اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقش طرف های خارجی در آزادی زائران ایرانی


معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از میانجی گری برخی کشورهای منطقه برای آزادی زائران ربوده شده ایرانی در سوریه خبر داد.

پایگاه خبری العالم: معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از میانجی گری برخی کشورهای منطقه برای آزادی زائران ربوده شده ایرانی در سوریه خبر داد.

"حسین امیر عبد اللهیان" اظهار داشت: 48 زائر ایرانی ربوده شده به دست  گروه های تروریستی در سوریه، با تلاش های جدی و طولانی مدت در سطح منطقه، آزاد شدند.

وی افزود: دولت سوریه و برخی مسئولان ترکیه و نیز دولت قطر به آزادی این زائران کمک کردند.

2 مهندس ایرانی دیگر نیز از سوی گروه های تروریستی در سوریه ربوده شده بودند که به گفته سفیر کشورمان در سوریه تلاش برای آزادی آنها ادامه دارد.



ویدیو مرتبط :
نخستین فیلم از آزادی زائران ایرانی در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط ربایندگان سوری برای آزادی زائران ایرانی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 


شرط ربایندگان سوری برای آزادی زائران ایرانی

یک رسانه عربی در گفتگویی با سرکرده گروه رباینده جمعی از زائران ایرانی حرم مطهر حضرت زینب(س) و حرم مطهر حضرت رقیه(س) در سوریه به آخرین وضعیت آنها پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجری شبکه اسکای نیوز عربی لحظاتی پیش با سرکرده گروهی که اخیرا جمعی از زائران ایرانی را در سوریه ربودند، گفتگو کرد.

"عبدالناصر الشمیر" سرکرده گروه مسلح موسوم به گردان "البراء" دمشق  قائد کتیبه البراء دمشق در گفتگو با اسکای نیوز عربی مدعی موفقیتهای گروههای مسلح سوری در برابر ارتش سوریه شد.

وی اعلام کرد جاده منتهی به فرودگاه قطع شده است، فرودگاه از طرف گروههای مسلح محاصره شده است و درگیریها  ادامه دارد.

این سرکرده گروه مسلح مدعی شد ما کارکنان فرودگاه بین المللی دمشق را هدف قرار نمی دهیم.


شرط ربایندگان برای آزادی زائران ایرانی

سرکرده این گروه مسلح اعتراف کرد زائران ایرانی ربوده شده در سوریه همچنان در اسارت این گروه قرار دارند.

وی در پاسخ به سئوال مجری اسکای نیوز عربی اذعان کرد بله ما ایرانی ها را اسیر کرده ایم.

شبکه اسکای نیوز بدون نشان دادن تصویر سرکرده گروه تروریستی رباینده زائران ایرانی، تنها نام وی را اعلام کرد

الشمیر  از انجام مذاکراتی درباره زائران ربوده شده ایرانی خبر داد، اما به طرف مذاکره کننده اشاره نکرد، ما در عین حال گفت به زودی نتایج مذاکرات را اعلام خواهیم کرد

سرکرده این گروه مسلح در پاسخ به سئوال مجری اسکای نیوز عربی که مهمترین شرط شما برای آزادی ایرانیان ربوده شده چیست؟ اظهار داشت خواسته اساسی ما، آزادی بازداشت شدگان ما در زندانهای نظام سوریه است.

 خاطر نشان می شود اواخر ماه گذشته، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق از انجام چند دور گفتگو با گروگان گیران اتباع ایرانی در سوریه خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک دیدگاه های طرفین به هم نزدیک شود تا شاهد آزادی ایرانیان باشیم.

محمد رضا رئوف شیبانی گفته بود: ما با توجه به سابقه گروگانگیری اتباع ایرانی در سوریه توسط گروه های مسلح اعتقاد داریم که آزادسازی این افراد در طی یک پروسه امکان پذیر است.
 
وی تاکید کرد: ما تجربه آزاد سازی 22 زائر ایرانی را که از قبل در گروگان بوده اند، داریم که موفق شدیم از طریق ارتباط با کانال های ویژه آنها را آزاد کنیم و علاوه بر این 5 مهندس ایرانی و 3 کامیون دار ربوده شده نیز بر اساس همین پیگیری ها تاکنون آزاد شده اند.

به گفته شیبانی، تا زمان کنونی و بر اساس اطلاعی که ما داریم کلیه زائران ایرانی در سلامت کامل هستند هر چند در رابطه با محل اسارت در شرایط سختی هستند اما خوشبختانه اطلاعاتی که ما داریم نشان می دهد که از نظر جسمی در وضعیت مناسبی قرار دارند./مهر