اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقش سفارت آمریكا در رواج فساد و فحشا


انجمن وكلای پاكستانی در اسلام‌آباد در حال بررسی پرونده جلوگیری از حمایت و تشویق آمریكایی‌ها از همجنس‌گرایی در پاكستان هستند.

انجمن وكلای پاكستانی در اسلام‌آباد در حال بررسی پرونده جلوگیری از حمایت و تشویق آمریكایی‌ها از همجنس‌گرایی در پاكستان هستند.

اقدامات سفارت آمریكا در راستای تشویق همجنسگرایی و حمایت از فعالیت كاباره‌ها در كشور پاكستان احساسات دینی مردم و نهادهای اجتماعی این كشورها را برانگیخته است.

انجمن وكلای پاكستانی در اسلام‌آباد در حال بررسی پرونده جلوگیری از حمایت و تشویق آمریكایی‌ها از همجنس‌گرایی در پاكستان هستند.

روزنامه "امت " چاپ كراچی با انتشار گزارشی به حمایت‌های سفارت آمریكا در اسلام‌آباد از مراكز فحشا و تشكل‌های همچنسگرایان در این كشور و اعتراض نهادهای مردمی به این موضوع پرداخته است.

این منبع نوشته است: سفارت آمریكا در پاكستان مبالغ هنگفتی را برای ترویج همجنس‌گرایی هزینه كرده است و سرپرستی محافل مربوطه را بر عهده دارد. و بر این اساس برخی نهادهای فعال مردمی از جمله انجمن وكلا برای رساندن ندای اعتراض خود به مراجع مربوطه تلاش می‌كنند.

بنا به اعلام این منبع، انجمن وكلا برای تشكیل پرونده به فرمانده پلیس مراجعه و بیان داشته‌اند كه تا یك هفته منتظر می‌مانند (چنانچه اقدامی صورت نگرفت) سپس به دادگاه مراجعه خواهند كرد.

امت افزوده است كه سفارت آمریكا در پاكستان اقدامات خود را افزایش داده و حتی دامنه فعالیت‌های خود را به شهرهای كراچی و لاهور نیز گسترش داده است.

سفارت آمریكا در همین راستا مبالغ هنگفتی در اختیار سرپرست انجمنی كه مسئولیت امور همچنسگرایان در پاكستان عهده‌دار است، قرار داده و همچنین تسهیلاتی برای صدور ویزای همجنس‌گرایان برای سفر به كانادا و آمریكا در نظر گرفته است.

بنا به اعلام خبرنگاران روزنامه امت، روز گذشته انجمن وكلا دادخواستی را تحت عنوان "حمایت و دفاع از انسانیت " به مراجع قضایی ارائه و تشكیل پرونده داده‌‌اند. این در حالی است كه به خبرنگاران روزنامه امت اعلام شده است كه نمی‌توان از این گونه اقدامات آمریكا ممانعت بعمل آورد.

این منبع افزوده است كه برخی از NGOهای خارجی و تعداد زیادی از تشكل‌های پاكستانی طرفدار حقوق زن (و فعال در دیگر زمینه‌های حقوق بشر) در حالی به وجود مراكز فساد در پاكستان معترضند كه نام نهاد خود را در سفارت آمریكا به ثبت رسانده و تحت لوا و پشتیبانی آن سفارت فعالیت می‌كنند.

این اقدامات آمریكا از سال 2007 در سفارت آمریكا آغاز شد و این كشور كاباره‌هایی برای این مقصد در كراچی، پیشاور، لاهور و كویته تأسیس كرد. آمریكایی‌ها برای همجنس‌گرایان نیز تسهیلاتی از جمله ایجاد شغل مناسب و در امان ماندن از بیماری ایدز و صدور فوری ویزا در نظر گرفته است.

این منبع بنا به گزارشات موثق آورده است: نخستین كاباره در حكومت قبلی توسط یك مقام عالی‌رتبه در اسلام‌آباد راه‌اندازی شد كه بنا به دلایلی موفق نشد. سپس سفارت آمریكا دخالت مستقیم خود را در این زمینه آغاز و برنامه‌های خود را از شهرهای كراچی و لاهور شروع و همچنین سرپرستی این مراكز فساد را برعهده گرفت.

امروز بر اثر پشتیبانی سفارت آمریكا، تعداد این مكان‌ها به 25 الی30 مورد رسیده است و همجنس‌گرایان هفته‌ای یك بار در این مكان‌ها گردهم‌آیی برگزار می‌كنند و نهادهای اجتماعی مختلفی برای برگزاری این جلسات دست‌اندركار هستند كه از كمك‌های مالی آمریكا بهره‌مند می‌باشند.

