اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمایش فیلم تازه «عطاران» در حوزه هنری


جدیدترین ساخته رضا عطاران پس از دریافت پروانه نمایش برای مدیران حوزه هنری به نمایش درمی‌آید. خبرگزاری صبا: جدیدترین ساخته رضا عطاران پس از دریافت پروانه نمایش برای مدیران حوزه هنری به نمایش درمی‌آید.


 فیلم سینمایی «دراکولا» پس از دریافت پروانه نمایش و اکران قطعی آن برای عید فطر در هفته جاری توسط پخش کننده فیلم به حوزه هنری ارایه خواهد شد. بنابر پیگیری های خبرنگار سینمایی فارس، فیلم جدید عطاران اگر بتواند نظر مدیران تصمیم گیرنده حوزه هنری برای نمایش در سالن های سینمای این نهاد جلب کند، فیلم در سالن های حوزه هنری به نمایش درمی آید.

نمایش فیلم تازه «عطاران» در حوزه هنری

مسئولان حوزه هنری چند سالی‌ است که از قدرت اختیاری که در قانون به سالن داران سینما  احراز شده بهره می برد و تشخیص می‌دهد برخی فیلم‌ها برای نمایش در سالن‌های سینمای حوزه هنری مناسب نیست. البته در برخی از موارد شاهد سودجویی و منفعت طلبی در انتخاب فیلم ها هم بودیم اما در بسیاری از موارد نیز با انتخاب درست آثاری در سالن های حوزه هنری به نمایش درآمده که در جهت اهداف پدید آمدن حوزه هنری شکل گرفته است.

حال باید دید حوزه هنری تازه ترین اثر عطاران را واجد شرایط برای اکران در سینماهای متعلق به این نهاد می داند یا خیر.

بنابراین گزارش، در سال گذشته «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد و «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» به دلیل محتوای آثار نتوانستند سالن های حوزه هنری را در اختیار داشته باشند. این در شرایطی است که  «نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم پس از دو هفته امکان استفاده از سالن های حوزه هنری را یافت.


ویدیو مرتبط :
تیزر هفته فیلم حوزه هنری استان مرکزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حوزه هنری سه نماینده در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر دارد



 

حوزه هنری سه نماینده در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر دارد

 

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی امسال با سه فیلم سینمایی "یه حبه قند"، "سیب و سلما" و "پرنده باز" در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد.

به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری امسال سه فیلم سینمایی از تولیدات حوزه هنری آماده رقابت در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر هستند. هر سه فیلم مراحل پایانی تولید را پست سر می گذارند و به زودی آماده نمایش می شوند.

فیلم سینمایی "یه حبه قند" به کارگردانی سیدرضا میرکریمی با فیلمنامه محمدرضا گوهری بر اساس طرحی از رضا میرکریمی و شادمهر راستین ساخته شده و در داستان آن آمده است: سکوت خانه باغ قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی درهم می شکند. چهار دختر این خانه همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچکترشان به یاری مادر شتافتند.

بازیگرانی مانند رضا کیانیان، پریوش نظریه، نگار جواهریان، نگار عابدی، اصغر همت، هدایت هاشمی، شمسی فضل الهی، ریما رامین فر، پونه عبدالکریم زاده، امیرحسین آرمان و با حضور سعید پورصمیمی و سهیلا رضوی در فیلم تازه میرکریمی ایفای نقش کرده اند. این فیلم هم اکنون مراحل تدوین و تنظیم موسیقی را پشت سر می گذارد.

فیلم سینمایی "سیب و سلما" ساخته حبیب الله بهمنی را مهدی عظیمی میرآبادی تهیه کرده است. این فیلم داستان طلبه جوانی است که سیبی را می خورد و پس از خوردن سیب به دنبال مالک اصلی سیب و طلب رضایت از او می گردد و....

هادی دیباجی، سوگل قلاتیان، اسماعیل خلج، داود فتحعلی بیگی، بهروز بقایی، محمدعلی سلیمان تاش، زویا امامی، آرزو الی زاده، صادق بهاری، آرمان ضیایی مهر، مسعود چوبین، سهیلا چوبین و با حضور جعفر دهقان از بازیگران اصلی این اثر سینمایی هستند."سیب و سلما" مراحل پایانی تدوین را سپری می کند.

فیلم سینمایی "پرنده باز" به کارگردانی عطاءالله سلمانیان داستان مردی است که عازم مکه می شود و با نگاهی که به یکی از مراحل حج دارد، رویدادهایی را پدید می آورد. حسین یاری، ماه چهره خلیلی، هوشنگ توکلی، علی اوسیوند، رضا فیاضی و مهران رجبی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.هر سه فیلم با سرمایه گذاری سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری ساخته شده اند و قرار است برای اولین بار در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نمایش داده شوند.... / خبرگزارى مهر