اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقشه شوم خواستگار قلابی با حلوای مسموم



اخبار حوادث - نقشه شوم خواستگار قلابی با حلوای مسموم

خواستگار قلابی به بهانه آشنایی با خانواده دختر جوان راهی خانه آنها شد و پس از بیهوش کردن اعضای این خانواده، نقشه خود را عملی کرد.

به گزارش همشهری، این مرد با سفر به استان‌های مختلف، دختران دم بخت را شناسایی می‌كرد و پس از بیهوش‌كردن آنها، دست به سرقت اموالشان می‌زد. آخرین نقشه شوم این مرد در شهرستان قم رقم خورد. طعمه‌های او اعضای خانواده‌ دختری بودند كه وی قرار بود از او خواستگاری كند.

مرد جوان آن شب درحالی‌كه یك بسته حلوا در دست داشت راهی خانه دختر شد تا ساعتی را در كنار آنها بگذراند. اعضای خانواده دختر اما پس از خوردن حلوا، بیهوش شدند و مرد جوان تمامی طلاها، پول‌ها و اموال باارزش آنها را سرقت كرد. پس از فرار این مرد و با شكایت خانواده دختر، تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی استان قم وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری خواستگار قلابی شروع شد. مأموران متوجه شدند كه مرد كلاهبردار از حدود 2 هفته قبل و از طریق یك واسطه با این خانواده آشنا شده بود.

با شناسایی واسطه و بررسی‌های انجام شده، ردی از خواستگار قلابی در شهرستان تبریز به‌دست آمد و مشخص شد كه این مرد در این شهر نیز قصد دارد با همین روش دست به سرقت از دختر جوانی بزند. تیمی از كارآگاهان با دریافت نیابت قضایی راهی تبریز شدند و با شناسایی محلی كه قرار بود خواستگار قلابی با طعمه‌اش ملاقات كند، توانستند او را در یك عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی بدنی او مقدار زیادی قرص و داروی بیهوشی كشف كنند.

مرد جوان كه در پرونده‌اش سوابق متعدد كیفری به چشم می‌خورد، پس از انتقال به اداره آگاهی به چند سرقت مشابه اعتراف كرد و گفت: مدتی قبل برای اجرای نقشه‌هایم راهی شهرستان قم شدم. شگردم اینگونه بود كه ابتدا سوار یك تاكسی شدم كه راننده‌اش فردی میانسال بود. در طول مسیر سر صحبت را با او باز كردم و گفتم كه وضع مالی خوبی دارم و می‌خواهم به زندگی‌ام سر و سامان بدهم و به‌دنبال دختری از خانواده‌ای مناسب برای ازدواج می‌گردم. راننده تاكسی كمی فكر كرد و گفت كه خانواده خوبی را می‌شناسد كه دختر دم‌بخت دارند و می‌تواند مرا با آنها آشنا كند. من هم از او خواستم كه این كار را انجام دهد و به این ترتیب مقدمات آشنایی من و خانواده شاكی فراهم شد.

خواستگاری با طعم سرقت
مرد جوان ادامه داد: چند روز پس از آشنایی با خانواده دختر، سرانجام آنها مرا به خانه‌شان دعوت كردند تا بیشتر با هم آشنا شویم. از قبل یك بسته حلوای مسموم تهیه كرده بودم كه آن شب همراه خودم بردم. بعد از صحبت‌های اولیه، همه اعضای خانواده به‌جز یك نفر از حلوایی كه خریده بودم، خوردند.

آن یك نفر هم گفت كه حلوا دوست ندارد و من كه از قبل پیش‌بینی این موقعیت را كرده بودم، مدعی شدم كه استاد درست‌كردن قهوه هستم و برای او یك لیوان قهوه تهیه كردم و داخلش داروی خواب‌آور ریختم. به این ترتیب همه اعضای خانواده دختر به خواب رفتند و من با خیال راحت شروع به سرقت پول‌ها، طلاها و لوازم باارزش آنها كردم و پس از آن هم از خانه خارج شدم. بعد از این سرقت به تبریز رفتم و باز هم از طریق یك واسطه با دختر دم‌بختی آشنا شدم. قصد داشتم با شگرد قبلی این دختر را نیز بیهوش و از او سرقت كنم كه مأموران محل قرار ما را محاصره كردند و به این ترتیب دستگیر شدم.

