اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمایشی با قیمت پیشنهادی شما


این روز‌ها نمایش «بازی یالتا» به کارگردانی لوون هفتوان در سالن تازه تاسیس کنش معاصر در حال اجرا است. نویسنده این نمایش برایان فریل نمایشنامه‌نویس و نویسنده داستان کوتاه ایرلندی است.

به گزارش خبرگزاری صبا، او که با نام چخوف ایرلند شناخته می‌شود، «بازی یالتا» را براساس داستان «بانو با سگ ملوس» اثر آنتوان چخوف نوشته است. وحید رهبانی که نقش دیمیتری را در این نمایش بر عهده دارد، این نمایشنامه را برای لوون هفتوان ترجمه کرده است. طراحی پوستر «بازی یالتا» را آیدین آغداشلو انجام داده است. جدا از همه این مسائل، آنچه در این نمایش از نکات قابل توجه است اجرای طرح بلیت برای همه است. کلمه همه از کنار هم نشستن واژه‌های آغازین جمله هر چه مقدور هست، شکل گرفته است. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌و‌گویی است در مورد طرح بلیت برای همه با لوون هفتوان کارگردان این نمایش و آلبرت بیگ‌جانی، تهیه‌کننده و مدیر تولید «بازی یالتا» که تا جمعه ۳۱ اردیبهشت هر شب ساعت ۲۰ در سالن کنش معاصر واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴٢ روی صحنه می‌رود.


هدف اولیه شما از اجرای طرح بلیت برای همه چه بود؟

آلبرت بیگ‌جانی: هدف ما در ابتدا این بود که قشری که خرید بلیت ۳۰ هزار تومانی برایش دشوار است از دیدن تئا‌تر محروم نشود از سوی دیگر می‌خواستیم بگوییم که بخش دولتی و خصوصی می‌تواند به این شیوه هم از اهالی تئا‌تر و هنرمندان و هم از مخاطبان آن حمایت کند.

لوون هفتوان:‌‌ همان‌طور که آلبرت اشاره کرد هدف اصلی این طرح فراهم کردن امکان دیدن نمایش برای همه است. (با خنده) این‌که تنها تنبلی مانع از دیدن نمایش شود و نه تنگدستی. این سیستم در اروپا و آمریکای شمالی سال‌های سال است که اجرا می‌شود. نام این طرح در آن سوی آب pay what you can یا بده هر چقدر می‌توانی است. ما نام آن را به بلیت برای همه تغییر دادیم. این طرح در ایران برای اولین بار اجرا می‌شود. تصور ما این بود که پیش از شروع اجرا برای این طرح اسپانسر پیدا کنیم که نتوانستیم. بنابراین طی صحبت‌‌هایمان با آلبرت به این نتیجه رسیدیم که نهایتا از جیبمان پرداخت خواهیم کرد. ما اگر پیش از شروع نمایش اسپانسرمان را بشناسیم، می‌توانیم عنوان و لوگو آن را در بروشورمان ذکر کنیم که فرضا فلان بانک اسپانسر اجراهای pay what you can شده است.


ساختار طرح بلیت برای همه به چه صورت است؟

بیگ‌جانی: اگر بخواهم به طور مشخص در مورد نمایش «بازی یالتا» صحبت کنم باید بگویم ظرفیت سالن کنش معاصر ۱۴۰ نفر است. ما در روزهای جمعه دهم، بیست و چهارم و سی و یکم اردیبهشت جدا از اجرای اصلی که ساعت هشت شب روی صحنه می‌رود، ساعت پنج عصر هم اجرا خواهیم داشت. برای این اجرا در نظر گرفته‌ایم که اگر ۱۰۰ صندلی پر شود با بلیت ۳۰ هزار تومانی ما باید سه میلیون تومان درآمد داشته باشیم. (با خنده) اسپانسر فرضی ما در ازای درج نامش در بروشور پرداخت سه میلیون تومان به گروه را تضمین می‌کند و ما طرح بلیت برای همه یا هر چه مقدور است را اجرا می‌کنیم. به این صورت که تمامی علاقه‌مندان به تئا‌تر در اجراهایی که به تاریخ آن اشاره کردم، می‌توانند با پرداخت حداقل دو هزار تومان یا بیشتر (هر چه در توانشان است) به تماشای نمایش بنشینند. هر مبلغی که در پایان اجرا جمع شد به اسپانسر تعلق می‌گیرد. ممکن است در پایان اجرا یک میلیون، یک میلیون و پانصد، دو میلیون یا هر مبلغ دیگری جمع شود. به این صورت بخشی یا تمام آن سه میلیون به اسپانسر برگردانده می‌شود و این مبلغ از جیب گروه نمی‌رود.

