اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمایش فیلم جدید «اصغر فرهادی» در فرانسه


در دومین روز جشنواره جهانی کن فیلم «گذشته» آخرین ساخته اصغر فرهادی فیلمساز مطرح ایرانی در صحنه بین المللی در بخش مسابقه کن، به نمایش درآید.

تماشا: شصت و ششمین جشنواره جهانی کن از روز چهارشنبه 15 ماه مه شروع خواهد شد. از هم اکنون توجه رسانه های جهانی به این فستیوال جلب شده به ویژه اینکه امسال فیلمساز نامدار و پرافتخار جهانی – استیون اسپیلبرگ – ریاست داوران کن را به عهده دارد. 9 عضو دیگر هیئت داوران روز 18 آوریل در کنفرانس مطبوعاتی اعلام خواهند شد.

احتمال نمایش فیلم اصغر فرهادی در فستیوال کن

بر مبنای شنیده های خبرنگار بانی فیلم، قرار است در دومین روز جشنواره -پنجشنبه 16 ماه مه – فیلم «گذشته» آخرین ساخته اصغر فرهادی فیلمساز مطرح ایرانی در صحنه بین المللی در بخش مسابقه کن، به نمایش درآید. نکته مهم این است که چنانچه «گذشته» به بخش مسابقه کن راه بیابد، این اولین بار خواهد بود که فرهادی در فستیوال کن حاضر می شود.

 بر اساس گزارش ها، تا امروز بیش از شصت درصد فیلم های مسابقه، انتخاب شده اند و گویا جشنواره کن امسال بسیار قوی تر از چند سال گذشته خواهد بود. تمامی برنامه و فیلم های انتخاب شده در روز هیجدهم همین ماه آوریل در کنفرانس مطبوعاتی از سوی مسئولان جشنواره اعلام می شود.


ویدیو مرتبط :
نظرات جالب مردم فرانسه در مورد فیلم "فروشنده" اصغر فرهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام تاریخ اولین نمایش فیلم اصغر فرهادی در جشنواره‌ی «کن»



فیلم اصغر فرهادی,جشنواره کن,فیبمهای جشنواره کن

اعلام تاریخ اولین نمایش فیلم اصغر فرهادی در جشنواره‌ی «کن»

فیلم «گذشته» جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی روز هفدهم می (جمعه 27 اردیبهشت) در بخش رقابتی جشنواره‌ی «کن» به روی پرده می رود.

جدول نمایش فیلمهای حاضر در شصت و ششمین جشنواره فیلم کن منتشر شد که طبق آن فیلم «گذشته» ساخته‌ی جدید اصغر فرهادی روز هفدهم می (27 اردیبهشت) در بخش رقابتی جشنواره کن نمایش خواهد داشت.

فیلم «گذشته» پس از فیلم افتتاحیه «گتسبی بزرگ» ساخته «باز بوهرمان»، فیلم «جوان و زیبا» از «فرانسوا اوزون» و فیلم «هلی» ساخته «آمت اسکالانته» به عنوان چهارمین فیلم بخش رقابتی به روی پرده خواهد رفت.

در خلاصه داستان «گذشته» آمده است: « احمد (علی مصفا) ٤سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی «لوسی» دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به «لوسی» پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.»

«گذشته» قرار است در هفته‌ی اول (اواخر اردیبهشت ماه) در جشنواره‌ی کن به نمایش درآید و همزمان در اروپا اکران عمومی می‌شود و علی سرتیپی پخش‌کننده ایرانی فیلم هم امیدوار است،شرایط اکران آن را در خرداد ماه در ایران فراهم کند.

به گزارش ایسنا، علاوه‌بر «برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار) و همچنین «طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون «علی مصفا»، «پائولین بورلت»، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، «الیس آگویس»، «ژان جستین» ،«سابرینا وازانی» و«بابک کریمی» در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

شصت و ششمین دوره جشنواره کن از روز پانزدهم می (بیست و پنجم اردیبهشت) آغاز به کار می‌کند./ایسنا