نقشه شیطانی
هر چند خواستگار قلابی در شهرستان قم فقط دست به سرقت از خانواده شاكی زده بود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد كه او در شهر دیگری با این شگرد دختر جوانی را بیهوش كرده و علاوه بر سرقت طلاها و پول‌هایش، وی را مورد آزار و اذیت نیز قرار داده است. متهم تا‌كنون به سرقت‌های متعدد از بانوان در استان‌های تهران، قم، گیلان، اردبیل و آذربایجان‌غربی اعتراف كرده و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی وی ادامه دارد.
اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
نقشه شوم اسرائیل برای منطقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقشه شوم پزشک قلابی برای سرقت طلا+عکس متهم



سرقت طلا , پزشک قلابی

نقشه شوم پزشک قلابی برای سرقت طلا+عکس متهم

پزشک قلابی که به بهانه درمان بیماران آنها را فریب داده و با قرص های خواب آور پول و طلاهای قربانیان را به سرقت می برد، هنگام شکار آخرین طعمه هایش شناسایی و دستگیر شد.

 26 شهریور امسال فردی فردی به همراه همسر و خواهرش با مراجعه به کلانتری 113 بازار به مأموران اعلام کرد :در بازار تهران ، فردی ناشناس به ما نزدیک شد و با معرفی خود به عنوان پزشک به هر سه نفر ما پیشنهاد کار داد و به این بهانه و با خوراندن قرص ، ما را بیهوش کرد و تمام اموال همراهمان را به سرقت برد.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری به شیوه بیهوشی " و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : از شهرستان و به قصد خرید داروهای MS همسرم ، به تهران آمدیم . در میدان محمدیه ، به صورت پیاده قصد آمدن به سمت بازار تهران را داشتیم که در بین راه با فردی میانسال و با ظاهری بسیار آراسته ، با کت و شلوار ، عینک دودی و کیف مهندسی آشنا شدیم . این شخص با معرفی خود به عنوان پزشک و متخصص داروساز مدعی شد که صاحب یک داروخانه بوده و قادر است تا داروهای مورد نیاز بیماری همسرم را با قیمت بسیار ارزان برایمان تهیه کند.
 
مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : این فرد - پزشک تقلبی - در ادامه اظهاراتش مدعی شد که حاضر است برای من و حتی همسر و خواهرم کار و شغلی در تهران تهیه کند و به بهانه صحبت کردن در این خصوص ، از ما درخواست کرد تا برای ادامه صحبت به پارک شهر برویم . صحبت ها در خصوص شرایط کار و میزان حقوق به توافق رسید تا اینکه به بهانه انجام آزمایش خون ، تست اعتیاد و ... این شخص از ما درخواست کرد تا چند کپسول زردرنگ را استفاده کنیم .

 

ما نیز که در آن شرایط خود را در آستانه تهیه داروهای همسرم و همچنین پیدا شدن شغل برای هر سه نفرمان می دیدیم ، بلافاصله درخواست وی را مبنی بر خوردن کپسول ها قبول کردیم اما چند دقیقه پس از خوردن کپسول ها بیهوش شدیم و سه روز بعد زمانیکه به هوش آمدیم ، خود را در بیمارستان مشاهده کردیم و متوجه شدیم که مبلغ 5 میلیون تومان پول خرید داروهای همسرم و همچنین طلاهای همسرم به سرقت رفته است .
 
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده و در شرایطی که کارآگاهان در حال انجام اقدامات پلیسی از شاکی پرونده و همسر و خواهر وی بودند ، پرونده مشابه دیگری نهم مهر ماه به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن پرونده نیز زن و شوهر جوانی از سوی یک پزشک قلابی و به همان شیوه وشگرد بیهوش و مورد سرقت اموال قرار گرفته بودند .
 
این زن و شوهر جوان پس از حضور در پایگاه هفتم، در اظهاراتی مشابه به کارآگاهان عنوان کردند: برای تهیه وام به بانک شعبه خیابان بهشت مراجعه کرده اما به علت نبودن رئیس بانک ، برای استراحت به داخل پارک شهر رفتیم .

 

در داخل پارک فردی حدودا 50 ساله و با ظاهری کاملا آراسته و مرتب به ما نزدیک شد و با معرفی خود به عنوان پزشک مدعی شد که قصد استخدام یک زن و شوهر به عنوان سرایه دار و همچنین کار در داروخانه را دارد .

 

زمانی که در خصوص میزان حقوق و شرایط کار به توافق رسیدیم، به دعوت این شخص و برای تنظیم قرارداد به یک مسافرخانه در منطقه باب همایون رفتیم . پس از اجاره اتاق از سوی این شخص و به بهانه رفتن به آزمایشگاه برای گرفتن آزمایش خون، اعتیاد و ...، این شخص از من و همسرم درخواست کرد تا کپسول هایی را که او ارائه کرده بود را استفاده کنیم که به محض خوردن آنها ، هر دو نفر بیهوش شدیم.

