اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقش سبوس و جوانه‌ها در لاغری


سبوس‌ها جزء خانواده فیبر‌ها به شمار می‌آیند و افرادی که قصد لاغر شدن دارند می‌توانند با مصرف سبوس گندم و جو به چاقی خود پایان دهند.

باشگاه خبرنگاران: دکتر پیام فرحبخش، متخصص تغذیه گفت: سبوس‌ها جزء ‌خانواده‌ی فیبرها به شمار می آیند و افرادی که قصد لاغر شدن دارند می‌توانند با مصرف سبوس گندم و جو به چاقی خود پایان دهند.

وی افزود: مصرف سبوس گندم به صوت خام یا پخته به دلیل دارا بودن فیبر کافی باعث لاغری می شود و تأثیر لاغری آن‌ها قابل مقایسه با فیبر‌های طبیعی دیگر است.

وی ادامه داد: سبزی‌ها و میوه‌ها و محصولات لبنی مانند شیر هم جزء‌ خانواده فیبر‌ها می‌باشند که علاوه بر تأثیر لاغری، قند خون را نیز کنترل می‌کنند.

وی افزود: مقدار مصرف سبوس‌ها رعایت شود زیرا مصرف زیاد آن‌ها کم خونی، پوکی استخوان – ریزش مو را به همراه دارد.

وی در آخر گفت: بهتر است این سبوس‌ها را پیش از 2 قاشق مربا خوری مصرف نکنیم زیرا علاوه بر کم خونی و پوکی استخوان و ریزش مو باعث کمبود کلسیم در بدن نیز می شود.


ویدیو مرتبط :
تاثیر پودر جوانه گندم در چاقی و لاغری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقش خانواده در لاغری شما


همیشه حضور در جمع‌های خانوادگی لذت خاصی دارد؛ پس چرا در برنامه‌های تناسب‌اندام از جمع‌های خانوادگی استفاده نكنیم؟





صبح بخیر:  همیشه در كنار خانواده بودن و شركت در برنامه‌های مشترك لذت‌بخش است؛ مثلا فرض كنید شما قصد دارید وزن‌تان را كم كنید و علاوه بر رژیم غذایی، در یك باشگاه ورزشی هم ثبت‌نام كرده‌اید. اگر مادر، خواهر یا حتی دخترخاله‌تان هم برای اجرای این برنامه كاهش وزن با شما همراه شوند، چه احساسی خواهید داشت؟ قطعا خوشحال می‌شوید! زیرا در طول اجرای برنامه تنها نیستید و حضور یكی از نزدیكان در این برنامه می‌تواند حس رقابت را نیز در شما زنده كند و انگیزه‌تان تا انتهای برنامه و دستیابی به وزن ایده‌آل همچنان پر‌رنگ می‌ماند. این كار، روش بسیار مناسبی است كه كمك می‌كند شما و خانواده‌تان زودتر به یك سبك زندگی سالم عادت كنید.



در هر سنی، فعال بمانید

تناسب اندام هیچ مرزی ندارد؛ همه افراد می‌دانند كه رژیم غذایی و ورزش، پایه‌های اساسی یك زندگی سالم هستند. مرتب ورزش كردن باعث افزایش نرمی بدن شده و قدرت بدنی را افزایش می‌دهد و همه ما برای انجام كارهای روزمره و سالم نگهداشتن بدن، به هر دوی این موارد (نرمی و قدرت بدنی) نیاز داریم. معمولا فعال نگهداشتن بدن و انجام مرتب فعالیت فیزیكی در دهه پنجم زندگی به بعد، برای افراد سخت‌تر از پیش می‌شود. به‌خصوص خانم‌ها در سنین جوانی به خاطر تولد فرزند و نگهداری از اعضای خانواده، وقت كمتری برای خود دارند و همین موانع باعث تغییر عادات و سبك زندگی آن‌ها می‌شود. به این ترتیب خانم‌ها بعد از مدتی به‌خود می‌آیند و می‌بینند دچار اضافه‌وزن شده و آن‌قدر احساس خستگی می‌كنند كه توانایی فعالیت فیزیكی ندارند؛ در چنین مواردی بهتر است آن‌ها به پزشك مراجعه و بعد از انجام آزمایش‌های كامل برای تعیین سلامت، با یكی از عزیزان‌شان هماهنگ كرده و یك برنامه ورزشی مناسب سن خود را آغاز كنند.



