اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقشه معتادان برای كاروان زیارتی



 

 

نقشه معتادان برای كاروان زیارتی

 

۲ مرد معتاد كه با فریب ۱۸۰ زائر ایرانی قصد رها كردن آنها در مرز را داشتند، از سوی ماموران اداره مهاجرت و اتباع خارجی نیروی انتظامی دستگیر شدند.

به گزارش «جام جم»، چند روز پیش مردی با اداره مهاجرت و اتباع خارجی ناجا تماس گرفت و خبر داد كه ۲ مرد معتاد با تشكیل یك كاروان زیارتی فاقد مجوز قصد دارند ۱۸۰ مسافر تهرانی را برای سفر به عتبات عالیات به شهر مرزی مهران و سپس به كشور عراق منتقل كنند.

ماموران با اطلاع موضوع، بررسی در این زمینه را آغاز كردند تا این كه معلوم شد این كاروان زیارتی قصد دارد شامگاه جمعه ـ ۲۲ مهرماه ـ تهران را به مقصد مهران ترك كند. ماموران مهاجرت و اتباع خارجی ناجا در قالب چند گروه عملیاتی عازم یكی از بوستان های جنوبی شهر شدند كه قرار بود زائران تهرانی در آنجا با ۵ دستگاه اتوبوس عازم عتبات عالیات شوند. ماموران با محاصره بوستان فوق در جمعه شب گذشته مانع حركت اتوبوس ها شدند و صاحب كاروان را كه مردی به نام مهدی بود، به همراه ساك پولی كه همراه داشت و درون یكی از اتوبوس ها پنهان شده بود، شناسایی و دستگیر كردند و او همراه ۱۸۰ زائر به عنوان شاكیان پرونده به مركز پلیس منتقل شد.

ماموران ابتدا به تحقیق از شاكیان پرداختند كه معلوم شد از فاقد مجوز بودن كاروان زیارتی مرد شیاد بی خبر بوده و گمان نمی بردند او یك كلاهبردار است.

تبلیغات ویژه برای كاروان

یكی از شاكیان كه مردی میانسال بود، به پلیس گفت: فرزندم از چند سال پیش به بیماری لاعلاج مبتلا شده بود و آرزو داشتم او را به كربلا ببرم. دوشنبه هفته گذشته وقتی به مسجد محله مان رفته بودم، از معتمد آنجا شنیدم مردی كه برادرش شفا پیدا كرده، می خواهد یك كاروان زیارتی را به كربلا ببرد. خیلی خوشحال شدم و تصمیم گرفتم در این كاروان ثبت نام كنم. وی اضافه كرد: در گفت وگو با معتمد محله متوجه شدم باید ۷۰ هزار تومان پول، كپی كارت ملی و شناسنامه و یك قطعه عكس را تحویل دهم. در ضمن قرار بود بقیه هزینه سفرمان و اقامت در هتلمان را صاحب آن كاروان متقبل شود و در هتل پدرش كه در عراق بود، اسكان پیدا كنیم. شاكی اضافه كرد: شبی كه قرار بود به عتبات عالیات برویم، با پسرم درون اتوبوس زائران بودیم كه با حضور ماموران متوجه شدیم، صاحب كاروان یك مرد شیاد است كه ما را فریب داده است.

یكی دیگر از شكات كه زنی میانسال بود، گفت: من وقتی متوجه شدم با یك شرایط مناسب صاحب كاروان قصد دارد ما را به مدت ۱۰ روز به عتبات عالیات ببرد، به ۴ نفر دیگر از زنان اقواممان نیز پیشنهاد این سفر را دادم و همگی پول درخواستی او را پرداخت كردیم، غافل از این كه او همه ما را فریب داده است. در پی اظهارات این شاكیان، دیگر شكات نیز گفته های مشابهی را بیان كردند.

اعتراف به كلاهبرداری

به این ترتیب متهم ـ مهدی ـ بازجویی شد و به پلیس گفت: چندی پیش بیكار شدم و برای تامین هزینه اعتیادم تصمیم به كلاهبرداری از مردم گرفتم. یك هفته پیش در پی آشنایی با مرد معتادی به نام محمد، با یكدیگر همدست شدیم و نقشه مان را عملی كردیم. ابتدا من به سراغ چند نفر از معتمدانی كه در مساجد می شناختم و با آنها آشنایی داشتم، رفتم و با جلب اعتماد آنها به بهانه اینكه پدرم در عراق دارای هتل است، از هر نفر ۷۰ هزار تومان پول گرفته و قصد داشتیم آنها را در مرز رها كرده و فرار كنیم.

