اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقش خاتمى در فتنه ٨٨ انکارناپذیر است


دبیر اول کمیسیون فرهنگى مجلس شوراى اسلامى با توضیح در خصوص ممنوعیت‌هاى سه‌گانه خاتمى گفت: نقش خاتمى در فتنه ٨٨ انکارناپذیر است

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینى ضمن بیان این نکته که نقش خاتمى در فتنه ٨٨ انکارناپذیر است، توضیحاتى در مورد تذکر او و همکارانش به وزارت دادگسترى در خصوص ممنوع‌التصویرى و ممنوع‌البیانى خاتمى داد.

او گفت: همانطور که مى‌دانید رسانه‌هاى مکتوب و دیدارى و شنیدارى موظف هستند احکام و تصمیمات ابلاغ شده از سوى شوراى عالى امنیت ملى را بى کم و کاست و بدون معطلى اجرا کنند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در خصوص ممنوعیت‌هاى سه‌گانه‌اى که براى آقاى خاتمى وضع شده است، در دو مورد (ممنوع‌البیانى و ممنوع‌التصویرى) اصحاب رسانه موظف هستند از انعکاس فعالیت‌هاى ایشان خودداری کنند و در غیر این صورت متخلف شمرده شده و قوه قضائیه موظف به برخورد با آنهاست.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین گفت: تذکر بنده و همکارانم از باب یادآورى وظیفه‌اى است که در صورت تخلف از دستور و مصوبه شوراى عالى امنیت ملى بر عهده قوه قضائیه است که با متخلف یا متخلفان به عنوان مدعى العموم برخورد کند.

حسینى با اشاره به حجم واکنش‌هاى رسانه‌اى اصلاح‌طلبان نسبت به این تذکر، این حرکت روزنامه‌ها و سایت‌هاى زنجیره‌اى را نوعى فرار به جلو دانست و گفت: این نخستین‌بار نیست که آنها در مقابل اجراى قانون مقاومت مى‌کنند و مثال‌هاى زیادى از رفتارهاى دوگانه آنها در همین چند سال اخیر مى‌توان رصد کرد.

حسینى در خصوص اینکه گفته مى‌شود شوراى عالى امنیت ملى چنین مصوبه‌اى نداشته است، گفت: در این خصوص بهتر است خود شورا به صراحت اعلام نظر کند. سئوال بنده نیز از شوراى عالى امنیت ملى این است که اگر چنین مصوبه‌ای ندارند چرا اعلام نمى‌کنند و اگر دارند، چرا اجرایى شدن آن را پىگیرى نمى‌کنند.


ویدیو مرتبط :
نقش شبکه های مجازی در فتنه های آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كدخدایی: هر کس در فتنه 88 نقش داشت رد صلاحیت می شود



 

كدخدایی: هر کس در فتنه 88 نقش داشت رد صلاحیت می شود

 

 

سخنگوی شورای نگهبان تاكید كرد: كسانی كه عالماً و عامداً به هر نحوی در شكل گیری و ادامه فتنه 88 نقش داشتند از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهند كرد.

 

عباسعلی كدخدایی با اشاره به اینكه فتنه سال گذشته یك امر ساده ای نبود كه بخواهیم به روحیات یك فرد یا به اختلافات سلیقه ای كه بطور طبیعی در جامعه وجود دارد محدود كنیم افزود: ابعاد فتنه 88 بسیار گسترده تر از اختلافات داخلی بود و فتنه سال گذشته یك زمین بازی بود كه دشمنان بیگانه برای ما ترسیم كردند و متاسفانه عده ای از دوستان هم در این زمین به نفع بیگانگان بازی كردند.

وی با مرور انتخابات سال گذشته و عملكرد بانیان فتنه ادامه داد: روز برگزاری انتخابات یك ادعایی از سوی برخی نامزدها و طرفدارانشان مطرح شد و هرگونه امكانات برای بررسی درخواست آنان در نظر گرفته شد اما حاضر نشدند هیچ یك از این راه های قانونی را بپذیرند در حالی كه در یك جامعه مدنی وقتی كه دو نفر با یكدیگر دچار اختلافی شوند و اگر نتوانند خودشان حل كنند به یك حكم و داور مراجعه می كنند.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: اگر افراد یا حزبی حكمیت یك داور یا یك مرجع قانونی را نپذیرند هیچ مشكلی حل نمی شود و اگر اراده عده ای برای نپذیرفتن باشد هر راهكاری را هم كه پیشنهاد بدهی سر باز می زنند.

