اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقشه سیاه با ازدواج خاکستری



اخبار,اخبار حوادث , کلاهبرداری‌

پسر کم سواد در سایت‌های همسریابی به اغفال دختران و زنان ساده‌لوح می‌پرداخت و به کلاهبرداری‌های میلیونی دست می‌زد.

این تبهکار 24 ساله با نام بهروز از یکی از شهرستان های شمال غرب  به تهران سفر کرد و با ساختن چند پروفایل جعلی با نام‌های مستعار و عکس‌های فتوشاپی در سایت همسریابی طعمه‌های خود را شکار می‌کرد.به گزارش این پرونده، بهروز که در گذشته به خاطر سرقت خرد به زندان افتاده بود با  این روش با زنان و دخترانی از مشهد، زاهدان و تهران آشنا شده بود و در مدت چند ماهه دوستی‌اش اعتماد آنها را جلب کرده و به بهانه‌های راه‌انداختن شغل تازه، فراهم کردن مقدمات ازدواج و حتی سفر به شهرهای آنان برای خواستگاری بیش از 110 میلیون تومان، تنها از چهار زن کلاهبرداری کرده بود.


قرار در فرودگاه
بهروز که در تهران زندگی می‌‌کند در شهرها و مکان‌های مختلف با زنان جوان ملاقات می‌کرد.وی یکی از آنها را هر از گاهی در فرودگاه مهرآباد می‌دید. این دختر که 12 سالی بزرگ‌تر از بهروز بود در مدت چهار ماه آشنایی‌اش با این جوان شیاد با علاقه‌مند شدن به او نه تنها طلاهایش که بیش از 80 میلیون تومان برای او وام گرفته و پول دستی به وی داده بود.

 

این زن ساده‌لوح در زمان کوتاهی به قدری به بهروز اطمینان داشت که هیچ رسیدی نیز از او برای ضمانت نگرفته بود و تنها امیدش این بود که وضعیت زندگی این پسر تغییر کرده و با او ازدواج کند. این کلاهبرداری‌ها ادامه داشت تا اینکه زن ساده‌لوح به شرایط ظنین شد و از بهروز خواست پولش را پس بدهد اما مرد شیاد هر بار با ترفندی از پرداخت سر باز زد و زن فریب‌خورده متوجه شد در دام یک کلاهبردار گرفتار شده است.

شکایت نزد پلیس فرودگاه
زن جوان که همیشه مرد مورد علاقه‌اش را در فرودگاه مهرآباد می‌دید وقتی پی برد همه رویاهایش بر باد رفته است نزد پلیس فرودگاه رفت و ادعا کرد مدت‌ها است از سوی یک شیاد هدف قرار گرفته است. عجیب اینکه زن اغفال شده دیگری نیز با همین روش مشابه نزد پلیس فرودگاه فاش کرده بود در دام یک شیاد در سایت همسریابی افتاده است. مأموران پلیس نیز وقتی داستان‌های مشابه دو زن و قرارهای بهروز در فرودگاه با آنان را شنیدند از زن جوان که لپ‌تاپ خود را به بهروز امانت داده بود خواستند به بهانه بازگرداندن لپ‌تاپ، بهروز را با زبانی نرم به فرودگاه بکشاند و همین ترفند پلیس کافی بود تا عصر شنبه 16 خرداد ماه سال جاری، بهروز پای در کمینگاه مأموران بگذارد.

 

بهروز بازداشت شد و همزمان در حالی که این شیاد با داد و فریاد سعی داشت جوسازی کند، یکی از زنان به خاطر اینکه مدت‌ها با رویای دست‌نیافتنی، فریب‌های خواستگار اینترنتی‌اش را خورده به گریه افتاد.مأموران در بررسی گوشی همراه بهروز با اطلاعات و شماره‌های سه زن دیگر روبه‌رو شدند که با آنان تماس گرفته و دیدند همگی‌شان از طریق سایت همسریابی با بهروز آشنا شده‌اند.

 

این دختران نیز برای طرح شکایت از شهرهایشان به تهران سفر کردند  در حالی که باور نداشتند مدت‌هاست در دام چرب‌زبانی‌های مرد جوان که به هر کدام خود را با شغل‌های اسم و رسم‌داری معرفی کرده بود، افتاده‌اند.سرهنگ «ابراهیم حسین‌زاده» رئیس پلیس فرودگاه مهرآباد گفت: «این جوان 24 ساله از بهمن ماه سال گذشته با زن جوانی در سایت همسریابی  آشنا شده و با وعده ازدواج یا مسائل دیگر از آنها جلب اعتماد و میلیون‌ها تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.»

 

وی افزود: «بهروز در حال حاضر به اتهام کلاهبرداری و سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی افراد  و روابط غیر‌اخلاقی در بازداشت است که اتهام‌های اخلاقی او در ارتباط با یکی از زنان فریب‌خورده در دست بررسی قرار دارد.»سرهنگ حسین‌زاده ادامه داد: «ما با هماهنگی مسئولان قضایی با آموزش به یکی از طعمه‌ها با بهروز قرار گذاشتیم و او را در فرودگاه دستگیر کردیم. با توجه به شکل کلاهبرداری‌های این شیاد، به نظر می‌رسد که او طعمه‌های دیگری نیز داشته باشد که به همین خاطر بازپرس پرونده خواستار انتشار عکس بهروز در روزنامه‌ها شد تا زنانی که با همین روش به دام افتاده‌اند با اطمینان از محرمانه بودن مشخصات‌شان به پلیس مراجعه کنند.»