هفتوان: شیوه اجرای این طرح به این صورت است که صندوقی در لابی سالن گذاشته می‌شود، تماشاگرانی که وارد می‌شوند هر چقدر که در وسعشان است از کف دو هزار تومان در آن صندوق می‌ریزند. مبلغ جمع شده ممکن است پانصد هزار تومان یا یک میلیون تومان یا هر چیز دیگری باشد. هر مبلغی که از این صندوق به دست آمد به اسپانسر تعلق می‌گیرد. (با خنده) حتی ممکن است بیش از سه میلیون تومان جمع شود.

بیگ‌جانی: (با خنده) که البته احتمال رخ دادن چنین اتفاقی کم است.

هفتوان: ولی در خارج از ایران چون این اتفاق کاملا جا افتاده است، فرضا من می‌دانم که روز یکشنبه می‌توانم فلان اجرا را به صورت pay what you can ببینم که اسپانسر آن فلان کمپانی است. تعداد این‌گونه اجرا‌ها آن‌قدر زیاد است که مثلا من در روز یکشنبه، می‌توانم دست به انتخاب بزنم که کدام اجرا را ببینم. (با خنده) ممکن است یک نفر در آن روز همت به خرج داده و به جای دو هزار تومان، دویست هزار تومان بپردازد.


به اسپانسر فرضی اشاره کردید. تا کنون اسپانسری برای این طرح اعلام آمادگی کرده است؟

بیگ‌جانی: اسپانسر دولتی خیر ولی خانم ادنا زینلیان طراح صحنه و لباس به صورت شخصی اعلام آمادگی کردند که هزینه یک شب از این اجرا‌ها را تقبل کنند. برای یکی دیگر از شب‌ها نیز یکی از مخاطبان ما این کار را انجام می‌دهد که تمایلی به مطرح شدن نامش ندارد. تاکید می‌کنم که اسپانسر دولتی برای این کار به سراغ ما نیامده است. در واقع از سه اجرایی که به این صورت روی صحنه می‌روند برای دو اجرا اسپانسر داریم. اگر تنها حتی یکی دیگر از گروه‌های تئاتری اعلام کند که می‌خواهد طرح بلیت برای همه یا هر چه مقدور هست را اجرا کند، ما به هدفمان در راستای جا انداختن این طرح رسیده‌ایم.

هفتوان: ایده‌آل ما اعلام آمادگی یکی دیگر از گروه‌ها برای اجرای این طرح است.


بلیت برای همه یا هر چه مقدور است

گروه تئا‌تر دیماک با مدیریت آلبرت بیگ‌جانی به مناسبت فرا رسیدن اردیبهشت تئا‌تر ایران و در راستای تحقق گفتمان تئا‌تر برای همه از طرح جدید خود بلیت برای همه یا هر چه مقدور است، رونمایی کرده است. مطابق این طرح تمامی علاقه‌مندان به تئا‌تر می‌توانند با پرداخت حداقل دو هزار تومان یا بیشتر (هر چه در توانشان است) روزهای جمعه دهم، بیست و چهارم و سی و یکم اردیبهشت در ساعت پنج بعد از ظهر به تماشای نمایش «بازی یالتا» بنشینند. اجرای اصلی این نمایش هر شب ساعت ۲۰ با مبلغ بلیت سی هزار تومان در سالن کنش معاصر روی صحنه می‌رود.