وی بیان داشت: انتظاری كه مردم با توجه به سابقه كاندیداهای معترض در سمت های اجرایی داشتند این بود كه اگر هم اختلافی و یا اشكالی در مسیر اجرا وجود داشت و اگر شكوائیه ای داشتند آن را از طرق قانونی پیگیری و حل كنند كه یكی از آن مراجع شورای نگهبان است.

كدخدایی تصریح كرد: در انتخابات سال گذشته شاهد بودیم كه برخی از این افراد در همان ساعات پایان رای گیری اعلام پیروزی یك طرفه و یك جانبه كردند سؤال این است كه بر چه اساسی شما این كار را كردید و شورای نگهبان به عنوان مرجع ناظر كه تمام امور انتخابات زیر نظر آن انجام می شود چنین اجازه ای را هیچ وقت به خود نداده است كه اعلام نتیجه زود هنگام كند.

وی اعلام نتایج در پایان ساعات روز برگزاری انتخابات را عامل شناخت عوامل پشت پرده فتنه 88 دانست و گفت:كسانی كه در پس پرده برنامه ریزی و طراحی این اغتشاشات بودند برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی با نادیده گرفتن رای مردم و اصرار بر ادعاهای واهی مسیر قانونی را طی نكردند و شد آنچه كه نباید می شد و این نادیده گرفتن غیرقابل اغماض است.

صلاحیت چگونه احراز می شود؟

كدخدایی درباره موضوع احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینكه رفتار افراد را بر طبق قوانین ارزیابی می كنیم افزود: كسانی كه در چارچوب نظام حركت كرده اند و شرایط ماده 28 قانون انتخابات را دارا باشند و همچنین مواضعی كه در ماده 29 این قانون وجود دارد را نداشته باشند صلاحیتشان احراز خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: در مجلس هفتم و هشتم نیز مشاهده می كنید كه از همه گروه ها و جریان های سیاسی در آن هستند و از همه گروه ها هم افرادی بودند كه صلاحیتشان مورد قبول واقع نشد بنابراین شورای نگهبان سیاسی عمل نمی كند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینكه حساب كسانی كه در فتنه سال گذشته به نوعی نقش داشتند از بقیه گروه ها و جریانات سیاسی جداست تاكید كرد: كسانی كه چه عالماً و چه عامداً به هر نحوی در شكل گیری و ادامه فتنه 88 نقش داشتند از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهند كرد.

كدخدایی كه با باشگاه خبرنگاران گفت وگو می كرد، از لزوم تغییر در قوانین انتخاباتی سخن گفت و این قوانین را ناقص و بسیار قدیمی توصیف كرد.

وی در این مورد گفت: نظام انتخاباتی ما مربوط به ادوار اولیه انقلاب است كه یك فضای سیاسی، اجتماعی متفاوتی نسبت به وضعیت فضای سیاسی امروز جامعه ایران حاكم بود.

وی افزود: امروزه یك فضای رقابتی سنگین و سیاسی در كشور حاكم است و همچنین بیشتر اوقات تحمل افراد و گروه های سیاسی هم كم است؛ لذا قوانین موجود برای اجرای انتخابات، نظارت و تبلیغات، دارای نواقصی است كه باید اصلاح شود و لزوم این تغییرات را هیچ كس نمی تواند منكر شود، اما متاسفانه هیچ اقدامی تاكنون در این زمینه صورت نگرفته است.

كدخدایی، فرهنگ سازی برای انتخابات را ضروری دانست و افزود: فرهنگ سازی انتخابات، یعنی اینكه احزاب و چهره های سیاسی قبول كنند، انتخاب یك برنده و بازنده ای دارد و همیشه در انتخابات برنده نیستند؛ و باید تحمل خود را بالا ببرند.

وی ادامه داد: احزاب زمانی كه در انتخابات شركت می كنند و بازنده می شوند، به مفهوم این نیست كه نظام عیبی دارد و یا تخلف و تقلبی صورت گرفته، احتمال قوی تر این است كه از این فرد یا گروه اقبالی از سوی مردم صورت نگرفته و رای نیاورده است؛ لذا این موضوع كمتر در انتخابات ما جا افتاده است..../عصر  ایران