اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمایشگاه مجسمه های برنزی ویشکا آسایش


ویشکا آسایش مجموعه ای از مجسمه های برنزی اش را در گالری «اعتماد» به نمایش می گذارد.

تماشا: ویشکا آسایش مجموعه ای از مجسمه های برنزی اش را در گالری «اعتماد» به نمایش می گذارد. این بازیگر سینما درباره تازه ترین نمایشگاه انفرادی اش گفته است: «در این نمایشگاه که ماحصل دو سال فعالیت است، حدود 12 مجسمه برنزی را پیش روی مخاطبان قرار می دهم. مجسمه یکی از کارهایی است که به شدت به من آرامش می دهد و عاشق این حرفه هستم. از این جهت در آن جدی عمل می کنم و اصلا برایم جنبه تفننی ندارد.»



آسایش که از دوران جوانی به این رشته علاقه داشته و در آن فعالیت کرده اضافه کرد: «خیلی وقت است که در این حوزه مشغول هستم و واقعا این کار را دوست دارم و می پرستم. به همین دلیل هم در کلاس های مدال سازی و مجسمه سازی پرویز تناولی شرکت کردم و پیوسته در این عرصه کار کردم.»

ویشکا آسایش که از جمله هنرجویان پرویز تناولی است، اولین بار در سال 87 نمایشگاه انفرادی از آثارش را در گالری «اثر» برپا و بعد از آن در یک نمایشگاه گروهی در شهر لندن شرکت کرد و سپس در نمایشگاه گروهی دیگری در گالری «ماه مهر» نیز آثارش را به معرض دید گذاشت.


ویدیو مرتبط :
گفت و گو با ویشکا آسایش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایشگاه مجسمه در زیر آب های مکزیک



 

نمایشگاه مجسمه در زیر آب های مکزیک

 

 

 در آبهای شفاف و کم عمق سواحل کانکون در مکزیک، ۲۰۰ پیکر شبح مانند با عمق آب فرو برده میشوند.

این آخرین مراحل از کارهای یک نمایشگاه هنری زیر آب میباشد که در ۴۲۰ متر مربع از آبهای بدون استفاده پارک ملی دریایی احداث میشود.

این نمایشگاه که کار مجسمه ساز و غواص انگلیسی جیسون دکارز تایلور میباشد به اسم (تکامل بی صدا )قرار است رسما ماه آینده باز شود.

این نمایشگاه شامل ۴۰۳ مجسمه به اندازه طبیعی انسان است که هر کدام به شکل جداگانه توسط دکارز تایلور با استفاده از سیمان مخصوصی که کمک به رشد مرجانها میکند ساخته شده است.

این نمایشگاه سعی دارد که از بین بردن این جزایر مرجانی را بیشتر به چشم بیاورد.

دکارز تایلور به سی.ان.ان گفت که سعی کرده با خلق کردن یک جزیره مصنوعی مرجانی ماهی ها را علاقمند و تشویق به زندگی و تجمع در آن بکند.

امیدوارند که این جزیره هنرمندانه مصنوعی بتواند تعداد زیادی از ۷۵۰۰۰۰ بازدید کننده های پارک جزیره طبیعی مرجانی را که احتیاج به ترمیم و ترویج دوباره دارد را به سوی خود جذب کند.

دکارز تایلور میگوید که کار کردن در زیر آب واقعاً شگفت انگیز و جالب است و توضیح می دهد که چطور برای تماشاگران مناظر متحرک و زیبایی آفریده است.

رنگها متفاوت و نورپردازیها متفاوت تر و جو و محیط کاملاً مثل دنیای دیگر است. این منطقه کاملاً شکل دیگری از زیر آب را نشان میدهد که باعث حیرت شما میشود و سئوالات بیشماری برای شما بوجود خواهد آورد..... / خبرگزاری سی ان ان