اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمایش چهره امامان و ائمه اشکال ندارد اگر...


آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در پاسخ به سئوالی در مورد به تصویر کشیدن ائمه و پیامبران گفت: اگر اصل حرمت و بزرگداشت آنان رعایت شود و شخصیت مقدّس آنان را در اذهان مردم خدشه دار نکند مانعی ندارد.

تابناک: آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در پاسخ به سئوالی در مورد به تصویر کشیدن ائمه و پیامبران گفت: اگر اصل حرمت و بزرگداشت آنان رعایت شود و شخصیت مقدّس آنان را در اذهان مردم خدشه دار نکند مانعی ندارد.

سایت خبری تیک در ادامه نوشت: ایشان در پاسخ به این سئوال که آیا بازیگران می توانند در نمایش در نقش شخصیت‌های مقدسی همچون حضرت زینب (س) و حضرت عباس (ع) بازی کنند ؟ گفتند: اگر مشتمل بر هتک یا محرّمی دیگر باشد جائز نیست .

آیت الله سیستانی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا صورتگری و یا صحنه سازی از زندگانی محمد (صلی الله علیه و آله) و یا دیگر پیامبران گذشته و یا معصومین (علیهم السلام) و یا هر راز و رمز مقدس تاریخی و نشان دادن آنها بر پرده سینما و یا صفحه تلویزیون و یا تئاتر و غیره جایز است؟ بیان داشتند: اگر اصل حرمت و بزرگداشت آنان رعایت شود و شخصیت مقدّس آنان را در اذهان مردم خدشه دار نکند مانعی ندارد.

متن سئوال و جواب در سایت آیت الله سیستانی نیز موجود است.

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
تصاویر دروغ از چهره از امامان !!! اطلاع رسانی کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری:مراجع تقلید،نمایش چهره معصومین را حرام نمی دانند/اگراین کار اشکال دارد چرا به تعزیه ایرادی نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

علی مطهری ، به وضعیت اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» و مشکلات پیرامون آن اشاره کرد و گفت: اینکه می‌گویند چهره معصوم را نباید نشان دهند به معنای حرمت آن نیست، درواقع این طور نیست که مراجع تقلید گفته باشند نشان دادن چهره معصومین «حرام» است بلکه به دلیل تبعات آن احتیاط می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مراجع می‌گویند ممکن است با تصویر صورت معصومین در فیلم‌ها تصوری نادرست از آن‌ها در ذهن افراد نقش ببندد؛ بنابراین بهتر است چهره معصومین در فیلم‌ها و سریال‌ها نشان داده نشود اما فیلم «رستاخیز» چهره حضرت عباس(ع) را نشان داده است که ایشان هم جزو معصومین نیستند بنابراین نباید مشکلی داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: اگر نشان دادن چهره بزرگان دین و معصومین در فیلم مشکل دارد پس در تعزیه‌ها چنین مشکلی به شکل اعلی دیده می شود؛ اما در طول تاریخ این مشکل احساس نشده و به گمان بنده با توجه به آنکه چهره غیرمعصومین در فیلم «رستاخیز» به تصویر کشیده شده، مشکل مهمی ندارد.

 

اخبار سیاسی - خانه ملت