اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقشه نوچه‌ها برای فرار رئیس باند خلافکارها از بیمارستان



اوایل اردیبهشت ماه سال جاری پلیس در برابر‌ سرقت‌های سریالی‌ای قرار گرفت و همین کافی بود تا اینکه با دستور بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه 34 تهران تیمی از مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران برای پایان دادن به این دزدی‌ها وارد عمل شوند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی بردند تبهکاران با شکستن قفل درها براحتی وارد خانه‌ها شده و در زمانی کوتاه دست به سرقت وسایل داخل خانه زده‌اند.


مأموران در کاوش‌های ابتدایی سرنخی از دزدان به دست نیاوردند و در این مرحله تحقیقات خود را روی تبهکارانی که از زندان آزاد شده بودند شروع کردند. کارآگاهان در این مرحله  چند تبهکار که بارها به خاطر سرقت داخل خانه دستگیر شده بودند را مظنونان اصلی خود برای تحقیق قرار دادند که در میان آنان «سعید» که با گذاشتن وثیقه قلابی از زندان آزاد شده بود برجسته‌تر بود.


ردیابی‌های پلیسی همراه با سرقت‌های این دزدان ادامه داشت تا اینکه سوژه‌های تحت تجسس یکی پس از دیگری مهره‌های سوخته این پرونده می‌شدند و تنها مظنون اصلی سعید بود که هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود. کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات، سعید را تحت تعقیب قرار دادند و اوایل تیر ماه با اقدامات فنی و پلیسی پی بردند این تبهکار در خیابان هنگام زندگی پنهانی دارد.


همین سرنخ کافی بود تا تیم ویژه‌ای حرکات سعید را تحت نظر قرار دهد تا اینکه روز 25 تیرماه عملیات برای دستگیری وی کلید زده شد.


کارآگاهان روز 25 تیرماه برای دستگیری سعید وارد عمل شدند و وی سوار بر خودرویش زمانی که دید در حلقه محاصره مأموران گرفتار شده تصمیم به فرار گرفت.


بدین ترتیب تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد و دزد جوان با حرکات مارپیچ و برخورد با چند خودروی عبوری سعی داشت مسیر را برای مأموران ببندد اما در پایان این تصادفات خودرویش از حرکت ایستاد.


سعید که نمی‌خواست بار دیگر به زندان برود با قمه‌ای که در دست داشت تصمیم گرفت راننده خودروی پژو 405 را که در کنارش توقف کرده بود گروگان بگیرد تا شاید با این اقدامش بتواند از حلقه محاصره پلیس فرار کند که مأموران خود را به یکقدمی سعید رساندند اما وی زمان کافی برای گروگانگیری نداشت که در این مرحله با قمه به سمت مأموران حمله کرد که تیم پلیسی با شلیک چند تیر هوایی وقتی دیدند سعید قصد تسلیم شدن ندارد پای راستش را هدف گلوله قرار دادند اما دزد خشن لنگان لنگان باز به سمت مأموران حمله برد که مأموران بناچار این بار به پای چپ وی شلیک کردند و سعید که دیگر قدرت راه رفتن نداشت تسلیم پلیس شد. مأموران با بررسی خودروی سعید تعدادی وسایل سرقتی به دست آوردند و دزد جوان سوار بر آمبولانس و تحت نظر به بیمارستان انتقال داده شد.


روز 26 تیرماه در حالی که سعید روی تخت بیمارستان تحت درمان و مراقبت بود دو مرد جوان با چهره‌ای فریبنده وارد بیمارستان شدند و زمانی که به مأمور پلیس که پشت در اتاق سعید ایستاده بود رسیدند ادعا کردند مأموران پلیس آگاهی هستند و برای تحقیق و شناسایی دیگر همدستان سعید باید وارد اتاق شوند.


مأمور جوان که فکر می کرد آنها از همکارانش هستند اجازه ورود را به آنها اعلام کرد اما رفتارهای دو مأمور قلابی برای پلیس جوان مشکوک به نظر می‌رسید. دقایقی از ورود دو مأمور قلابی به اتاق سعید نگذشته بود که مأمور نگهبان متوجه شد آنها قصد فراری دادن دزد زخمی را دارند و خیلی زود با بستن در اتاق و درخواست نیروی کمکی، همدستان سعید را در اتاق رئیس باند گرفتار کرد.


کارآگاهان در همان تحقیقات ابتدایی پی بردند که دو مأمور قلابی از نوچه‌های سعید هستند که قصد داشتند با نقش‌پردازی رئیس باند را فراری دهند که دستگیر شدند.


