اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقشه خواب آور زن آرایشگر برای سرقت از دوستش



 نقشه خواب آور زن آرایشگر برای سرقت از دوستش

  زن تبهکاری که با غذایی مسموم دوستش را بیهوش کرده و از خانه او سرقت کرده بود در جریان ردیابی‌های پلیسی به دام افتاد.

به گزارش قانون، ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه ۳۱ شهریور امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۷۲ با طرح شکایتی گفت: ساعت ۱۴ امروز و در نبود من، زنی به نام الهام که از دوستان همسرم است به منزل ما آمده و پس از بیهوش کردن همسرم اقدام به سرقت طلا و جواهرات و گوشی تلفن همراه وی کرده است.


زن شاکی در پایگاه نهم آگاهی حاضر و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: روز حادثه یکی از دوستانم به نام الهام که از طریق مراجعه به محل کارش در یک آرایشگاه زنانه با وی دوست شده و مدتی نیز یکی از همسایگانمان بود،

 

با دو پرس غذا و دو عدد نوشیدنی به خانه آمد. بلافاصله پس از خوردن مقداری از نوشیدنی بیهوش شدم و پس از به هوش آمدن در بیمارستان و بازگشت به منزل، متوجه شدم که رشته زنجیر طلا و النگو‌هایم به همراه یک دستکاه لپ تاپ و گوشی تلفن همراهم سرقت شده است.

 

با توجه به اظهارات زن شاکی پرونده، کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با مراجعه به محل کار و زندگی الهام در منطقه صالح آباد متوجه شدند که وی همزمان با زمان سرقت از این دو مکان متواری شده اند. با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص هویت الهام، کارآگاهان با بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی «الهام» به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت شدند که پیش از این نیز سه بار به اتهام سرقت در استان‌های غربی کشور دستگیر و روانه زندان شده بود.


با توجه به دلایل و شواهد به دست آمده در پرونده و اطمینان از ارتکاب سرقت از سوی «الهام» و در حالی‌که وی با متواری شدن از محل‌های سکونت و کار خود هیچگونه رد و نشانی مشخص از خود به‌جای نگذاشته بود،

 

کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه الهام در خیابان هاشمی شده و او را ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۲۰ آبان دستگیر و به پایگاه نهم آگاهی منتقل کردند اما او در تحقیقات اولیه منکر تمامی اظهارات مالباخته شد و حتی مدعی شد که در تاریخ سرقت در شهرستان حضور داشته است.


در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اقدام به مواجهه حضوری میان مالباخته و متهم کردند. مالباخته پس از مواجهه حضوری با متهم و در تکمیل اظهارات خود به کارآگاهان گفت: الهام یک روز قبل از سرقت نیز به خانه ما مراجعه کرده بود اما زمانی که متوجه حضور شوهرم در داخل خانه شد، خیلی سریع و به بهانه اینکه با کسی قرار ملاقات دارد از خانه خارج و گفت که دوباره می‌آید. روز سرقت، الهام ابتدا با من تماس گرفت

 

و اظهار کرد که می‌خواهد به خانه ما بیاید تا برای آخرین بار همدیگر را ملاقات کنیم! و مدعی شد که قصد دارد تا برای همیشه به شهرستان رفته و در آنجا زندگی کند و از من درخواست کرد که نهار را وی از بیرون تهیه خواهد کرد که بعد از مدتی با دو پرس غذا و دو عدد نوشیدنی به خانه ما آمد

 

و اولین سوالی که پس از حضور در خانه از من پرسید این بود که آیا همسرم در خانه حضور دارد یا خیر و پس از اطمینان از نبودن همسرم، وارد خانه شد و پس از گذشت حدود یک ساعت و به بهانه خوردن نهار مرا بیهوش و اقدام به سرقت طلا و جواهراتم کرد.


متهم پس از مواجهه حضوری با مالباخته و در حالی‌که کذب بودن اظهاراتش در خصوص حضور وی در شهرستان از سوی کارآگاهان محرز شده بود به ناچار لب به اعتراف گشود و به فروش طلا و جواهرات سرقتی در منطقه شهرری اعتراف کرد.


