اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقض‌ حریم‌هوایی آمریکا توسط بمب‌افکن روس


یک پایگاه اینترنتی آمریکایی گزارش داد، چند بمب‌افکن‌ ارتش روسیه که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند، اخیرا حریم هوایی منطقه آلاسکا را که یکی از مناطق دفاع هوایی محافظت شده آمریکا محسوب می شود، نقض کرده‌اند.

ایسنا: یک پایگاه اینترنتی آمریکایی گزارش داد، چند بمب‌افکن‌ ارتش روسیه که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند، اخیرا حریم هوایی منطقه آلاسکا را که یکی از مناطق دفاع هوایی محافظت شده آمریکا محسوب می شود، نقض کرده‌اند.

پایگاه اینترنتی "فری بیکن" آمریکا گزارش داد، این اتفاق در تاریخ 22 آوریل رخ داده است. این پایگاه با استناد به مقامات دفاعی که نامشان فاش نشده، گزارش داد که در جریان این رخداد دو بمب‌افکن توپولوف مدل Tu-95 نیروی هوایی روسیه در حریم هوایی منطقه آلاسکا پرواز کردند اما نیروی هوایی آمریکا بر خلاف موارد مشابه قبلی جنگنده‌های خود را برای رهگیری این بمب‌افکن‌های روس به پرواز در نیاورده است.

جف دیویس، سخنگوی فرماندهی منطقه شمالی آمریکا گفت: نیروی هوایی آمریکا هیچ جنگنده‌ای برای رهگیری ‌بمب‌افکن‌های روسی اعزام نکرده است.

مقامات آمریکایی اظهار کردند به اعتقاد آنها پرواز این هواپیما‌های روس نشان‌دهنده آغاز دوره تمرینی پروازهای بلند مدت در فصل بهار است.

این نخستین بار در سال 2015 است که یک بمب‌افکن روس اقدام به نقض حریم دفاع هوایی آمریکا می ‌کند. مقامات آمریکایی تصریح کردند که انتظار دارند در ماه آینده میلادی موارد بیشتری از این دست اقدامات جنگنده های روس رخ دهد.

در سال 2014 جنگنده های آمریکایی و کانادایی دست کم شش بار در موقعیت‌های مختلف اقدام به رهگیری بمب‌افکن‌های روسی کردند


ویدیو مرتبط :
حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه توسط بمب افکن های روس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود دو بمب افکن هسته‌ای روسیه به حریم دفاع هوایی آمریکا



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,بمب‌افکن هسته‌ای

در سال 2013، هواپیماهای رهگیری‌کننده آمریکا 10 بار؛ بمب‌افکن‌های روسیه را که وارد حریم هوایی دفاعی آمریکا شده بودند را به خارج از این محدوده همراهی کردند.

دو بمب‌افکن هسته‌ای (TU-95) روسیه وارد حریم دفاع هوایی آمریکا در نزدیکی آلاسکا شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن تایمز، مقامات دفاعی آمریکا اعلام کرده‌اند که دو بمب افکن (TU-95) روسیه که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند به حریم دفاع هوایی آمریکا در نزدیکی آلاسکا وارد شدند. گفته می‌شود این اتفاق در جریان رزمایش‌های تمرینی هوایی روسیه رخ داده که البته هیچ‌یک از جنگنده‌های رهگیری کننده‌ی آمریکایی برای خارج کردن این دو بمب‌افکن از حریم هوایی آمریکا اعزام نشدند.

این نخستین بار در سال گذشته بود که بمب افکن‌های روسی حریم هوایی دفاعی آمریکا را نقض کرده‌اند.

در سال 2013، هواپیماهای رهگیری‌کننده آمریکا 10 بار؛ بمب‌افکن‌های روسیه را که وارد حریم هوایی دفاعی آمریکا شده بودند را به خارج از این محدوده همراهی کردند.

این در حالی است که طی چند ماه اخیر؛ بمب افکن‌های روسی چندین بار به حریم هوایی کشورهای اروپایی شده بودند که این مساله باعث ایجاد نگرانی‌هایی میان رهبران انگلیس، سوئد و ایرلند شد.

برخی از مقامات آمریکایی دلیل ورود بمب‌افکن‌های هسته‌ای روسیه به حریم هوایی اروپا و آمریکا و نیز ارسال نشدن سیگنال‌های شناسایی توسط آن‌ها را از نتایج افزایش تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن می‌دانند.

فرانک فلورز، رییس ایستگاه رادارهای خلیج آلاسکا در این‌باره اظهار کرد: ورود این بمب افکن‌های روسی به آلاسکا، قطعاً نوعی پیام به آمریکا است اگرچه هنوز از قصد اصلی روسیه مطلع نیستیم.

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا