اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمایش فوتبال در سینماها منتفی شد


رئیس انجمن سینماداران کشور اعلام کرد با توجه به مخالفت‌های نیروی انتظامی برای نمایش فوتبال به‌صورت مختلط در سینماها و همچنین برای صیانت اقتصادی از فیلم‌های روی پرده، پرونده نمایش فوتبال‌های جام جهانی 2014 در سینماهای ایران کاملا منتفی است.

خبرگزاری مهر: محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران کشور درباره نتیجه جلسه امروز سینماداران برای تصمیم گیری نهایی درباره پخش فوتبال جام جهانی 2014 در سالن های سینما گفت: جلسات متعددی بین سینماداران و هیات مرکزی انجمن سینماداران برای نمایش فوتبال در سالن های سینما برگزار شد اما در نهایت در آخرین جلسه ای که عصر امروز 20 خرداد داشتیم به این نتیجه رسیدیم که به دلیل تداخل ساعت نمایش فیلم ها با بازی های ایران در جام جهانی و لطمه خوردن به اقتصاد سینما از پخش فوتبال منصرف شویم.

وی در پاسخ به این که قرار بود در صورت تصویب پخش فوتبال در سینما رضایت تهیه کنندگان جلب شود؛ این مساله چرا نادیده گرفته شده است؟ بیان کرد: رضایت تهیه‌کنندگانی که فیلم های در حال اکران دارند یک طرف ماجرا است و مساله مهم دیگر حفظ امنیت و وارد نشدن خسارت به سالن های است. تصمیمی که انجمن سینماداران گرفته در راستای در نظر گرفتن دو طرف ماجرا است تا هیچ‌یک از طرفین دچار آسیب نشوند.

اشرفی در ادامه متذکر شد: ضمن اینکه بازی های جام جهانی به زودی آغاز می شود و در این فرصت اندک نمی توان سالن های سینما را برای دیدن فوتبال تجهیز کرد.

رئیس انجمن سینماداران در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکره‌ای با معاونت اجتماعی ناجا هم صورت گرفت؟ گفت: به دلایل امنیتی و همچنین حمایت مادی و معنوی از فیلم های در حال اکران از طرح دوباره پخش فوتبال جام جهانی 2014 در سینماها منصرف شدیم و هیات مرکزی انجمن سینماداران اجازه مذاکره با معاونت اجتماعی ناجا را نداد.

انصراف انجمن سینماداران از نمایش فوتبال جام جهانی 2014 در حالی است که رئیس پلیس تهران روز گذشته در گفتگو با یکی از سایت های خبری عنوان کرده بود که پلیس سیاست های خود را اعلام کرده و با پخش فوتبال از سینماها به شکل مختلط مخالف است و تنها در صورتی فوتبال در سینماها روی پرده خواهد رفت که سالن نمایش خانم ها و آقایان جدا از یکدیگر باشد.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // خداحافظی منتقد کفاشیان از فدراسیون فوتبال منتفی شد!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش فوتبال در سینماها فعلا منتفی است


در حالی نمایش فوتبال در سینماها دوباره در رسانه‌ها مطرح می‌شود كه سال 89 پس از نمایش چندروزه‌ی فوتبال جام ملت‌های آسیا از سینماها، پخش آن متوقف شد. ایسنا: مدیر پردیس سینمایی «ملت» می‌گوید: فعلا مجوز نمایش مسابقات فوتبال یورو 2012 در سینماها از سوی اداره اماكن صادر نشده و پخش فوتبال در سینماها حداقل برای امروز ـ جمعه 19 خردادماه ـ منتفی است.

مسعود بانصیری در پاسخ به این پرسش كه «آیا پردیس ملت از امشب مسابقات فوتبال یورو 2012 را به نمایش می‌گذارد؟» گفت: تا این لحظه، مجوز اداره اماكن نیروی انتظامی برای نمایش مسابقات فوتبال در سینماها صادر نشده است.

وی تاكید كرد: تا زمانی كه مجوز اداره اماكن به سینماها ابلاغ نشود، آن‌ها نمی‌توانند طرح نمایش فوتبال در سینماها را اجرا كنند؛ بنابراین به دلیل صادر نشدن مجوز اماكن، نمایش دو مسابقه فوتبال برای امشب ـ جمعه 19 خرداد‌ماه ـ منتفی است.

مدیر پردیس «ملت» در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌كه چه كسی باید پی‌گیر مجوز اداره اماكن باشد، بیان كرد: این هماهنگی‌ها باید بین اداره اماكن و وزارت ارشاد انجام شود و ما از این مذاكرات مطلع نیستیم.

بانصیری در پایان خاطرنشان كرد: به هر حال اگر مجوز اداره اماكن برای نمایش فوتبال در سینما‌ها صادر شود، ما از آن استقبال می‌كنیم؛ چراكه این‌ كار باعث رونق سینماها می‌شود.

در حالی نمایش فوتبال در سینماها دوباره در رسانه‌ها مطرح می‌شود كه سال 89 پس از نمایش چندروزه‌ی فوتبال جام ملت‌های آسیا از سینماها، پخش آن متوقف شد.

در همان مقطع، «احمدی مقدم» ـ فرمانده نیروی انتظامی- در پی توقف پخش فوتبال در سینماها گفته بود: «مشکلاتی که در دفعات گذشته در پخش فوتبال در سینماها رخ داد، اصلاً‌ خوشایند نبود، بر همین اساس برای پیش‌گیری از عوارض اخلاقی، پخش فوتبال از سینماها ممنوع شد».

وی همچنین عنوان كرده بود: «سینماداران باید خود تمهیداتی را برای پخش فوتبال از سینماها اتخاذ می‌کردند تا شاهد بروز این مشکلات نباشیم که از آن جمله تقسیم‌بندی سینماها و اختصاص آن به زنان و مردان بود».

همچنین روز گذشته ـ پنج‌شنبه 18 خردادماه ـ غلامرضا فرجی ـ نایب‌رییس انجمن سینماداران ـ درباره نمایش بازی‌های فوتبال یورو 2012 به ایسنا گفت: «در پی درخواست انجمن سینماداران از اداره‌ی نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی مبنی بر پخش بازی‌های جام ملت‌های اروپا در سینماها، این اداره پاسخ مثبت داد... طبق این روال و تا آن‌جایی‌كه من اطلاع دارم، سینمایی برای جمعه از اداره امكان درخواست مجوز نكرده است؛ بنابراین پخش فوتبال برای جمعه امكان‌پذیر نیست».