 

وی افزود: «تحقیقات نشان می‌دهد بهروز از نظر تحصیلات زیر دیپلم بوده و متأسفانه طعمه‌هایش تحصیلات عالیه دانشگاهی داشته و دارای موقعیت اجتماعی خوبی نیز هستند.»رئیس پلیس فرودگاه مهرآباد درباره اتهام رابطه غیر‌اخلاقی این پسر نیز گفت: «طبق گفته‌های یکی از زنان، بهروز با استقرار در یکی از  مراکز اقامتی مشهد با وی قرار گذاشته و او را به هتل می‌کشاند و با زور و تهدید طعمه‌اش را هدف نیت شوم قرار داد کارکنان  آن مرکز  نیز با پی بردن به این قرار پنهانی، بهروز را از آنجا اخراج کردند که این اتهام در دست بررسی است.»سرهنگ حسین‌زاده ادامه داد: «زنانی که با این روش در سایت همسریابی فریب بهروز را خورده‌اند، می‌توانند به پلیس اطلاعات امنیت فرودگاه مهرآباد مراجعه کرده یا با شماره‌های 61022699 و 61022681 تماس بگیرند.


اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
سیاه سفید خاکستری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقشه عجیب دختر دانش آموز برای ازدواج



نقشه عجیب دختر دانش آموز برای ازدواج

دختر جوان در اقدامی عجیب از خانه شان فرار کرد و با رفتن به خانه پسر آشنا به گروگانگیری ساختگی دست زد.

اوایل دی ماه سال جاری زن و شوهری هراسان به دادسرای امور جنایی تهران مراجعه و از پسر 23 ساله ای به خاطر آدم ربایی و اغفال دختر 17 ساله شان شکایت کردند. آنها به دادیار گفتند پسر جوانی با وعده ازدواج با دخترشان طرح دوستی ریخته و در حال حاضر وی را اغفال و به زور در خانه شان زندانی کرده است. با این ادعاها با دستور قاضی تیمی از ماموران به خانه پسر جوان رفتند و مادر و برادر بزرگ خانواده با دیدن پلیس از ترس آبرویشان، میهمان ناخوانده را که سماجت زیادی داشت در خانه آنها بماند، در کمد لباس مخفی کردند.

ماموران پلیس پس از بازرسی خانه وقتی نتوانستند دختر نوجوان را پیدا کنند، خانه را ترک کردند. دقایقی بعد پسر جوان که «محمد» نام دارد به خانه شان رفت و با میهمان سمج درگیر شد. «ندا» با جیغ و داد از محمد خواست با هم ازدواج کنند اما محمد گوشش به این حرف ها بدهکار نبود و حماقت ندا را عامل اصلی برای فرار وی از خانه می دانست و هرگز حاضر نبود با این دختر سرکش ازدواج کند. وقتی اصرارهای ندا برای ازدواج به نتیجه نرسید فکری به سرش زد و تصمیم گرفت به خاطر آدم ربایی و اغفال با وعده ازدواج از محمد شکایت کند. ندا تصور می کرد می تواند سناریوی آدم ربایی ساختگی را طراحی کند و به خیال خود با کاری که برادر محمد هنگام مراجعه ماموران به خانه شان انجام داده بود و میهمان شان را در کمد لباس مخفی کرده بود، ماجرای آدم ربایی قوت می گرفت.

بدین ترتیب دختر نوجوان با مادرش تماس گرفت و ادعا کرد قصد فرار از خانه را نداشته و محمد وی را در راه مدرسه ربوده است. با دروغ پردازی های دختر نوجوان این دفعه مادر و پدر همراه دخترشان به دادسرای امور جنایی رفتند تا از محمد شکایتی تنظیم کنند. در تحقیقات پلیسی مشخص شد موضوع آدم ربایی نیست و ندا با نقشه ای که از قبل در سرش بوده از خانه فرار کرده است و سپس وقتی متوجه شده فریب وعده های دروغین مرد رویاهایش را خورده خواسته ماجرا را آدم ربایی جلوه دهد. با این حال ندا همچنان ادعا می کرد محمد به وی وعده ازدواج داده است ولی به خاطر ترس از آبرو و تهدیدهای مادر محمد حاضر نبود در طول یک هفته ای که از خانه غیبت کرده بود با خانواده اش تماس بگیرد.

در بازجویی ها محمد هرگز مساله اغفال و وعده ازدواج را نپذیرفت و گفت: ندا به خاطر کتک های پدر و توهین های مادرش از خانه فرار کرده و به خانه من پناه آورده بود. بنا بر این گزارش، محمد با حکم دادگاه از اتهام آدم ربایی تبرئه و به خاطر روابط پنهانی به تحمل شلاق محکوم شد و هنوز حکم قطعی برای ندا به خاطر فرار از خانه و رابطه پنهانی صادر نشده است.

نظر کارشناس

صلاح فلاح، کارشناس حقوقی درباره این پرونده گفت: فرار یک دختر از خانه بدون اطلاع خانواده اش و اگر با فرد دیگری پیدا شود به خاطر از بین بردن آبرو و حیثیت خانواده اش جرم محسوب می شود. در این پرونده اغفال و فریب در ازدواج بیشتر می تواند مصداق داشته باشد. چنانچه اغفال به رابطه پنهانی منجر شود مهرالمثل تعلق می گیرد. البته اغفال بستگی به نظر و نتیجه دادگاه دارد و نتیجه اغفال برای تعیین مجازات مهم است./وطن امروز