سرهنگ حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با شناسایی محل فروش طلا و جواهرات سرقتی در منطقه شهرری اقدام به شناسایی طلا و جواهرات سرقتی کرده و در بازرسی از مخفیگاه متهم نیز، دیگر اموال کشف و بر‌اساس دستور مقام قضایی، تمام اموال به مالباخته تحویل و متهم نیز با قرار قانونی روانه زندان شد.
 /قانون


ویدیو مرتبط :
كلاس خواب آور و دانش آموز خوش خواب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرص خواب‌آور، ترفند زوج سارق برای سرقت دلارها



قرص خواب‌آور، ترفند زوج سارق برای سرقت دلارها

فرمانده انتظامی شهرستان کرج از دستگیری زوج سارقی خبرداد که در قالب خدمتکار از زوج پیرسرقت کردند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان با بیان اینکه چندی پیش پرونده‌ای از سوی کلانتری 14 کرج با موضوع «سرقت» به این پلیس ارجاع داده شد گفت:در بررسی‌ پرونده مشخص شد که اواسط فروردین‌ماه فردی به نام «هوشنگ» با همستی همسرش، از یک منزل مسکونی در منطقه فرمانیه تهران سرقت کرده که پس از آن به کرج متواری شده‌اند.

 

وی در تشریح جزئیات این خبر با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که این زوج سه ماه قبل از سرقت از طریق یک شرکت خدماتی برای کار به منزل فرد مالباخته معرفی شدند گفت: سارقان با توجه به کهولت‌ سن و ناتوانایی زوج صاحب منزل به راحتی در منزل آنها رفت و آمد می‌کردند.

 

خیرخواهان با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که سارق و همسرش به مدت چهارماه در کرج سکونت داشتند اما در فواصل زمانی کوتاه محل اقامت خود را تغییر می‌دادند که این روش شناسایی آنها توسط پلیس را با مشکل مواجه ساخته بود، گفت: ماموران محل آخرین سکونت این زوج در حیدرآباد را شناسایی کردند. با مراجعه به آن محل مشخص شد که فرد سارق پس از گذشت دو روز از سکونت در این منزل قرار داد را فسخ کرده و متواری شده است.

 

وی با بیان اینکه ماموران در آخرین اقدام خود برای دستگیری این سارق اقدامات اطلاعاتی ویژه‌ای را انجام دادند افزود: ماموران این سارق را در منزل مسکونی یکی از اقوام خود در نوروزآباد شناسایی و دستگیر کردند.

 

وی با بیان اینکه هنگام دستگیری این فرد مبلغ 13 میلیون تومان پول نقد، 6192 دلار، یک دستگاه تلویزیون 53 اینچ، پنج تخته‌فرش دست‌بافت شش متری و مقداری اسباب و اثاثیه منزل از وی کشف و ضبط شد، افزود: بررسی‌ها نشان داد که سارق از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نبوده و به موادمخدر نیز اعتیاد داشته به همین دلیل نقشه سرقت از منزل این زوج پیر را کشیده و با همکاری همسرش از آنجا سرقت کرده است.

 

خیرخواهان ادامه‌داد: این زوج قرص خواب‌آوری را در لیوان آب زوج صاحب‌خانه حل کرده و به همراه غذا به آنها می‌دهند و پس از بیهوشی اقدام به سرقت وجه‌نقد و وسایل آنها به ارزش حدود 200 میلیون تومان می‌کنند و اموال مسروقه را در خودرو پرایدشان جاسازی و خارج می‌کند.

 

وی با بیان اینکه فرد سارق به همراه همسر خود پس از این اقدام برای اینکه توسط ماموران پلیس شناسایی نشوند به کرج نقل مکان می‌کنند، گفت: با شناسایی متهم کلیه اموال مسروقه از وی ضبط و به فرد مالباخته بازگردانده شد و متهمان با اخذ دستور قضایی به دادسرای تهران تحویل شد./ایسنا