هم‌پا پیدا كنید

اگر برای ورزش كردن، یك یار داشته باشید، اجرای برنامه‌های ورزشی ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. یكی از ساده‌ترین و استانداردترین برنامه‌هایی كه برای شروع ورزش می‌تواند برای شما و یكی از اعضای خانواده‌تان مناسب باشد، پیاده‌روی طولانی روزانه است. پیاده‌روی نه‌تنها فعالیتی مفرح است بلكه كمترین میزان استرس را به بدن وارد كرده و تقریبا برای تمام افراد مناسب است. بسیاری از افراد معتقدند وقتی هنگام پیاده‌روی همراه دارند، احساس امنیت و راحتی بیشتری می‌كنند.
 
در ضمن یكی از بهترین كارهایی كه در چنین برنامه‌هایی می‌توان انجام داد، یادداشت‌برداری از موفقیت‌هاست. به این ترتیب شما و همراه‌تان می‌توانید یادداشت‌ها و میزان موفقیت‌های خود را با هم مقایسه كرده و از میزان تاثیرگذاری برنامه، برآورد بهتری داشته باشید.



با منفی‌باف‌ها چه كنید؟!

با این‌كه همیشه افراد روی خانواده خود حساب دیگری می‌كنند و دوست دارند خانواده‌شان پشتیبان آن‌ها باشند و هنگام تصمیم‌های مهم حمایت‌شان كنند، بعضی افراد عادت دارند فرد را قبل از شروع كار، نا‌امید و مایوس كنند؛ این افراد معمولا خیلی راحت و سریع قضاوت كرده و قبل از شروع، نه می‌آورند و به‌اصطلاح منفی‌باف هستند!
اگر شما هم تصمیم‌تان برای كاهش وزن و تناسب‌اندام جدی است اما احساس می‌كنید یكی از عزیزان‌تان به جای آن‌كه پشتیبان شما باشد، سر راه شما ایستاده، بد نیست با  اوصحبت كنید تا دید منفی‌‌اش را تغییر دهید. زیرا تناسب اندام برای سلامت عمومی شما مهم است و خانواده بخش مهمی از زندگی شماست؛ پس بهتر است نقطه اوج احساس منفی آن‌ها را پیدا كرده و متوجه شوید علت اصلی مخالفت آن‌ها با تلاش شما برای موفقیت چیست.

شاید آن‌ها فكر می‌كنند زمان زیادی را برای ورزش در باشگاه صرف می‌كنید یا این‌كه تلاش شما، زیادی سخت است و از بقیه مسئولیت‌های خود باز می‌مانید. پس اول از همه آن‌ها را مطمئن كنید به تمام تعهدات خود پایبند هستید. به آن‌ها بگویید مسئولیت‌های خود را می‌شناسید و تناسب‌اندام به شما كمك خواهد كرد تا از لحاظ روحی، جسمی و ذهنی قوی‌تر شوید.

اگر نگرانی آن‌ها جنبه شخصی‌تری دارد، مثلا اگر می‌ترسند راه شما از آن‌ها جدا شود، بهتر است از آن‌ها هم بخواهید تا در برنامه‌های تغذیه‌ای و ورزشی تناسب‌اندام شما مشاركت كنند و شانس خود را برای كاهش وزن بیازمایند؛ از آن‌ها بخواهید برای یك پیاده‌روی یا ثبت‌نام در باشگاه ورزشی با شما همراه شوند.

یادتان باشد موفقیت در برنامه‌های طولانی‌مدت، به حمایت اطرافیان نیز وابسته است و تناسب‌اندام هم از همین دست برنامه‌هاست كه برای دستیابی به هدف، بهتر است یكی از نزدیكان با شما همگام شود.