اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماد اقتدار زاگرس از پای درآمد... +عکس


در حالیکه هنوز چندماهی از شکار یه قلاده پلنگ در لرستان نمی گذرد شاهد بودیم که شامگاه یکشنبه بر اثر تصادف یک دستگاه پژو پارس با یک قلاده پلنگ بار دیگر داغ حیات وحش لرستان تازه شد.

خبرگزاری مهر: در حالیکه هنوز چندماهی از شکار یه قلاده پلنگ در لرستان نمی گذرد شاهد بودیم که شامگاه یکشنبه بر اثر تصادف یک دستگاه پژو پارس با یک قلاده پلنگ بار دیگر داغ حیات وحش لرستان تازه شد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان در این رابطه گفت: شامگاه روز یکشنبه در کیلومتر 20 جاده الشتر به سمت خرم آباد و در گردنه "ایوان در" شاهد تصادف یک دستگاه خودرو پژو پارس با یک قلاده پلنگ بودیم که متاسفانه منجر به تلف شدن این گونه منحصر به فرد شد.

محمد حسین بازگیر با بیان اینکه خودروی یاد شده در مسیر کرمانشاه به خرم آباد در حال تردد بوده است، عنوان کرد: راننده خودرو پس از تصادف با پلنگ یاد شده به سرعت 115 و 110 را در جریان موضوع قرار داده و صحنه تصادف را ترک نمی کند.

وی با بیان اینکه پلیس 110 نیز بلافاصله محیط زیست را در جریان حادثه قرار می دهد، افزود: ما نیز در همان ابتدای کار تیم محیط بانی منطقه حفاظت شده سفید کوه و مسئولان محیط زیست الشتر را برای بررسی موضوع به محل اعزام کردیم.



مدیر کل حفاظت ازمحیط زیست استان لرستان با بیان اینکه راننده خودرو پس از وقوع تصادف احساس تعهد کرده و به سرعت مسئولان را در جریان امر قرار داده است، عنوان کرد: این راننده علی رغم اینکه می دانسته احتمال جریمه وجود دارد و خودروی وی نیز دچار خسارت شده در محل حضور داشته و از حادثه رخ داده نیز ابراز ناراحتی و تاسف کرده است.

بازگیر با بیان اینکه مدارک خودرو و راننده از سوی ماموران محیط زیست گرفته شده است، عنوان کرد: در این راستا پس از مشورتهای لازم با مسئولان حقوقی سازمان محیط زیست کشور در مورد روند پیگیریهای قانونی اعلام نظر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تا زمان رسیدن ماموران محیط زیست، پلیس در محل حضور داشته است، عنوان کرد: پس از رسیدن تیم های این سازمان جسد این پلنگ برای انجام آزمایشهای لازم و تاکسیدرمی به اداره کل محیط زیست منتقل شد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه کارهای مربوط به بیومتری و گرفتن نمونه های خون و ژن برای بانک اطلاعاتی محیط زیست بر روی این جسد انجام شده است، افزود: همچنین هماهنگی های لازم انجام شده تا علاوه بر تاکسیدرمی پوست پلنگ، اسکلت این گونه برای نمایش در موزه حیات وحش استان مورد استفاده قرار گیرد.



بازگیر با ابراز تاسف از حادثه رخ داده بیان داشت: متاسفانه در طول سالجاری دو قلاده پلنگ در استان لرستان تلف شده است که یک مورد آن در منطقه هشتادپهلو بر اثر شلیک گلوله و یک مورد دیگر نیز در جریان تصادف در منطقه "ایوان در" بوده است.

وی با بیان اینکه ما در منطقه حفاظت شده سفید کوه و همچنین منطقه گرین دارای پلنگ هستیم، عنوان کرد: این پلنگ در محدوده این دو منطقه در حال تردد بوده که متاسفانه با خودروی پژو پارس تصادف کرده و جان خود را از دست داده است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با اشاره به حوادث دیگری که طی شب گذشته برای حیات وحش استان رخ داده است نیز بیان داشت: متاسفانه در فاصله کمتر از دو ساعت علاوه بر پلنگ، ما شاهد تصادف یک قلاده شغال در جاده نزدیک به تنگ شبیخون بودیم.

بازگیر با بیان اینکه این دو حادثه در فاصله کمتر از پنج کیلومتر از هم رخ داده است، عنوان کرد: استان لرستان به لحاظ تنوع حیات وحش و محدوده پراکنش گونه های مختلف از استانهای منحصر به فرد است که باید این امر مورد توجه مردم قرار گیرد.



وی با بیان اینکه ما در جای جای مناطق طبیعی استان انتظار حضور و مشاهده گونه های حیات وحش را داریم، عنوان کرد: در این راستا انتظار می رود مردم در هنگام تردد در محورهای استان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند چرا که گاه می توان با یک "نیش ترمز" از وقوع فاجعه ای چون مرگ یک پلنگ جلوگیری کرد.

مدیر کل حفاظت ازمحیط زیست استان لرستان همچنین از عدم ارزیابیهای زیست محیطی در برخی پروژه های راهسازی انتقاد کرد و گفت: زمانی که ما برای تهیه این ارزیابیها داد سخن سر می دهیم و خواستار در نظر گرفتن کریدورهایی برای تردد حیات وحش می شویم متاسفانه توجهی صورت نمی گیرد.

بازگیر با بیان اینکه پلنگ ما بین دو منطقه سفید کوه و گرین در حال تردد است در حالیکه از این منطقه یک جاده سراسری عبور می کند، افزود: همچنین انتظار می رود علائم هشدار دهنده مربوط به تردد حیات وحش در برخی محورهای مواصلاتی استان تقویت شود تا شاهد توجه بیشتری از سوی رانندگان باشیم.


ویدیو مرتبط :
برکوت نماد اقتدار و امنیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار دیدنی خانم وزیر با پای برهنه ! + عکس



 

 

به گزارش تکناز ، نخست وزیر استرالیا در یک مراسم اهدای جایزه توسط معترضان بومی مورد حمله قرار گرفت اما محافظانش او را نجات دادند.

 

 

 

 

آخرین اخبار ,آخرین اخبار ایران

 

 

 

آخرین اخبار ,آخرین اخبار ایران