اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقد و بررسی من می‌خوام شاه بشم


مستند "من می خوام شاه بشم" در خانه هنرمندان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: همزمان با اکران مستند سینمایی"من می‌خوام شاه بشم" در گروه هنر و تجربه، جلسه گفتگو و نقد و بررسی فیلم به همراه نمایش آن، روز یکشنبه، یکم شهریورماه ساعت 17 با حضور کارگردان، مهدی گنجی و با اجرای منتقد سینما، مصطفی جلالی فخر در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

فیلم مستند 70 دقیقه‌ای «من می‌خوام شاه بشم» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. این مستند به زندگی «عباس برزگر» می‌پردازدکه یکی از برجسته‌ترین کارآفرینان عرصه اکوتوریسم است.

وی با کمک خانواده‌اش از توریست‌های خارجی در دهکده‌ی گردشگری‌ که خودش درست کرده، پذیرایی می‌کند و آنها را به دیدن عشایر می‌برد. اما او رویای بزرگی در سر دارد و می‌خواهد یک ایل عشایری جدید تاسیس کند و خودش خان ایل باشد...

این مستند سینمایی ضمن کسب جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند از سی و سومین جشنواره فیلم فجر در چندین جشنواره معتبر بین المللی به نمایش درآمده است. جشنواره‌های آمستردام (ایدفا) ، شفیلد انگلستان، مونیخ آلمان، میلنیوم بلژیک، پلنت داکس لهستان و... از جمله جشنواره‌هایی است که این فیلم در آنها به نمایش درآمده است. همچنین این فیلم کاندیدای دریافت جایزه شبکه تی آر تی ترکیه و جایزه کارگردانی جشنواره سینما حقیقت نیز بوده است.

از دیگر عوامل تولید این فیلم می‌توان به سحر رضوی (تهیه‌کننده)، اسماعیل منصف (تدوینگر)، حسن مهدوی و رضا گدازگر (صداگذار)، امین بهروز‌زاده و شعیب کمین‌پور (آهنگساز)، علی باقری (عکاس و طراح پوستر) و پویان شعله‌ور (کالریست) اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
من می خوام شاه بشم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

" من می خوام شاه بشم " بر پرده سینماها


مستند «من می‌خوام شاه بشم» ساخته مهدی گنجی از جمعه این هفته در گروه هنر وتجربه به نمایش در می‌آید.

خبرگزاری ایسنا: این فیلم در اولین روز نمایش خود یعنی در دوم مرداد سه نمایش خواهد داشت که هر سه نمایش آن در ساعت 17عصر خواهد بود. این سه نمایش در خانه هنرمندان ،پردیس هویزه مشهد و سینما سوره اصفهان خواهد بود.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: در یکی از روستاهای ایران عباس، با تلاش و سختی خانه‌اش را به یک مرکز پذیرایی برای توریستهای خارجی تبدیل کرده است. او با کمک همسر و فرزندانش کسب و کار موفقی در گردشگری دارد. عباس آدم بلند پروازی است که آرزو دارد یک ایل جدید با سلیقه خودش تاسیس کند و خان ایل باشد. به همین خاطر می خواهد با یک دختر عشایری دوباره ازدواج کند تا رویایش را عملی کند. اما همسر وخانواد‌ه‌اش مخالفان جدی او هستند.