سعید و همدستانش که دیگر راهی جز فرار نداشتند در همان اعترافات ابتدایی به دزدی از خانه‌های زیادی اعتراف کردند.


بنا بر این گزارش، سعید و همدستانش به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند تا پرده از راز دیگر سرقت‌ها و جرایم سه عضو این باند برداشته شود.

  اخبار  حوادث  -  ایران


ویدیو مرتبط :
عمو صولت و نقشه فرار هومن از بیمارستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یورش نوچه‌ها به بیمارستان برای فراری دادن سرکرده باند



اخبار,اخبار حوادث ,قاچاقچیان مواد مخدر

 

اخبار حوادث - درگیری خونین مامور فداکار پایتخت با قاچاقچی وحشی هروئین/یورش نوچه‌ها به بیمارستان برای فراری دادن سرکرده باند

مامور فداکار نیروی انتظامی در یک درگیری تن به تن با یکی از قاچاقچیان وحشی پایتخت از ناحیه دست و صورت مجروح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یازدهم مرداد ماه حدود ساعت 2 بامداد ، عوامل گشت انتظامی کلانتری 171 مصطفی خمینی حین گشت زنی در اتوبان آزادگان، شهرک مرتضی گرد بودند که تعدادی از اهالی محل به واحد گشت مراجعه و اظهار داشتند که سرنشینان یک دستگاه خودروی 405 در حال فروش مواد مخدر می باشند.
 
ماموران بلافاصله جهت بررسی صحت و سقم موضوع به محل اعزام که سرنشینان خودروی مذکور به محض مشاهده ماموران به داخل یک ساختمان نیمه کاره که بعدا مشخص پاتوق افراد معتاد و توزیع کنندگان مواد مخدر است، متواری شدند.
 
به دنبال این موضوع عوامل واحد گشت خودرویی پلیس ضمن رعایت قانونی به داخل ساختمان نیمه کاره رفته و فردی را که در سرویس بهداشتی ساختمان شده بود را دستگیر و مشاهده کردند سوئیچ خودروی حامل مواد مخدر در دست وی است.
 
ماموران با گرفتن سوئیچ و بازرسی خودرو موفق به کشف حدود 5 گرم هروئین شدند. 
 
در ادامه ماموران سرگرم بازرسی دقیق تر خودرو جهت کشف مواد بودند که متهم با زدن ضربه ای به مامور انتظامی اقدام به فرار کرد که با فرار وی عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد.
 
در همین حین ماموران چندین بار فرمان ایست دادند که متهم با بی توجهی به فرار خود می داد تا اینکه ماموران به ناچار اقدام به شلیک دو تیر هوایی کردند که مجددا متهم توجهی نکرد، سرانجام متهم درشت هیکل در محاصره پلیس به دام افتاد.
 
این قاچاقچی وحشی به محض اینکه خود را در محاصره پلیس اسیر دید به سمت یکی از ماموران حمله ور شد و قصد خلع سلاح مامور را داشت که پس از دقایقی درگیری با اصابت سه گلوله به دو پایش زمینگیر شد.
 
گفتنی است مامور فداکار کللانتری که در این نزاع تن به تن از ناحیه دست و صورت مجروح شده بود بلافاصله به همراه قاچاقچی تیر خورده توسط اورژانس به بیمارستان قیاض بخش منتقل شدند.
 
در ادامه ماموران با هماهنگی مقام قضایی دستور ورود به مخفیگاه متهم را گرفتند که در بدو ورود مشاهده کردند دو مرد جوان در حال بسته بندی مواد مخدر می باشند که از ترس ماموران مواد را رها کرده و متواری شدند.
 
در بازرسی از محل مقدار 145 گرم هروئین و مقداری شیشه کشف و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر و به همراه مواد مخدر کشف شده به کلانتری منتقل شد.
 
سرگرد محمد حسین هاشمی رئیس کلانتری 171 مصطفی خمینی با اعلام این خبر به باشگاه خبرنگارن، گفت: تعدادی از همدستان متهم مذکرو که در بیمارستان بستری شده بود روز گذشته با یک دستگاه خودرو پژو به بیمارستان فیاض بخش مراجعه و قصد متواری دادن همدست خود را داشتند که با حضور عوامل کمکی موفق به انجام این کار نشدند.
 
گفتنی است ، تلاش پلیس برای دستگیری همدستان این قاچاقچی هروئین در پایتخت ادامه دارد. متهم نیز به بیمارستان نیروی انتظامی منتقل شد و در آنجا تحت نظر قرار دارد .

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران