اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده ایران در سازمان ملل: از گفتگوی دو جانبه با آمریکا استقبال می کنیم / مذاکرات آلماتی «نقطه عطف» بود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نماینده ایران در سازمان ملل: از گفتگوی دو جانبه با آمریکا استقبال می کنیم / مذاکرات آلماتی «نقطه عطف» بود

این دیپلمات ارشد ایران افزود:" آمریکا از سویی می گوید آماده مذاکره و گفتگوی دو جانبه با ایران است و همزمان با ابزار تحریم به دنبال فشار بر دولت و ملت ایران است، این رفتاری نیست که ملت ایران آن را بپذیرد." خزاعی بدون ارایه توضیح بیشتر گفت که از نظر ایران نشست اخیر در قزاقستان یک " نقطه عطف" در گفتگوهای ایران و اعضای گروه 1+5 بوده است.

محمد خزاعی نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت که ایران از ایده گفتگوی دو جانبه با آمریکا بر سر موضوع هسته ای استقبال می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از بلومبرگ ،خزاعی در گفتگو با برنامه " جی پی اس  " فرید زکریا که قرار است امشب(یکشنبه) از این کانال تلویزیونی پخش شود، گفت:"ایران از مذاکره و گفتگوی دو جانبه با آمریکا استقبال می کند به شرطی که مطمئن باشد آمریکا جدی است و به گونه دیگری عمل نمی کند."

خزاعی افزود:" تهدید کردن ایران راه به جایی نمی برد و  کمکی به حل مساله هسته ای نمی کند.

خزاعی با یادآوری جنگ تحمیلی هشت ساله و مقاومت ایران در برابر هجمه صدام که با وجود حمایت کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه علیه ایران صورت گرفت؛ بی فایده بودن آزمودن گزینه های تهدید و جنگ را یادآور شد و افزود:" وقتی ایران بپذیرد که با آمریکا بر سر موضوع هسته ای به طور دو جانبه گفتگو و مذاکره کند هر گونه فشار مضاعف برای کشاندن ایران به میز مذاکره نتایج معکوسی خواهد داشت."

این دیپلمات ارشد ایران افزود:"  آمریکا از سویی می گوید آماده مذاکره و گفتگوی دو جانبه با ایران است و همزمان با ابزار تحریم به دنبال فشار بر دولت و ملت ایران است، این رفتاری نیست که ملت ایران آن را بپذیرد."

خزاعی بدون ارایه توضیح بیشتر گفت که از نظر ایران نشست اخیر در آلماتی قزاقستان یک " نقطه عطف" در گفتگوهای ایران و اعضای گروه 1+5 بوده است./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
استقبال مشروط یمن از مذاکرات سازمان ملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنان نماینده ایران در سازمان ملل درباره مذاکرات هسته ای



ابراز امیدواری نسبت به مذاکرات آتی ایران و ۱+۵

ادعاهای شیمون پرز درباره اقدامات ایران در بحث هسته ای، درخواست یک مقام نظامی سابق اسرائیلی برای اتخاذ تدابیری علیه ایران، سخنان نماینده ایران در سازمان ملل درباره مذاکرات هسته ای، اظهارات یک ژنرال آمریکایی درباره نفوذ ایران در آمریکای لاتین و ادعای بازداشت چند تن، از جمله یک ایرانی به جرم جاسوسی در عربستان سعودی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا امروز به سرزمین های اشغالی سفر می کند، بخشی از اخبار مطبوعات بین المللی به موضع گیری های مقامات اسرائیلی در آستانه این سفر اختصاص یافته است.