طبق خبرهای فاش شده، سفارت آمریكا بیش از همه از حوزه لاهور احساس خطر می‌كرد اما آمریكا در لاهور بیش از انتظار به موفقیت رسید.

این گزارشات حاكیست كه در منطقه‌ای از لاهور حدود 20 مركز فحشا بنا شده‌اند و از هر 6 مركز، پنج مركز آن بطور مستقیم از طریق نمایندگی آمریكا در لاهور هدایت و سایر مكان‌ها توسط انجمن‌ها و شركت‌های غیر دولتی پشتبانی می‌شوند.

روزنامه امت با بیان اینكه منازل افراد با نفوذ كه دور از شهر است برای این مقاصد آماده شده‌اند و برخی از هتل‌های بین راهی نیز به همین منظور استفاده می‌شوند، تصریح كرده است كه در برخی از این مراكز اتباع خارجی نیز حضور دارند.

انجمن وكلای پاكستان با تشكیل پرونده علیه برخی مقامات پاكستانی از مراجع قضایی خواستار مجازات آنان شده است.

هارون‌الرشید رئیس انجمن وكلا در گفت‌وگو با روزنامه امت اظهار امیدواری كرد كه در مدت یك هفته، پلیس به این شكوائیه رسیدگی كند در غیر اینصورت موضوع از طریق دادگاه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انجمن وكلا با تأكید بر اینكه هیچ كشوری حق توطئه چینی و ارتكاب جرم را در خاك كشور میزبان ندارد، از مراجع مربوطه خواستند در مقابل اقدامات سفارت آمریكا در اسلام‌آباد ایستادگی كنند.

ماه گذشته در پی برپایی جشن همجنس بازان در سفارت آمریكا در پاكستان، بیانیه‌ای كه از سوی حزب جماعت اسلامی پاكستان منتشر شد، برگزاری این مراسم در سفارت آمریكا را "تروریسم فرهنگی " خواند.

حزب جماعت اسلامی پاكستان، این مراسم را بدتر از حملات موشكی و عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا دانست.

جماعت اسلامی در بیانیه خود تأكید كرد كه چنین افرادی، ننگ جامعه و زباله‌های اجتماع هستند و شایسته آن نیستند كه مسلمان یا پاكستانی باشند.

نفر دوم سفارت آمریكا در اسلام‌آباد در مراسم فوق گفته بود كه آمریكا از حقوق همجنسگرایان مرد و زن، در پاكستان حمایت می‌كند و در كنار این افراد خواهد بود.

همچنین پس از انتشار خبر گردهم‌آیی همجنسگرایان با حمایت سفارت آمریكا در اسلام‌آباد، دانشجویان مسلمان پاكستانی در اعتراض به این اقدام سفارت آمریكا در این شهر دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز زدند.

نیروهای ویژه پلیس پاكستان با ممانعت از رفتن این عده به سوی سفارت آمریكا در حالی كه شعار "مرگ بر آمریكا " و "مرگ بر حامی همجنس‌باز در پاكستان " سر می‌دادند، با آنان درگیری شدند.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
رواج فساد اخلاقی در مترو تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در پی افشای نقش کلیدی چهره جنجالی دولت؛ آیا "الف.م" در دادگاه فساد بزرگ حاضر می‌شود؟



در پی افشای نقش کلیدی چهره جنجالی دولت؛

آیا "الف.م" در دادگاه فساد بزرگ حاضر می‌شود؟

 

 ,چهره جنجالی دولت,رحیم مشایی,الف م کیست,اخبار

 

باید منتظر بود و دید که در پرونده فساد بزرگ مالی که به صورت شفاف بر نقش کلیدی "الف.م" تاکید شده، دادگاه چه زمان و با چه کم و کیفی به سراغ این چهره خواهد رفت.

سرویس سیاسی جهان نیوز - جابر سعادتی صدر: شاید صریح‌ترین اعتراف متهمان فساد بزرگ مالی در خصوص ارتباط مستقیم "لیدر جریان انحرافی" با این پرونده مربوط به جلسه هشتم دادگاه و اعترافات "الف.گ" باشد.

 

الف.گ، مدیرعامل سابق شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) است که در جلسه هشتم دادگاه فساد بزرگ مالی، حقایق تلخ و البته صریح و شفافی درباره ابعاد و عمق این فساد در گروه امیر منصور آریا و ارتباط یکی از چهره‌های شاخص و جنجالی دولت با این پرونده را برملا کرد.

 

نکته کلیدی که الف.گ در اعترافات خود بر آن تاکید داشت نقش مستقیم "الف.م" مقام ارشد جریان انحرافی در این پرونده بود.

