اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمایش زنده‌ تصویر زمین از سایت ناسا


سازمان ناسا به تازگی سایت جدیدی را راه‌اندازی کرده است. با مراجعه به این سایت می‌توانید جدیدترین تصاویر از سیاره‌ی آبی رنگ خودمان را مشاهده کنید.

مجله دیجی کالا: سازمان ناسا به تازگی سایت جدیدی را راه‌اندازی کرده است. با مراجعه به این سایت می‌توانید جدیدترین تصاویر از سیاره‌ی آبی رنگ خودمان را مشاهده کنید.

نمایش زنده‌ی تصویر زمین از سایت ناسا

با مراجعه به سایت epic.gsfc.nasa.gov می‌توانید جدیدترین تصاویر از سایره‌ی زمین را ببینید.

سایت جدید ناسا که epic.gsfc.nasa.gov نام دارد، تصاویر روزانه‌ای از سیاره‌ی زمین منتشر می‌کند. در این وب‌سایت صدها تصویر جدید از کره‌ی زمین را مشاهده خواهید کرد که هر کدام آن‌ها قسمت‌های مختلف را نمایش می‌دهند. تصاویری که در این سایت قرار می‌گیرند مربوط به 36 ساعت قبل از زمانی می‌شوند که کاربران آن‌ها را مشاهده می‌کنند.

عکس‌هایی که سازمان ناسا منتشر می‌کند به وسیله‌ی دوربین EPIC یا Earth Polychromatic Imaging Camera گرفته شده‌اند که روی ماهواره‌ی DSCOVR قرار گرفته که میلیون‌ها کیلومتر از زمین فاصله دارد. دوربین EPIC یک لنز 4 مگاپیکسلی دارد که می‌تواند همزمان در 10 طول موج تصویر برداری کند. ناسا با ترکیب این عکس‌ها در سه طول موج مختلف توانسته عکس‌های رنگی از سیاره‌ی زمین به وجود بیاورد که کیفیت آن‌ها 12 مگاپیکسل است. در ادامه می‌توانید برخی تصاویر منتشر شده از سیاره‌ی زمین را مشاهده کنید:

نمایش زنده‌ی تصویر زمین از سایت ناسا

نمایش زنده‌ی تصویر زمین از سایت ناسا

نمایش زنده‌ی تصویر زمین از سایت ناسا


ویدیو مرتبط :
تصاویر زنده کره زمین هم اینک در سایت ناسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر جدید ناسا از عبور یک سیارک خطرناک از کنار زمین



تصویر جدید ناسا از عبور یک سیارک خطرناک از کنار زمین

ناسا تصاویر جدیدی از سیارک بالقوه خطرناک 2007PA8 در زمان عبور از کنار زمین تهیه کرده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

برنامه رصد اشیای نزدیک به زمین در ناسا، با هدف شناسایی، رصد و رهگیری سیارک‌های بالقوه خطرناک (PHA) و سیارک های نزدیک به زمین با استفاده از تلسکوپ‌های زمینی و فضایی انجام می‌شود.

تصاویر راداری جدید از سیارک 2007PA8‌ در زمان عبور سیارک از فاصله 6.5 میلیون کیلومتری زمین که 17 برابر فاصله زمین تا ماه است، توسط آنتن 70 متری شبکه عمیق فضایی در گلدستون طی 9 روز تهیه شده است و در هر تصویر نمایی از چرخش سیارک در جهت خلاف عقربه ساعت دیده می‌شود که با کمک این تصاویر، ابعاد سیارک 1.7 کیلومتر محاسبه شده است.

وضوح تصاویر با تغییر فاصله سیارک کاهش یا افزایش پیدا می کند که در نزدیک ترین حالت وضوح تصاویر بین 3.75 متر در پیکسل تا 18.75 متر در پیکسل متغیر است.

اندازه‌گیری جدید فاصله سیارک 2007PA8 با توجه به محاسبات حرکتی نشان می‌دهد که این سیارک تهدید جدی برای زمین محسوب نمی‌شود.

عبور سیارک در سال 2012 میلادی نزدیک ترین گذر این سیارک از کنار زمین از سال 1880 میلادی محسوب می‌شود و گذر نزدیک بعدی نیز در سال 2488 میلادی روی خواهد داد که سیارک از فاصله 5.8 میلیون کیلومتری زمین عبور خواهد کرد./ایسنا