اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقش انگلیس در حملات پاریس


همزمان با ادامه تحقیقات درباره حملات پاریس مقامات معتقدند که عاملان این حمله با شبکه‌های تروریستی فعال در انگلیس در ارتباط بودند.

خبرگزاری تسنیم: همزمان با ادامه تحقیقات درباره حملات پاریس مقامات معتقدند که عاملان این حمله با شبکه‌های تروریستی فعال در انگلیس در ارتباط بودند.

به گزارش اسپوتنیک، تحقیقات درباره حملات پاریس حاکی از ان است که عاملان این اقدام تروریستی که منجر به کشته شدن 130 نفر شد دارای ارتباطاتی با شبکه‌های تروریستی در داخل انگلیس بوده‌اند. ارتباط عبدالحمید اباعود مغز متفکر حملات تروریستی پاریس در بروکسل مشخص شده است. اما به گفته مقامات غربی که نخواستند نامشان فاش شود اباعود ارتباطات نزدیکی با برخی افراد در انگلیس بخصوص در     منطقه بیرمنگام داشته است.

به اعتقاد این منابع یکی از عاملان حمله پاریس پیش از تیراندازی به دومین شهر پرجمعیت انگلیس سفر کرده بود تماسهایی در داخل این کشور انجام داده بود.

یک مقام به نشریه بیرمنگهام میل گفت: این تماسها با بیرمنگام اندکی پیش از حملات پاریس صورت گرفته بود.

مارک رولی، افسر ارشد مبارزه با تروریسم انگلیس دراین باره گفت: پلیس انگلیس سریعا تحقیقات درباره ارتباط احتمالی افرادی در داخل انگلیس با حملات پاریس را آغاز کرده است. آنها همچنین درحال بررسی احتمال حضور یک شبکه تروریستی در داخل انگلیس با حملات پاریس هستند.


ویدیو مرتبط :
دادستان کل پاریس جزئیات حملات مرگبار پاریس را تشریح کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره نقش ایران در سوریه



واکنش دولت آمریکا به گزارش جدید آژانس درباره ایران

انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران و واکنش دولت آمریکا به این گزارش، تصویب تحریم های جدید علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا، ادعای جدید دولت بحرین درباره ایران و اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره نقش ایران در سوریه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران و واکنش دولت آمریکا به این گزارش، تصویب تحریم های جدید علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا، ادعای جدید دولت بحرین درباره ایران و اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره نقش ایران در سوریه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

برنامه هسته ای ایران,نیویورک تایمز

 

 

انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران، مهمترین خبری است که از شب گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. 

«نیویورک تایمز» می نویسد بر اساس گزارش جدید آژانس، ایران در حال پیشبرد کار ساخت یک رآکتور هسته ای جدید است که بنا بر ادعای متخصصان غربی، می تواند راه دومی برای ساخت مواد لازم جهت یک بمب هسته ای را در اختیار این کشور بگذارد. در این راستا، ایران مخزن رآکتور را که برای نگهداری سوخت از آن استفاده می شود، به نیروگاه آب سنگین اراک انتقال داده؛ اما هنوز آن را نصب نکرده است. یک دیپلمات آژانس به نیویورک تایمز گفته این بدان معناست که ایران در حال پیشبرد فعالیت های هسته ای خود است. با این حال، این روزنامه اشاره می کند که بر اساس گزارش جدید آژانس، سطح اورانیوم غنی شده در ایران هنوز پایین تری از میزانی است که رژیم اسرائیل به عنوان «خط قرمز» خود از آن یاد کرده بود. 

خبرگزاری کویت,برنامه هسته ای ایران

در مطلبی دیگر در همین رابطه، خبرگزاری کویت واکنش دولت آمریکا به این گزارش جدید را مورد توجه قرار داده است. به نوشته این خبرگزاری، دولت اوباما این گزارش را یک «نقطه عطف تأسف بار» در برنامه هسته ای ایران دانسته است. «پاتریک ونترل»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی تند و خارج از عرف گفته: «طی ده سال اخیر، ایران به شکلی گستاخانه چندین قطعنامه شورای حکام را نادیده گرفته و در نقض آشکار تعهدات بین المللی اش، برنامه هسته ای خود را به پیش برده است». به گفته وی، آمریکا قصد دارد در نشست ماه ژوئن شورای حکام، به همراه دیگر اعضای این شورا به تصمیم گیری درباره نحوه واکنش به این گزارش بپردازد. 

تایمز اسرائیل,برنامه هسته ای ایران

در همین حال، برخی مطبوعات از جمله «تایمز اسرائیل» از تصویب تحریم های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا خبر داده اند. به نوشته این روزنامه، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته قانونی را به تصویب رسانده که تحریم های اقتصادی شدیدتری را علیه ایران در نظر می گیرد. این طرح، اعمال محدودیت های بیشتر علیه صادرات نفت ایران را پی گرفته، دسترسی ایران به منابع ارزی خارجی را محدود می کند و فهرست شرکت های ایرانی قرار گرفته در لیست سیاه را نیز گسترده می نماید. تایمز اسرائیل اشاره می کند که کنگره آمریکا از سال 2010 تاکنون چهار مجموعه مجازات و تحریم علیه ایران به تصویب رسانده است. 

آسوشیتد پرس,برنامه هسته ای ایران

در میان دیگر اخبار، باید به ادعای جدید دولت بحرین علیه ایران اشاره کرد. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وزارت خارجه بحرین مدعی شده یک پهپاد ایرانی که در این کشور مشغول فعالیت بوده کشف شده است. با این حال، در بیانیه این وزارتخانه به هیچ گونه جزئیاتی از نوع فعالیت، محل کشف این پهپاد و یا موارد دیگر اشاره نشده است. آسوشیتدپرس اشاره می کند که طی دو سال اخیر، بحرین همواره ایران را به مداخله در امور داخلی خود متهم کرده و مدعی شده ایران با هدف حمایت از اکثریت شیعه این کشور، در امور آن دخالت می کند. با این حال، ایران هرگونه دخالت مستقیم در این کشور را رد کرده است. 

اسکای نیوز,حزب الله,برنامه هسته ای ایرن

در نهایت، ادعاهای وزیر خارجه انگلیس درباره نقش ایران در تحولات سوریه، موضوعی است که در برخی مطبوعات و رسانه ها، همچون «اسکای نیوز» بازتاب یافته است. به نوشته این سایت، ویلیام هیگ مدعی شده این ایران و حزب الله لبنان هستند که بشار اسد را سرپا نگه داشته اند. وی که در اردن به سر می برده، در این زمینه اظهار داشته «بسیار آشکار است که حکومت سوریه حمایت فراوانی را از خارج سوریه و از حزب الله و ایران دریافت می کند». هیگ بر این اساس ادعا کرده دولت سوریه به دولتی تبدیل شده که به طور فزاینده، به حمایت خارجی وابسته است. وی همچنین بحران سوریه را تهدیدی رو به گسترش برای کل منطقه خوانده است./تابناک