اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقل و انتقال معلمان به تهران ممنوع است


رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره نقل و انتقالات به پایتخت گفت: سال تحصیلی پیش رو نیز همانند امسال همان سیاست انقباضی را در قبال شهر تهران به کار می‌بندیم، مگر موارد نادری که شخص وزیر و یا ستاد نقل و انتقالات تشخیص بدهند تا این جابجایی انجام شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره نقل و انتقالات به پایتخت گفت: سال تحصیلی پیش رو نیز همانند امسال همان سیاست انقباضی را در قبال شهر تهران به کار می‌بندیم، مگر موارد نادری که شخص وزیر و یا ستاد نقل و انتقالات تشخیص بدهند تا این جابجایی انجام شود.

خسرو نظری  با اشاره به اینکه معمولا بخشنامه نقل و انتقلات معلمان اردیبهشت هر سال ابلاغ می‌شود اظهار کرد: در تلاش هستیم سال آینده این بخشنامه برای کار بیشتر، زودتر ارسال شود.

وی درباره نقل و انتقالات به پایتخت گفت: سال تحصیلی پیش رو نیز همانند امسال همان سیاست انقباضی را در قبال شهر تهران به کار می‌بندیم، مگر موارد نادری که شخص وزیر و یا ستاد نقل و انتقالات تشخیص بدهند تا این جابجایی انجام شود.

واگذاری مدارس در چارچوب قانون بود


رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره جبران نیروی انسانی در آن دسته از مدارس واگذار شده به بخش خصوصی که با توجه به مخالفت مجلس با این طرح امکان تغییر آن وجود دارد اظهار کرد‌: این مدارس واگذار نشده بودند بلکه خرید خدمات انجام شد. در موارد خاصی که این اتفاق رخ داده بر مبنای هزینه و فایده بوده که در قالب خرید خدمت انجام شده است این در حالیست که در تلاشیم این طرح متوقف نشود چرا که در چارچوب قانون انجام شده است.

نظری تصریح کرد: اگر کمبودی در مقطع ابتدایی رخ دهد تلاش می‌کنیم با ظرفیت نیروی حق التدریس و یا ظرفیت موجود در متوسطه اول این مشکل را حل کنیم.


ویدیو مرتبط :
نقل حدیث ممنوع!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقل و انتقال معلمان به تهران ممنوع نیست


مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام این خبر که نقل و انتقال معلمان به پایتخت ممنوع نیست و حتما انجام می‌شود اما ضوابط آن هنوز اعلام نشده است، گفت: امسال در برخی دروس جدید و دروس علوم پایه دچار کمبود معلم هستیم.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام این خبر که نقل و انتقال معلمان به پایتخت ممنوع نیست و حتما انجام می‌شود اما ضوابط آن هنوز اعلام نشده است، گفت: امسال در برخی دروس جدید و دروس علوم پایه دچار کمبود معلم هستیم.

اسفندیار چهاربند در پاسخ به پرسشی درباره زمان آغاز نقل و انتقالات معلمان، اظهار کرد: هنوز بخشنامه مربوط ابلاغ نشده است و منتظر ابلاغ بخشنامه از سوی وزارت آموزش و پرورش هستیم.

وی همچنین درباره ممنوعیت نقل و انتقالات به شهر تهران، اظهار کرد: ‌نقل و انتقال معلمان به تهران ممنوع نیست و حتما انجام می‌شود اما ضوابطش هنوز اعلام نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر دچار کمبود نیروی آموزگار هستیم و به نیروی انسانی مرد در هر سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم نیاز داریم.

چهاربند درباره نیاز به نیروی انسانی برای دروس جدیدالتالیف مقطع متوسطه دوم، اظهار کرد: در برخی مواد درسی جدید و دروس علوم پایه کماکان کمبود معلم داریم. همچنین کمبود نیروی تربیت بدنی مرد نیز احساس می‌شود و نیازمند 270 مربی تربیت بدنی مرد جدید در تهران هستیم.