اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقشه زن تنها برای قتل خواستگارش



نقشه زن تنها برای قتل خواستگارش

زن تنها که با همدستی دو مرد خواستگار خود را به قتل رسانده بود در صحنه جنایت شناسائی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت سه بامداد 25 مهر امسالاز طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع یک درگیری در خیابان ازگل ـ خیابان صدرنژاد در بلوک سوم یک مجتمع مسکونی به کلانتری164 قائم اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری و انجام بررسی های اولیه جسد فردی به نام "داریوش . ص" 34 ساله در داخل واحد 13 مجتمع کشف شد که در تحقیقات اولیه از افراد حاضر در منزل - دو مرد و یک زن - این افراد مدعی شدند که متوفی تعادل خود را از دست داده و به علت اصابت سر به زمین فوت کرده است .

با اعلام خبر "فوت مشکوک" به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی ، عوامل تشخیص هویت و تیم بررسی صحنه اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر و در بازرسی از محل ، علاوه بر کشف موادمخدر از نوع شیشه و همچنین مشروبات الکلی موفق به کشف ملحفه خونی در کمد چوبی یکی از اتاق ها شدند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "فوت مشکوک" و اظهارات همسایگان در خصوص درگیری متوفی با افراد حاضر در واحد 13 ، پرونده به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران و جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .با انتقال "نسرین . م" 43 ساله ، "احد . ح" 60 ساله و "حمید . ک" 25 ساله به اداره دهم ، هر سه نفر در اظهارات اولیه منکر هرگونه جنایت شده و همچنان مدعی مرگ متوفی به علت اصابت سر وی به زمین بودند اما با اعلام نظریه پزشکی قانونی مبنی بر اعلام علت مرگ به علت "خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی" ، کاراگاهان با اطمینان از وقوع جنایت به تحقیق از متهمان پرداخته و سرانجام هر سه نفر به ارتکاب جنایت اعتراف کردند .

"نسرین . م" در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : اوایل سال جاری با داریوش و در داخل یک میهمانی آشنا شدم . بعد از چند ماه ، داریوش به من پیشنهاد ازدواج داد و این در حالی بود که در طی این مدت متوجه شده بودم که او بیکار است و هیچ درآمدی ندارد . حتی هزینه مخارج خود را نیز از من دریافت می کرد و چندین بار نیز مرا در برابر دوستانم مورد ضرب و شتم قرار داده بود . به همین علت من به وی پاسخ منفی دادم اما او همچنان با تماس های تلفنی مکرر ، درخواست خود را تکرار می کرد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نسرین در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت : شب حادثه ، در حالیکه احد و حمید به خانه من آمده و در حال کشیدن شیشه و خوردن مشروب بودند ، تلفن منزل چندین بار زنگ خورد که در یکی از این دفعات ، حمید گوشی تلفن خانه را برداشت و در پشت تلفن با داریوش ، درگیری لفظی پیدا کرد . پس از قطع شدن تلفن ، برای احد و حمید توضیح دادم که چگونه داریوش برای من ایجاد مزاحمت می کند.

تصمیم گرفتیم تا داریوش را ادب کرده تا بفهمد که من هم کسی را دارم و تنها نیستم . به همین علت و به پیشنهاد من ، هر سه نفر سوار ماشین شده و به سمت منزل پدری داریوش در کرج رفتیم . پس از رسیدن به در منزل پدر داریوش ، چندین بار زنگ خانه را زدیم اما کسی در را باز نکرد . در همین زمان متوجه پارک خودرو 206 متعلق به برادر داریوش در مقابل خانه شدم.

حمید با چوبی که از داخل خانه من برداشته بود اقدام به شکستن شیشه عقب خودرو 206 برادر داریوش کرد . در آخرین لحظات و در هنگام سوار شدن ما به ماشین ، داریوش از خانه خارج شد و ضمن فحاشی ، با صدای بلند تهدید کرد که خانه را بر روی سرم خراب می کند . پس از بازگشت به خانه تصمیم داشتم تا چند روزی در خانه نباشم و می خواستم به منزل احد بروم . در حالیکه در حال جمع کردن وسایل شخصی خود بودم ، ناگهان چندین ضربه لگد به همراه فریادهای داریوش به در آپارتمان خورد و پس از شکسته شدن در ، داریوش در حالیکه کمربند و قفل فرمان در دست داشت ، وارد خانه شد و مرا به باد کتک گرفت که حمید از پشت سر او را گرفت و با یکدیگر گلاویز شدند .

ناگهان مقتول بر روی افتاد و از ناحیه ابرو دچار خونریزی شد . حمید ، لباس داریوش را به روی سر او کشید و باعث شد تا او قادر به دیدن جایی نشود . در همین لحظه ، حمید پس از کوبیدن داریوش به زمین ، در پشت او نشست و با کشیدن لباس به دور گردن داریوش او را خفه کرد . هنوز دقایقی از مرگ داریوش نگذشته بود که ناگهان متوجه حضور مأموران در محل شدیم و پس از آن نیز دستگیر شدیم .

"حمید" در اعترافات مشابه ، با تأیید اظهارات نسرین به ارتکاب جنایت اعتراف کرد اما "احد" با وجود اعتراف به مصرف موادمخدر و شرب خمر و همچنین حضور در محل جنایت اظهار داشت که در ارتکاب جنایت و مرگ مقتول هیچ نقش و دخالتی نداشته است . 

خانواده مقتول نیز پس از حضور در اداره دهم ، به کارآگاهان اظهار داشتند : در همان شبی که مرگ داریوش اتفاق افتاد ، در حدود ساعت 12 شب چند نفر با یک دستگاه خودرو 206 تیره رنگ به مقابل در منزل ما در کرج آمده و پس از تخریب شیشه عقب خودروی برادر داریوش از محل متواری شدند . داریوش پس از مشاهده خودرو 206 ، به تعقیب آنها رفت که روز بعد خبر مرگ او را به ما اطلاع دادند .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده - معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ - در ادامه اعلام این خبر گفت : در تحقیقات انجام شده از محل جنایت مشخص شد که متهم زن این پرونده از حدود چهار ماه پیش نسبت به اجاره این محل اقدام و در حالیکه به تنهایی زندگی می کرده ، متأسفانه این محل را به مرکزی برای مصرف مشروبات الکلی و استعمال موادمخدر تبدیل کرده بود که تردد و رفت و آمدهای زیاد افراد مختلف به منزل این شخص زمینه اعتراض های مکرر همسایگان و اهالی مجتمع را ایجاد کرده بود .

وی در پایان این خبر گفت : با توجه به اعترافات متهمان و به دستور بازپرس پرونده ، برای هر سه متهم پرونده و جهت انجام تحقیقات تکمیلی قرار بازداشت موقت صادر و متهمان در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند ./مهر

 


ویدیو مرتبط :
نقشه قتل پیامبر ص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقشه مادر و پسر برای قتل زن تنها / پسر جنایتکار پای چوبه دار



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نقشه مادر و پسر برای قتل زن تنها / پسر جنایتکار پای چوبه دار

حکم اعدام پسر جنایتکار که با همدستی مادرش نقشه قتل زن تنها را طراحی و اجرا کرده بود در دیوان عالی کشور تائید شد.

به گزارش مهر، مردی روز پنجم اسفند سال 89  سراسیمه و مضطرب به کلانتری 14 پاکدشت رفت و به افسر نگهبان خبر داد همسر 50ساله‌اش به نام رقیه کشته شده است.

شوهر رقیه به ماموران گفت: من مسافرت بودم و وقتی به خانه برگشتم هرچه رقیه را صدا کردم جواب نداد. خانه به‌هم ریخته بود و به نظر می‌رسید اتفاقی افتاده است. در حالی‌که نگران شده بودم دنبال زنم گشتم و جسد او را در اتاقی پیدا کردم و بلافاصله به کلانتری رفتم.قاتل همه طلاها و پول‌های موجود در خانه را سرقت کرده و هرچه مواد غذایی در یخچال داشتیم را با خود برده و تلفن همراه رقیه را هم دزدیده است.

ردیابی‌های تلفنی سبب شد جوان 30ساله‌ای به نام حمزه که از گوشی استفاده می‌کرد روز 17 خرداد سال 90دستگیر شود.

حمزه که به شدت به ماده مخدر شیشه اعتیاد داشت در همان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد وگفت : اجاره خانه‌مان چند ماه عقب افتاده بود و صاحبخانه مرتب به ما فشار می‌آورد. چند روز قبل از قتل، صاحبخانه دوباره به مادرم اعتراض کرد. آن شب غذا نداشتیم و گرسنگی بدجوری به ما فشار می‌آورد. مادرم  به من گفت زنی را می‌شناسد که در خانه‌اش پول و طلا نگه می‌دارد و می‌توانیم از آنجا دزدی کنیم. من این پیشنهاد را جدی نگرفتم اما چند روز بعد وقتی دوباره صاحبخانه همان حرف‌های همیشگی‌اش را تکرار کرد و باز هم گرسنگی به ما فشار آورد با پیشنهاد مادرم موافقت کردم و بعد از برداشتن یک تکه طناب همراه او به خانه رقیه رفتم.

این جوان در ادامه اعترافاتش گفت: رقیه مادرم را می‌شناخت برای همین فکر کرد به میهمانی رفته‌ایم و ما را به خانه‌اش راه داد. وقتی رقیه گفت سه‌راهی برق یخچالش خراب شده است مادرم به دروغ به او جواب داد من تعمیرکار وسایل برقی هستم و می‌توانم آن را درست کنم رقیه هم مرا به اتاقی که یخچال در آنجا بود، برد. ناگهان از پشت طناب را دور گردن این زن انداختم و کشیدم.  او را خفه کردم بعد چون خیلی گرسنه بودیم با مادرم سراغ یخچال رفتیم و حسابی غذا خوردیم بعد هم مادرم خانه را زیر و رو و وسایل قیمتی را پیدا کرد.بعد از سرقت طلاها را فروختیم و کرایه عقب‌افتاده خانه‌مان را دادیم. با بقیه پول هم خانه دیگری را اجاره کردیم و از آن محل رفتیم.

ماموران بعد از شنیدن این اعترافات مادر حمزه را نیز که زنی 45ساله به نام لیلاست بازداشت کردند و او گفته‌های فرزندش را تایید کرد.

در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که قضات دادگاه با توجه به دفاعیات متهمان و درخواست اولیای دم حمزه را به اتهام مشارکت در قتل به قصاص و به اتهام سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.

لیلا نیز به اتهام معاونت در قتل به 5 سال زندان و به اتهام سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

با اعتراض متهمان پرونده به شعبه 17 دیوان عالی کشور رفت و قضات این شعبه حکم مجازات مادر و پسر را تائید کردند./مهر