اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقش هاشمی و خاتمی در جنایت سعادت آباد!



 

نقش هاشمی و خاتمی در جنایت سعادت آباد!

 

یكهفته پس از آنكه شهرام شكیبا در یاداشت طنزی خواستار كشف ردپای سران فتنه در ماجرای سعادت آباد شد، رسانه های حامی دولت از جمله رجانیوز و بولتن نیوز در تحلیلی بسیارعمیق ریشه های این جنایت را به ۱۶ سال ریاست جمهوری هاشمی وخاتمی نسبت دادند ونوشتند:

 

موضوع جنایت میدان كاج چند روزی سوژه­ای جذاب بوده زیرا همه چیز در آن برای هر نوع سلیقه­ ها یافت می­شود؛ از ماجرای دراماتیك عشقی گرفته تا بحث اقتصادی.

اما در میان گزارش­ها و تحلیل­ هایی كه از این ماجرا در رسانه­ ها و روزنامه­ ها منتشر شده، برخی گفته­ ها و مواضع خاص هم دیده می­شود؛ از جمله از تمام درام ماجرا برای جهت دادن به احساسات مردم علیه نیروی انتظامی استفاده می­شود، حال آنكه این نادرست است.

در اینجا قصد بر این نیست كه كوتاهی و اهمال مأموران در برخورد با چنین حادثه­ ای نادیده گرفته شده و یا رفتار مردم نسبت به ماجرا طبیعی قلمداد شود. بلكه در كنار تمام این مسائل، برخی از موارد اساسی نادیده گرفته شده و به نظر می­رسد این امر تعمدی است؛ یعنی برخی از كسانی كه در این زمینه اظهار نظر كرده و همه را متهم كرده­ اند، متهم اصلی را واگذاشته و از كنارش گذشته­ اند. متهم اصلی كیست؟

به لحاظ جامعه­ شناسی، حادثه­ ای از این دست، دو وجه دارد: وجه كنشی و وجه رفتاری. وجه كنشی آن همان است كه در صفحه حوادث روزنامه­ ها نوشتند و فیلمش را سایت­ ها عرضه كردند و پیرامون آن مرثیه­ سرایی­ ها درگرفت. اما وجه رفتاری آن كمتر مورد مداقه واقع شد كه اتفاقاً مهمتر است. رفتار چیزی نیست كه فی­ البداهه بروز كند و یكباره شكل بگیرد بلكه در طول زمان و در اثر عوامل و عناصر مختلف پدید می­ آید. مجموعهٔ رفتارها فرهنگ را شكل می­دهد و تكرار كنش­ها، عادات را.

مثال روشن تفاوت كنش و رفتار و عادت در استفاده از مواد مخدر است. استفاده از مواد در دفعات اولیه یك كنش است اما آنچه فرد را به این كنش سوق داده یك رفتار است. یعنی استفاده از مواد مخدر ناشی از رفتاری است كه بخشی از فرهنگ فرد است.

در مورد جنایت میدان كاج هم همین گونه است. آنچه باعث می­شود كه سه فرد ماجرایی را به وجود آورند كه فرهنگ جامعه را زیر سؤال ببرد، چیزی نیست كه در این چند روز و چند ماه و حتی چند سال اخیر به وجود آمده باشد. ریشه چنین رفتارهایی را بی هیچ تردیدی باید در رویكردهای توسعه اقتصادی و توسعه سیاسی كه برای شانزده سال افكار جامعه را آماج قرار داده و زمینه ترویج و تبلیغ انواع تفكرات فردگرایانه و فمینیستی و سودمحورانه را فراهم كرده بود جست. بی­ دلیل نیست كه اكنون طیف سیاسی گفتمان انقلاب اسلامی با نادیده گرفتن این موضوع تمام توان خود را صرف بی اعتبار نشان دادن اقتدار نیروی انتظامی و سیاست­های فرهنگی كنونی می­ كند.

هیچ تردیدی در این نیست كه ترویج دیدگاه ­های غربی موجب بروز چنین رفتارهایی است، همان گونه كه در غرب انواع و اقسام جنایت­ ها و بسیار فجیع­ تر از این هر روز رخ می­دهد.

در این حالت جای تأسف بسیار است كه از این حادثه برای منافع باندی سوء استفاده شده و ناجوانمردانه ریشه­ های واقعی آن لاپوشانی شده تا مبادا گردی بر دامن مروجان فرهنگ غربی در ایران بنشیند. جنایت میدان كاج، جنایتی كثیف بود و كثیف­تر از آن فرهنگ غربی است و آنان كه این فرهنگ را تبلیغ و ترویج كرده و می­ كنند هم در این جنایت مقصرند.../آینده  نیوز


ویدیو مرتبط :
احسان به والدین و نقش آن در سعادت انسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت وزیر اطلاعات از نقش هاشمی رفسنجانی و خاتمی درفتنه سال 88



وزیر اطلاعات,فتنه 88,اخبار انتخاباتی92

روایت وزیر اطلاعات از نقش هاشمی رفسنجانی و خاتمی درفتنه سال 88

وزیر اطلاعات بدون نام بردن از آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی ، با بیان اینکه کسی که جزو سران فتنه بوده و نظام مانند دوتن دیگر او را محصور نکرده امروز امر بر او اشتباه نشود، گفت : کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

وزیر اطلاعات بدون نام بردن از آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی ، با بیان اینکه کسی که جزو سران فتنه بوده و نظام مانند دوتن دیگر او را محصور نکرده امروز امر بر او اشتباه نشود، گفت : کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات صبح امروز پنجشنبه در اختتامیه نهمین همایش سراسری مسئولان هیات رزمندگان کشور با بیان اینکه عده ای به دنبال تطهیر فتنه هستند، گفت: کسی که جزو سران فتنه بوده و انقلاب و نظام به دلیل یک سری ملاحظات او را مانند آن دو تن دیگر چندان محصور نکرده و به او آزادی عمل داده است امروز امر بر او اشتباه نشود که انقلاب یادش رفته این آقا در فتنه چه نقشی ایفا کرده است.

وی همچنین با انتقاد از آنچه منجی سازی کاذب خواند انتقاد کرد و گفت: کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

وزیر اطلاعات افزود: زمانی که رهبری در نماز جمعه آن خطبه ها را بیان فرمودند چه کسی بود که نامه بدون سلام علیکم داد.

مصلحی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: سرویس های اطلاعاتی غربی می خواهند با بحران سازی و فشار و مشغول سازی تعادل جامعه را بر هم زنند و از تحریم، تورم، حاشیه سازی های مستمر و تقسیم سازی کشوری این هدف را دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری همه جریان ها در انتخابات می توانند حاضر شوند اما باید زاویه خود را با مسیر امامت و ولایت روشن کنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: دشمن به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات است و عدد و رقم های بی حسابی که داده می شود نشان از این امر دارد.

وی گفت: دشمن به جای اسلام هراسی امروز اختلافات شیعه و سنی را در منطقه دنبال می کند.

مصلحی همچنین در این همایش تاکید کرد که حماسه دارای ویژگی های خاصی است و در حرکت های حماسی همیشه گروه قلیلی با توکل به خداوند جامعه را تحت تاثیر قرار داده اند./مهر