 

پس از به هوش آمدن خودمان را در بیمارستان مشاهده کردیم و متوجه شدیم که طلا و جواهرات همسرم به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان به هراه کیف دستی حاوی 70 دلار ، 500 هزار تومان وجه نقد و دو عدد گوشی تلفن همراه به سرقت رفته است.
 
با توجه به حساسیت به وجود آمده در خصوص پرونده ، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با انجام چهره نگاری و با مراجعه به مسافرخانه شناسایی شده در منطقه باب همایون اقدام به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته مسافرخانه پرداخته و در بررسی تصاویر به دست آمده از چهره نگاری و دوربین های مداربسته موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی به نام "محمدعلی . ک" 54 ساله شدند که تمامی سوابق گذشته وی نیز مربوط به سرقت های به عنف به شیوه بیهوشی بود .
 
بلافاصله سوابق "محمدعلی . ک" مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که وی چند سال پیش نیز به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت کرده که در یک فقره از سرقت ها ، یکی ازمالباختگان به علت عوارض ناشی از مصرف داروهای بیهوشی فوت کرده بود .
 
بر اساس بررسی سوابق "محمدعلی . ک" ، مشخص شد که وی به تازگی و در 10 تیر ماه از زندان آزاد شده و در همین فاصله کوتاه از زمان آزادی ، دوباره سرقت های خود به همان شیوه و شگرد گذشته را از سر گرفته است.
 
با توجه به سوابق متهم در بلامکان بودن و احتمال تردد "محمدعلی . ک" در مسافرخانه های منطقه باب همایون ، بلافاصله تصویر وی در اختیار مدیران مسافرخانه های منطقه قرار داده شد تا در صورت شناسایی، بلافاصله موضوع به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شود .
 
سرانجام ساعت سه بامداد 25 مهر امسال کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی متوجه شدند که "محمدعلی . ک" به همراه زن و مرد جوانی به یکی از مسافرخانه های منطقه باب همایون خیابان سوراصرافیل مراجعه کرده است.
 
بلافاصله کارآگاهان به این مسافرخانه مراجعه و "محمدعلی" را در حالیکه اقدام به بیهوش کردن زن و مرد جوانی کرده و قصد سرقت اموال آنها را داشت ، دستگیر کردند .
 
در زمان دستگیری ، "محمدعلی" به محض مشاهده کارآگاهان قصد داشت تا با خوردن چندین عدد از قرص ها کپسول های همراه خود اقدام به خودکشی کند که با هوشیاری کارآگاهان ، وی دستگیر و همزمان زن و مرد بیهوش داخل مسافرخانه نیز به بیمارستان منتقل شدند .
 
با توجه به دستگیری "محمدعلی . ک" در محل ارتکاب جرم ، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در ادامه تحقیقات محل نگهداری اموال سرقتی در خیابان خیام شناسایی شد . با مراجعه کارآگاهان به مخفیگاه متهم و در بازرسی از این محل ، کارآگاهان موفق به کشف "وسایل گریم چهره "، "چندین دست کت و شلوار"، "انواع عینکهای دودی" ،"کیف مهندسی" و "انواع قرصها و آمپولهای بیهوشی" شدند.
 
همزمان با دستگیری متهم و شناسایی اموال سرقتی به دست آمده از مخفیگاه وی ، زن جوانی با مراجعه به پایگاه هفتم پلیس آگاهی و با شناسایی متهم به کارآگاهان عنوان داشت : 20 مهر ، قصد خروج از مترو ایستگاه انقلاب را داشتم که مرد میانسالی به من مراجعه و با معرفی خود به عنوان پزشک و متخصص پوست مدعی شد دارویی در اختیار دارد که مصرف آن باعث از بین رفتن جوش های صورت خواهد شد و به این بهانه کپسولی را به من داد و از من فاصله گرفت. کپسولها را به همراه خود داشتم تا اینکه به میدان آزادی رسیدم و در آنجا یکی از کپسول ها را استفاده کردم که به محض خوردن کپسول ، در داخل فضای سبز میدان آزادی بیهوش شدم. پس از 5 روز، زمانیکه به هوش آمدم خودم را در داخل بیمارستان مشاهده کردم و در آنجا به من گفته شد که مرا در داخل پارک جنت آباد !! پیدا کرده اند .
 
سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مشابه و احتمال افزایش شکات پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که از سوی متهم مورد سرقت اموال ، کلاهبرداری ، آزار و اذیت و... قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان 15 خرداد - جنب کلانتری 113 بازار مراجعه کنند ./باشگاه خبرنگاران