 

وی در جلسه اخیر دادگاه فساد مالی با اشاره به پروژه ۲ طبقه کردن مسیر رامسر اذعان کرد: "اصل فساد از آنجا شروع شد؛ من ۶ محرم دو سال قبل با «الف.م» در هتل لاله جلسه داشتم اما او تمام جلسه خواب بود؛ کاری که «الف.م» پشتش باشد اصلا مناقصه ندارد. ما با او کاری نداریم اما او پدر ما را درآورده است؛ من اولین بار قرارداد را به هزار روش ندادم. من جریان انحرافی را بسیار قوی می‌دیدم، در این پرونده ۴۰ میلیارد تومان اصلا معلوم نبود قرار است به چه کسی داده شود."

 

دیدار لیدر جریان انحرافی با مه آفرید و الف.گ

مدیرعامل سابق شرکت تراورس همچنین افشا کرد: درطبقه هفتم هتل لاله با یک مقام دولتی(الف.م) و مه آفرید جلسه داشتیم. قرار بود پروژه دو طبقه شدن اتوبان رامسر به نور را به ما واگذار کنند. این مقام دولتی تازه از سفر استانی بازگشته بود و در تمام جلسه خوابید. 20 روز بعد نیز جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری داشتیم که ادامه جلسه اول بود. در مورد این پروژه قرار شد 50.5 درصد سهام فولاد را به مه آفرید خسروی واگذار کنند.

 

اما اعترافات اخیر این فرد در جریان دادگاه برگ فساد ملی در کنار سندی که در شهریور ماه سال گذشته توسط برخی رسانه‌ها افشا شد و با فاصله کوتاهی در کمال بهت و حیرت ناظران از سوی وابستگان جریان انحرافی صحت آن تایید شد، می‌تواند پرده از حقایق بزرگی بردارد.

 

در این سند، مقام ارشد جریان انحرافی در نامه‌ای خواستار تسریع در واگذاری سهام شرکت فولاد خوزستان به گروه "امیر منصور آریا" عامل اصلی اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی شده بود.

 

در نامه مهرماه سال ۱۳۸۹ وی خطاب به 2 وزیر کابینه آمده بود که شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن در خصوص امادگی خرید ۵۰ و نیم درصد از سهام شرکت فولاد خوزستان را دارد، بنابراین "دستور فرمائید ضمن تسریع، اقدام مساعد" را در این باره به عمل آورند.

در پی انتشار این سند و با فاصله زمانی 2 روز دفتر ... این موضوع را تایید کرد و محتوای آن را بدیهی دانست.

 

جالب اینکه از سویی دفتر ... این سند را فاقد هرگونه "طبقه‌بندی" اعلام کرده که به "طور عادی، قانونی و مطابق روال نوشته شده" و از سویی در تناقضی آشکار، حق پیگیری قضایی به دلیل انتشار این سند توسط برخی رسانه‌ها را برای خود محفوظ دانسته است!

 

اما عزم راسخ نظام و دستگاه قضایی در به سرانجام رساندن قاطعانه پرونده بزرگ فساد مالی و رسیدگی بدون اغماض به اتهام تمام کسانی که در این پرونده دست داشته‌اند ـ بدون توجه به جایگاه و وابستگی‌ آنها به مسئولان ارشد ـ امید زیادی را در اقشار مختلف مردم برای به پای میز محاکمه آوردن لیدر جریان انحرافی ایجاد کرده است.

 

در عین حال با توجه به اینکه مبارزه با مفسدان اقتصادی از ابتدا در راس شعارهای رئیس‌جمهور بوده و حتی احمدی‌نژاد اخیرا نیز در همایش ارتقای نظام سلامت اداری کشور بر آسیب‌شناسی فساد‌های موجود در سیستم اجرایی کشور تاکید کرد و اینکه این امر باید در دستور کار شوراهای دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.

با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد انتظار افکار عمومی از دکتر احمدی نژاد این است که در راستای شعارهایش، همراهی شایسته‌ای هم در به سرانجام رسیدن این پرونده فساد کلان داشته باشد.

 

به ویژه اینکه آیت‌الله آملی لاریجانی نیز اخیرا با تاکید بر اینکه فساد مالی اخیر "فساد بزرگ" بوده با قاطعیت اعلام کرد: مقام معظم رهبری هم در سخنرانی‌ها و هم در دیدارهای خصوصی به بنده گفته‌اند در این پرونده پیگیری قاطع داشته باشید و تا هر کجا که رفت، ادامه دهید.

 

با این اوصاف باید منتظر بود و دید که در پرونده فساد بزرگ مالی که به صورت شفاف و علنی بر نقش کلیدی "الف.م" تاکید شده، دادگاه چه زمان و با چه کم و کیفی به سراغ این متهم پرده نشین خواهد رفت و به اسنادی که درخصوص دست داشتن وی در این فساد موجود است، رسیدگی خواهد کرد./جهان نیوز