در پی اظهارات متهم، همدست وی نیز تحت تعقیب قرار گرفت و روز گذشته هنگام خروج از خانه ای در جنوب تهران دستگیر شد و با انتقال به مركز پلیس در مواجهه حضوری با همدستش، به جرم خود اعتراف كرد.

متهمان با قرار قانونی از سوی امانی، دادیار شعبه اول دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران روانه بازداشتگاه پلیس شدند. تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین 



ویدیو مرتبط :
نقشه انگلیس برای شهر های زیارتی شیعه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مداخله بیش از150تیم سیاردرپاتوق معتادان



مداخله بیش از150تیم سیاردرپاتوق معتادان كشور

 

مدیر كل امور پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی خبر داد:

مداخله بیش از 150 تیم سیار در پاتوق‌های ویژه معتادان كشور


تیم‌های سیار پاتوق‌ها را پراكنده و نمی‌‌سوزاند چرا كه سوزاندن پاتوق‌‌ها كار بسیار خطرناكی است و اگر نیروی انتظامی بعد از شناسایی پاتوق، آن‌را تعطیل كند،‌ معتادان را پخش كرده و خطر آنها بیشترمی شود.

مدیر كل دفتر امور پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور گفت: در حال حاضر بیش از 150 تیم سیار با شناسایی پاتوق‌های مخفی معتادان موجود در كشور، آنها را تشویق به حضور در مراكز ترك اعتیاد می‌كنند.
فرهاد اقطار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات مربوط به تیم‌های سیار بهزیستی تاكید كرد: معتادان بهبود یافته در مراكز بهزیستی به وسیله موتورسیكلت، پاتوق و جمع‌های مخفی معتادان را شناسایی كرده و در ابتدا اعتماد معتادان را جلب می‌كند.
او ادامه داد: تیم‌های سیار پاتوق‌ها را پراكنده و نمی‌‌سوزاند چرا كه سوزاندن پاتوق‌‌ها كار بسیار خطرناكی است و اگر نیروی انتظامی بعد از شناسایی پاتوق، آن‌را تعطیل كند،‌ معتادان را پخش كرده و خطر آنها بیشترمی شود.
مدیر كل امور پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور با اشاره به آلودگی بیش از حد برخی پاتوق ها یاد آور شد: تیم سیار با جلب اعتماد پاتوق‌ها، لوازم یك بار مصرف در اختیارشان قرار داده و با جمع‌آوری سرنگ‌های آلوده ،به معتادان آموزش‌های مربوط به شیوه تزریق صحیح و ... را به آنها ارائه می‌دهد.
اقطار با بیان اینكه در حال حاضر 96 DIC (مركز گذری ترك اعتیاد ) ، مركز گذری ترك اعتیاد، دركشور وجود دارد تصریح كرد: تیم‌های سیار به دنبال اقدامات فوق ، معتادان را به مركز DIC دعوت كرده و در این مركز با دریافت وعده‌های غذایی گرم ،حمام و آموزش‌های لازم تحت مراقبت پزشك و پرستاران قرار می‌گیرند.
او افزود: معتادان تزریقی در مراكز DIC (مراكز گذری ترك اعتیاد ) به شیوه مصرف خوراكی سوق داده می‌شوند و با پذیرش فرد، وارد مرحله (نگه دارنده MMT( و پس از آن وارد مرحله درمان می‌شوند.
مدیر كل دفتر امور پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه مراكز DIC باید از نظر وسایل و امكانات اولیه ،سرنگ،كاندوم و... حمایت شوند تاكید كرد: اگر استانی در كشور آماده برپایی DIC و یا استقرار تیم‌های سیار باشند، بهزیستی هزینه آنها را پرداخت می‌كند .
به گفته اقطار در حال حاضر ظرفیت DIC د ربرخی از استان‌های كشور پر نشده است...../تحلیل:ایلنا