اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقشه دزد فرصت طلب برای سرقت طلاهای تازه عروس



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

عروس و داماد وقتی در‌ماه عسل بودند نمی‌دانستند طلا و جواهراتی که در شب عروسی‌شان هدیه گرفته‌اند، از سوی یک سارق فرصت طلب سرقت خواهد شد.

ماجرا از این قرار بود كه مادر عروس همه طلا و جواهرات دختر و دامادش را داخل كیفی گذاشته و راهی خانه آنها در غرب پایتخت شد. هرچند دختر و دامادش در‌ماه عسل بودند اما زن میانسال قصد داشت سری به خانه آنها بزند. او اما كیف را در لابی جا گذاشت و 2ساعت بعد وقتی متوجه شد و به آنجا برگشت اثری از كیف نبود.

زن میانسال كه برای گزارش ماجرا نزد ماموران پلیس رفته بود به آنها گفت: من اصلا متوجه نشدم، كیف طلاهایی كه دخترم در شب عروسی‌اش هدیه گرفته بود را در لابی جا گذاشته‌ام، تا اینكه بعد از 2ساعت وقتی فهمیدم كه كیف ناپدید شده همه جا را گشتم اما اثری از آن بود. یك دفعه یادم افتاد كه كیف را در لابی جا گذاشته‌ام. زمانی كه برگشتم كیف همانجا بود اما طلا و جواهراتی كه داخلش بود به سرقت رفته بود.

 

دزد فرصت طلب
به‌نظر می‌رسید كه سرقت از سوی یكی از ساكنان ساختمان صورت گرفته است. برای همین كارآگاهان به تحقیق از همه افرادی كه در آنجا زندگی می‌كردند پرداختند. از سوی دیگر وقتی مشخص شد كه ساختمان مجهز به دوربین مداربسته است به بازبینی تصاویر آن پرداختند و با ماجرای عجیبی روبه‌رو شدند. آنچه در این ماجرا عجیب به‌نظر می‌رسید این بود كه 2ساعت از فیلم دوربین مداربسته پاك شده بود و آن هم درست زمانی بود كه زن میانسال با كیف طلایی وارد ساختمان شده و در لابی وسایلش را روی زمین گذاشت تا موبایلش را پاسخ دهد و پس از آن كیف طلایی را در لابی جا گذاشت.

همین كافی بود تا شك مأموران به یقین تبدیل شود كه سرقت را یكی از ساكنان ساختمان انجام داده كه به دوربین مداربسته دسترسی داشته است. در بین آنها پسرجوانی بود كه رفتارهای مرموزی داشت، با اینكه اصرار داشت بی‌گناه است اما قاضی پرونده دستور بازرسی از خانه‌اش را داد كه مأموران در بازرسی از آنجا مشروبات الكلی كشف كردندو همین باعث دستگیری پسر جوان شد. او در بازجویی‌ها مدعی بود كه دست به سرقت نزده با این حال پلیس در تحقیقات پی برد كه وی با همسرش اختلاف داشته و او به تازگی مهریه‌اش را به اجرا گذاشته است.برای همین دستور بازداشت مردجوان صادر شد.

پرداخت مهریه
تنها مظنون پرونده سرقت طلایی مقابل قاضی روستا بازپرس دادسرای ناحیه 5تهران قرار گرفت تا اینكه وی در تحقیقات به سرقت كیف طلایی اعتراف كرد. وی گفت: 3سال پیش ازدواج كردم اما مدت‌هاست كه با همسرم اختلاف داریم تا جایی كه او قهر كرده و از خانه من رفته است. از روزی كه با او دچاراختلاف شدم به مشروبات الكلی روی آورده‌ام.

وی ادامه داد: چندروز پیش متوجه شدم همسرم مهریه‌اش را به اجرا گذاشته است از آن روز به بعد خیلی به‌هم ریختم تا اینكه روز حادثه وقتی در پاركینگ بودم متوجه شدم كه زن همسایه كیفش را در لابی جا گذاشته است. او وقتی رفت كیف را باز كردم و وقتی با مشتی طلا روبه‌رو شدم وسوسه سرقت آنها به جانم افتاد.

برای همین طلاها را برداشتم. اما یك دفعه یاد دوربین مداربسته ساختمان افتادم. آنجا بود كه كلید دوربین را از یكی از بستگانم كه او هم در ساختمان زندگی می‌كرد سرقت كردم و فیلم دزدی را پاك كردم.به گزارش همشهری، قاضی پرونده برای این متهم قرار قانونی صادر كرد و تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد تا زوایای پنهان آشكار شود.

 

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
گربه سارق و فرصت طلب+دزدی سرقت درکمین طعمه+فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقشه دزد پیر برای سرقت جواهرات زنان سالخورده



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

اخبار حوادث - نقشه دزد پیر برای سرقت جواهرات زنان سالخورده

با تلاش ماموران پلیس مرکز استان اصفهان فرد شیادی که با اغفال افراد کهنسال اقدام به سرقت طلا و اشیای قیمتی آن‌ها می‌کرد شناسایی ودستگیر شد.

سرهنگ حسن یار دوستی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت طلاجات و وجوه نقد از افراد سالخورده ماموران انتظامی این فرماندهی بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: متهم با پرسه زدن در اطراف بانک‌ها طعمه‌های خود را که افراد سالخورده بودند، شناسایی کرده و با عنوان اینکه قصد کمک به آن‌ها را دارد طلاجات و وجوه نقد آن‌ها را به سرقت می‌برد.

این مقام مسئول انتظامی تصریح کرد: ماموران تحقیقات خود را در این سرقت‌ها ادامه داده و سرانجام ردپای مردی ۶۰ساله در این سرقت‌ها به دست آمد که با یک خودرو سمند زنان پیر و کهنسال را سوار خودرویش کرده و سپس در فرصتی مناسب طلا و پول آن‌ها را سرقت می‌کرد.

سرهنگ یاردوستی اظهار داشت: با شناسایی متهم ماموران در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند که وی در مواجهه با دلایل و شواهد موجود لب به اعتراف گشود و به چندین فقره سرقت به همین شیوه از افراد کهنسال اقرار کرد.

این مقام مسئول انتظامی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران