اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقض مجدد آتش‌بس در حلب؛ شلیک ۵۰ راکت به کفریا و الفوعه



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

گروه‌های مسلح با شلیک ۵۰ راکت خمپاره و توپ به سمت شهرک‌های کفریا و الفوعه بار دیگر آتش‌بس را نقض کردند.

به گزارش سنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، گروه های مسلح با شلیک 50 راکت خمپاره و توپ به سمت کفریا و الفوعه آتش بس را نقض کردند.

ارتش سوریه تا حد توانش به آتش‌بس اعلام شده در جبهه‌های حلب پایبند بوده، ولی نقض آتش‌بس از سوی تروریست‌هایی که فرماندهی آنها را جیش الفتح به‌عهده دارد، این امکان را به ارتش سوریه داده تا به تجاوزات تروریست‌های ناقض آتش‌بس پاسخ دهد.

اطلاعات موجود به این اشاره می‌کند که جبهه‌های حلب آماده نبرد شدیدی می‌شود که ارتش سوریه و همپیمانانش برای آن آماده می‌شوند، این در حالی است که تروریست‌ها برای تثبیت مواضع خود در داخل خان طومان تلاش می‌کنند، تکفیری‌ها همزمان به حملات خمپاره‌ای و موشکی خود به محله‌های مسکونی حلب ادامه می‌دهند.

 


ویدیو مرتبط :
آخرین خبرها از آتش بس در زبدانی، فوعه و کفریا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقض مجدد آتش بس در حلب سوریه


جدیدترین گزارش مربوط به وضعیت آتش بس در سوریه و درگیری های تروریست های داعش با ارتش آزاد در درعا از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

خبرگزاری مهر: وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آتش بس در سوریه سه بار نقض شده است.

در این بیانیه آمده است: همه موارد نقض آتش بس در حلب رخ داده است اما آتش بس در اکثر استانهای سوریه حاکم است.جبهه النصره به دنبال نابود کردن آتش بس با گلوله باران برخی مناطق از جمله فرودگاه النیرب در حلب با خمپاره و موشک است.

روس ها تاکید کردند: نیروهای سوری به بیرون کردن داعش از اطراف شهر تدمر ادامه می دهند.تعدادی دیگر از مناطق مشمول آتش بس شده اند و در واقع به آتش بس پیوسته اند تا تعداد مناطق مشمول آتش بس به ۱۲۰ منطقه برسد با سه منطقه در استان حمص در ۲۴ ساعت گذشته توافق آتش بس حاصل شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در استانهای حمص و حماه گفتگو با فرماندهان میدانی گروه های مسلح ادامه دارد و تعداد گروههایی که مشمول آتش بس شده اند ۵۹ گروه است.

درگیری های داخلی تروریست ها


منابع سوری گزارش دادند: در محور سد سحم الجولان وو العلان در حومه غربی درعا درگیری هایی میان گروه موسوم به لواء الیرموک مرتبط به داعش و گروه موسوم به ارتش آزاد رخ داده است.

در همین حال برخی گزارش ها از درگیری داخلی داعش خبر دادند و افزودند: در الجسر القدیم در شهر الرقه اختلافات شدیدی میان تروریست های داعش رخ داده است و داعشی ها به دیگر تروریست های خود اجازه خروج از شهر الرقه را نمی دهند.

ارسال کمک های بشردوستانه به دوما در حومه دمشق

منابع سوری اعلام کردند: هلال احمر سوریه ۶ خودرو حامل کمک های بشردوستانه به شهر دوما در غوطه شرقی در حومه دمشق ارسال کرده است.

پیشروی های ارتش سوریه در داریا

در حومه غربی دمشق و در منطقه العلانی در شهر داریا ارتش سوریه پیشروی های موثری انجام داد و بر برخی مناطق مسکونی در این شهر مسلط شد.در این عملیات موفق ارتش سوریه شمار زیادی از تروریستها کشته و زخمی شدند.