اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقش شبکه‌های اجتماعی در بروز افسردگی


استفاده از شبکه های اجتماعی موجب بروز مشکلات افسردگی و اضطراب در نوجوانان می شود.

خبرگزاری مهر:  تحقیقات جدید در انگلستان نشان می دهد که استفاده نوجوانان از رسانه های اجتماعی و تحت تنش آنلاین بودن در ۲۴ ساعت شبانه روز الگوی خواب در آن ها را مختل کرده و منجر به بروز مشکلات روانی مانند اضطراب و افسردگی می شود.

محققان دانشگاه گلاسگو با بررسی داده های مربوط به ۴۶۷ نوجوان ۱۱ تا ۱۷ ساله که در مورد عزت نفس، اضطراب، افسردگی و کیفیت خواب بود، به یافته های فوق رسیدند.
محققان دریافتند که نوجوانانی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، سرمایه گذاری عاطفی بیشتری در دنیای مجازی کرده و کیفیت خواب نامطلوبی دارند. این افراد عزت نفس پایینی داشته و بیش از بقیه افراد دچار اضطراب و افسردگی می شوند.

پیامدهای فوق برای افرادی که شب ها از شبکه های مجازی استفاده می کنند بیشتر است.

در خصوص دلایل بروز چنین مشکلاتی، محققان معتقدند این افراد دائماً و در طول ۲۴ ساعت شبانه روز اضطراب دارند که باید در دسترس و آنلاین باشند تا بتوانند به پیام ها و پست هایی که در شبکه ها قرار داده می شود پاسخ دهند و اینکه مبادا مطلبی را از دست بدهند.


ویدیو مرتبط :
نقش کاربران در شبکه های اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقش شبکه‌های اجتماعی در افزایش طلاق



اخبار,اخبار اجتماعی ,طلاق در ایران

در حالی که هدف از راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی مجازی، افزایش ارتباط بین مردم بوده اما در عمل این ابزار ارتباطی عامل جدایی هم بوده است.

کارشناسان چینی با بیان اینکه در سال 2014 بیش از سه میلیون زوج در این کشور از یکدیگر جدا شده‌اند، هشدار دادند: شبکه‌های اجتماعی از عوامل مهم جدایی زوج‌های چینی بوده‌اند.

به گفته کارشناسان چینی، نرخ طلاق در این کشور در سال 2014 نسبت به سال قبل از آن، افزایش 3.9 درصدی داشته و همچنین از سال 2002 نرخ طلاق سیر صعودی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شینهوآ، با این حال بیشتر کارشناسان بر این باورند که شبکه‌های اجتماعی در مجموع تنها بر روابط زوج‌هایی تاثیر سوء دارند که با یکدیگر دچار مشکل و تنش هستند.

به همین دلیل این کارشناسان شبکه‌های اجتماعی را عامل ریشه‌ای طلاق نمی‌دانند اما معتقدند که این شبکه‌ها می‌توانند عامل محرکی برای پایان دادن به پیوندهای زناشویی آسیب‌پذیر باشند.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا