اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمایش استخوان‌های دیو یک‌چشم



اخبار گوناگون - نمایش استخوان‌های دیو یک‌چشم

در بسیاری از داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی به هیولاها و غول‌هایی اشاره شده که یک چشم بزرگ در پیشانی خود دارند، اما ریشه آن‌ها چیزی جز جمجمه ماموت و فیل نیست!

 

اخبار , اخبار گوناگون , دیو یک‌چشم

 

در این تصویر، اسکلت کامل گونه‌ای از ماموت‌ها را با نام علمی Mammutus columbi می‌بینید که یک میلیون سال پیش در آمریکا زندگی می‌کرده و اکنون در موزه موسسه ملی تاریخ و انسان‌شناسی فوئرته ده ‌سن‌دیگو واقع در آکاپولکوی مکزیک نگهداری می‌شود.

 

همان‌طور که می‌بینید، در جمجمه این ماموت حفره‌ای بزرگ در محل پیشانی قرار دارد که در جمجمه دیگر ماموت‌های باستانی و فیل‌های امروزی نیز دیده می‌شود. اما انسان‌های باستانی که با این استخوان‌های بزرگ روبرو می‌شدند، آنها را به جانوری عظیم نسبت می‌دادند که در پیشانی خود فقط برای یک چشم جا داشته و همین سرآغاز داستان‌سرایی درباره غول‌های و هیولاهای یک‌چشم شد.
اخبار گوناگون - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
نمایش آهنگ های دیو و دلبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش تصاویر بر روی کره چشم با لنز تماسی جدید



اخبار علمی - نمایش تصاویر بر روی کره چشم با لنز تماسی جدید

نسخه پیشرفته سیستم لنز تماسی «iOptik» با قابلیت ایجاد یک صفحه نمایش مجازی مقابل چشم، هفته آینده در لاس‌وگاس رونمایی می‌شود.

نمونه اولیه این لنز تماسی در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک 2013 رونمایی شد، اما محققان شرکت Innovega‌ نسخه پیشرفته‌تری از این دستگاه را طراحی کرده‌اند.

سیستم iOptik از دو بخش لنز تماسی و عینک مخصوص تشکیل شده است؛ لنز تماسی، دستگاه‌ پیچیده‌ای محسوب شده و شامل فیلتر خارجی، فیلتر مرکزی و لنزهای صفحه نمایش است و عینک نیز مجهز به میکرو پروژکتورهایی است که انتقال داده‌ها بر روی لنزهای عینک را انجام می‌دهند.

هر لنز مجهز به میکرو فیلترهای نوری است که نور ساطع شده از عینک را به سمت وسط مردمک چشم هدایت می‌کند؛ بخش خارجی این لنز تماسی استاندارد مطابق نمره چشم کاربر طراحی می‌شود و فیلتر نوری، نور را بصورت مستقیم به چشم می‌تاباند.

بطور همزمان، نور از محیط اطراف به لبه لنز فرستاده شده و در این حالت شبکیه چشم، هر دو تصویر را بطور همزمان و متمرکز ثبت می‌کند؛ در این شرایط تجربه بصری مشابه مشاهده یک تلویزیون 240 اینچی در فاصله سه متری برای کاربر ایجاد می‌شود.

لنز تماسی جدید به کاربر اجازه می‌دهد اطلاعات دیجیتال مانند مسیر رانندگی یا تماس‌های تصویری را با وضوح تصویر بالا مشاهده کند.

این لنزها تنها با برنامه نرم‌افزاری iOptik و عینک مخصوص قابل استفاده هستند؛ همچنین سیستم، قابلیت کار با تلفن همراه هوشمند و دستگاه‌های بازی قابل حمل را نیز دارد.

محققان شرکت Innovega‌ قصد دارند هفته آینده از نسخه پیشرفته این سیستم رونمایی کنند.

 

اخبار,اخبار علمی,نمایش تصاویر بر روی کره چشم با لنز تماسی جدید

 سیستم لنز تماسی iOptik

  اخبار,اخبار علمی,نمایش تصاویر بر روی کره چشم با لنز تماسی جدید

 مشاهده اطلاعات مختلف بر صفحه نمایش مجازی

 

اخبار علمی - ایسنا