اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقشه خطرناک داعش برای روس‌ ها



اخبار,اخباربین الملل, داعش

یک آژانس گردشگری روسی به نقل از "منابع موثق" اعلام کرد که داعش قصد دارد گردشگران روس را که در ترکیه به سر می‌برند به گروگان بگیرد.

به گزارش جام نیوز  ،براساس اطلاعات مذکور که گفته می‌شود از سوی سازمان‌های اطلاعاتی به دست آمده، داعش در حال برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن گردشگران روس است که در ترکیه اقامت دارند و قصد دارد این شهروندان را گروگان بگیرد.
 
براساس اطلاعاتی که آژانس فدرال گردشگری روسیه به نام "روس تروریسم" منتشر کرده، احتمالا داعش گروگان‌های روسی را به مناطق تحت کنترل خود برده و آن‌ها را اعدام یا از آن‌ها به عنوان سپر انسانی در مقابل بمباران ارتش روسیه استفاده کند.
 
از اینرو در "روس توریسم" به تمام افرادی که قصد سفر به ترکیه را دارند هشدار داده شده که توجه زیادی به امنیت شخصی خود داشته باشند و جانب احتیاط را رعایت کنند.
 
وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که خطر رو به افزایش تروریسم در ترکیه کمتر از مصر نیست و باید روس‌ها از رفتن به ترکیه در آینده نزدیک خودداری کنند.
 
آژانس "روس توریسم" به آژانس‌های گردشگری پیشنهاد داده از فروش بلیط تورهای ترکیه خودداری ورزند.
 
داعش اخیرا دست به حملاتی در ترکیه زده و با عملیاتی که روسیه علیه تروریست‌ها در سوریه آغاز کرده احتمال این وجود دارد که داعش بخواهد اقدامات تلافی جویانه را علیه مسکو انجام دهد.
 
  اخبار بین الملل  -  جام نیوز


ویدیو مرتبط :
شوخی خطرناک دو روس با بلندترین آسمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقشه های خطرناک داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,ابوبکر البغدادی

 

اخبار بین الملل - نقشه های خطرناک داعش / ابوبکر البغدادی می خواهد لبنان را ضمیمه حکومت خود کند!

مدیر کل نیروهای امنیتی لبنان می‌گوید گروه «داعش» در کوهستان‌های «قلمون»، در مناطق مرزی سوریه و لبنان، در تلاش برای تصرف روستاهایی داخل خاک لبنان، جهت ایجاد پایگاه‌هایی جدید و حمایت از نیروهایش است.

به گزارش تیک، ژنرال عباس ابراهیم، ۱۳ دی ماه، به خبرگزاری رویترز گفته است، نیروهای نظامی آن کشور در آماده‌باشی بالا قرار گرفته‌اند تا جلوی تصرف بخش‌های لبنانی در این منطقه کوهستانی، که در مرز آن کشور و سوریه قرار دارد را بگیرند.

تحرکات نیروهای «داعش» بار دیگر این نگرانی را به وجود آورده است که لبنان ممکن است با خطر شکل‌گیری یک جنگ داخلی دیگر روبه‌رو شود.

گروه «داعش» حملاتی به مرزهای لبنان کرده است که تلفاتی جانی در پی داشته است. علاوه بر آنها «جبهه النصره» نیز با نیروهای حزب‌الله درگیری‌هایی خونین داشته‌اند. درگیری‌ها و رخدادهای مرز سوریه و لبنان به نظر برخی تحلیل‌گران ایران را نیز به واکنش واداشته است.

در کنار اینها لبنان میزبان گروه بزرگی از پناهجویان سوری نیز هست. بیروت در عین حال اخیرا اعلام کرد زنی و دختری را بازداشت کرده که همسر پیشین و فرزند ابوبکر بغدادی، رهبر «داعش» هستند.

ژنرال ابراهیم به رویترز گفته است «داعش» به تازگی بر شمار نیروهای خود در «قلمون» افزوده است؛ «دولت اسلامی نمی‌خواهد بر قلمون تسلط پیدا کند… ولی آنها می‌خواهند از این منطقه برای پشتیبانی نیروهای خود استفاده کنند».

به گفته مدیر کل نیروهای امنیتی لبنان، شبه‌نظامیان دولت اسلامی تبدیل به نیروی مسلح اصلی در «قلمون» شده‌اند.

ژٰنرال ابراهیم در ماه نوامبر گذشته هشدار داده بود که لبنان در نبرد با اسلام‌گرایان، با «خطرناک‌ترین توطئه تروریستی در کل منطقه» رو در رو شده است.

اخبار بین الملل - تیک