آب این رودخانه استفاده کرد.

گفتنی است جمعی از مردم اهواز پنج شنبه شب بامشارکت برخی نمایندگان مردم این شهر درمجلس شورای اسلامی و مدیران محلی تجمع اعتراض آمیزی تحت عنوان ˈرنجیره انسانی درحمایت از کارون ˈ دراعتراض به بحث انتقال آب ازسرشاخه های کارون به استان های دیگر درساحل رودخانه کارون اهواز برگزارکردند./ایرنا