ویدیو مرتبط :
#7 تنظیمات قیمت پیشنهادی (Bid Adjustment) در گوگل ادز چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خط قرمز قیمت‌های پیشنهادی در بازار مسكن...



 

خط قرمز قیمت‌های پیشنهادی در بازار مسكن تهران

 

 

جدیدترین نتایج آماری در موتور جست‌وجوگر مسكن درباره قیمت‌های پیشنهادی املاك فروشی، حاكی از افزایش تعداد مالكان علاقه‌مند به تعیین قیمت بالاتر از عرف منطقه است.


در این موتور جست‌وجوگر كه قیمت‌های پیشنهادی فروش مسكن براساس تحلیل‌های آماری، دسته‌بندی شده و به قیمت‌های سبز (ارزان)، قرمز (گران) و مشكی (متعادل) تقسیم‌بندی می‌شود، این اواخر تعداد املاك قرمز رنگ زیاد شده است. سامانه ایران فایل با مشخص كردن خط قرمز قیمت مسكن در مناطق مختلف تهران، حد طبیعی نوسان قیمت مسكن را به متقاضیان خرید معرفی و اعلام می‌كند.


بر این اساس طبق داده‌های سامانه ایران‌فایل، ارزش معاملاتی املاك مسكونی در منطقه فرمانیه بین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. این در حالی است كه فروشنده یك واحد مسكونی ۸۱ متری نوساز در محله فرمانیه قیمت فروش هر متر مربع این ملك را ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پیشنهاد كرده است.


همچنین در منطقه میرداماد كه دامنه نوسان قیمت مسكن براساس تحلیل‌های آماری سامانه ایران‌فایل، دو میلیون و ۸۰۰ هزار تا سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، یك واحد مسكونی ۸۰ متر مربعی با ۴ سال عمر بنا، به قیمت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای فروش اعلام شده كه مشخصات این ملك در سامانه با رنگ قرمز مشخص شده است. از طرف دیگر قیمت فروش هر متر مربع از یک ملک مسکونی در محدوده سعادت آباد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده که این ملک ۹۷ متر مربع و ۳ سال ساخت است؛ اما سامانه ایران فایل در رابطه با این میزان نرخ به خریداران هشدار گرانی را داده است.


علاوه بر این، فروشنده‌ای هر مترمربع از ملک ۸۰ متری خود را با قیمت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان برای فروش به بازار عرضه کرده است و این میزان قیمت با توجه به کارشناسی صورت گرفته توسط ایران فایل بالاتر از حد مجاز قیمت در این منطقه است. در همین حال موتور جست‌وجوی ایران فایل جدا از معرفی واحدهای گران‌قیمت، پیشنهاد خرید واحدهای ارزان قیمت را با رنگ سبز به متقاضیان داده است: یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری با ۱۴ سال عمر بنا به قیمت متری یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در محدوده تهران نو برای فروش به خریداران پیشنهاد شده است.


از سوی دیگر در منطقه آیت‌اله کاشانی، مالکی ملک ۸۷ متری خود را که ۱۲ سال از عمر ساخت آن می‌گذرد با قیمت متری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بازار مسکن غرب تهران برای فروش پیشنهاد کرده است كه این قیمت براساس میانگین قیمت واحدهای فروشی در این منطقه مناسب ذکر شده است.


علاوه براین، در سامانه ایران فایل ملک دیگری که از لحاظ قیمت منصفانه اعلام شده و به عنوان پیشنهاد برای فروش به متقاضیان ارائه شده، واحدی ۸۸ متری ۵ سال ساخت در محدوده جنت آباد است که فروشنده قیمت هر مترمربع این ملک را یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان پیشنهاد کرده است.... /  یادداشت : روزنامه دنیاى اقتصاد