در این رابطه، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» اظهارات شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی را منتشر کرده که گفته وی در موضوع ایران به اوباما اعتقاد دارد؛ اما از دیدگاه وی، ممکن است ایران در حال بلوف زدن درباره نیات هسته ای خود باشد. پرز گفته وی در این زمینه مطمئن است که در صورت لزوم، اوباما از گزینه نظامی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران استفاده خواهد کرد. وی همچنین اوباما را «مردی ارزشی، قابل احترام و فردی که پیش از سخن گفتن فکر می کند» دانسته است. با این حال، وی مدعی شده «ایران این توانایی را دارد که در مقابل دیگران و نیز در مقابل خودش بلوف بزند». 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

از سوی دیگر، فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی خواستار تدوین یک برنامه نظامی قابل اتکا و معتبر در قبال ایران شده است.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، ایدو نهوشتان گفته باید برنامه ای منسجم از سوی رژیم اسرائیل برای جبهه ایران تدوین شود. این روزنامه می نویسد سخنان نهوشتان ساعاتی پس از آن بیان شده که بنی گانتز، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل نسبت به رو به رشد بودن خطرات علیه این رژیم هشدار داده است.

نهوشتان مهمترین تهدیدات علیه رژیم اسرائیل را برنامه هسته ای ایران و نیز استفاده نیروهای مقاومت از راکت علیه این رژیم دانسته و از سیاستگذاران خواسته اقدامات مقتضی را در این زمینه انجام دهند. وی سیاستی که باید در مقابل ایران اتخاذ شود را هم به عنوان یک عامل بازدارندگی و هم تأمین کننده اهداف عملی دانسته است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما در میان مطالب مطبوعات بین المللی، مباحث مربوط به برنامه هسته ای ایران همچون همیشه از اولویت مهمی برخوردار است. در این زمینه، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» سخنان نماینده ایران در سازمان ملل را مورد توجه قرار داده که در آن نسبت به مذاکرات آتی ایران و گروه 1+5 ابراز امیدواری شده است.

به نوشته این سایت، محمد خزاعی مذاکرات اخیر در آلماتی را یک نقطه عطف خوانده که در آن، قدرت های جهانی موضع واقع بینانه تری را نسبت به حداقل های مدنظر ایران در پیش گرفتند. خزائی همچنین گفته موضوع هسته ای، فارغ از اینکه ما چه میزان به آن نیاز داشته باشیم و فارغ از هزینه های آن، به غرور ملی ایرانیان ارتباط پیدا کرده است. وی همچنین حصول پیشرفت در مذاکرات آتی را محتمل دانسته است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

از میان دیگر اخبار، خبرگزاری فرانسه اظهارات یک ژنرال آمریکایی را منتشر کرده که درباره نفوذ ایران در منطقه آمریکای لاتین سخن گفته است. به نوشته این خبرگزاری، ژنرال جان کلی، فرمانده نیروهای فرماندهی جنوب ایالات متحده مدعی شده ایران در تلاش است تا روابط خود را با کشورهای آمریکای لاتین که از ایالات متحده نگران هستند، ارتقا دهد؛ اما نفوذ ایران در این منطقه رو به کاهش است.

به گفته وی، ایران در ونزوئلا، بولیوی، اکوادور و آرژانتین در تلاش بوده تا به منظور مقابله با تحریم های بین المللی و ترویج احساسات ضدآمریکایی، ارتباطات دیپلماتیک و اقتصادی خود را افزایش دهد. با این حال، به ادعای این ژنرال، نفوذ ایران به این چند کشور محدود شده و به سطح گسترده تر منطقه ای گسترش پیدا نکرده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در نهایت، برخی مطبوعات از جمله «گلوبال پست» خبر دستگیری 18 نفر در عربستان سعودی به جرم جاسوسی را منتشر کرده اند که یک ایرانی نیز در میان آن ها بوده است. به نوشته این سایت، مقامات سعودی روز گذشته مدعی شده اند 18 نفر، از جمله یک ایرانی، یک لبنانی و 16 عربستانی را به جرم جاسوسی برای یک کشور خارجی بازداشت کرده اند. اما این مقامات مشخص نکرده اند که افراد مذکور برای کدام کشور خارجی جاسوسی می کرده اند. گلوبال پست می نویسد این بازداشت ها چهار روز پیش انجام شده و افراد مذکور در چهار منطقه در سطح عربستان مشغول فعالیت بوده اند./تابناک