اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقدی بر سخنان تازه احمدی نژاد ؛ بیش از کل جمعیت ایران برایش نامه نوشته اند؟!



نقدی بر سخنان تازه احمدی نژاد ؛ بیش از کل جمعیت ایران برایش نامه نوشته اند؟!

سوال تاریخی این است که چه کسی فضای تهمت را در کشور ترویج کرد و در عمومی ترین تریبون ها ، حرمت شکنی را آغاز کرد و همه مسوولان و دولت های قبلی را متهم کرد و هر چه خواست گفت و به دنبال آن ، نیروهایش نیز شروع به تخریب و تهمت کردند و در زمانی کوتاه ، ناگهان کل فضای کشور بوی تهمت گرفت؟!

عصرایران - محمود احمدی نژاد در جمع دانشجویان حاضر شد و نشست پرسش و پاسخ برگزار کرد. البته دانشجویان حاضر در نشست رئیس جمهور ، از همه طیف ها نبودند که این خود جای نقد دارد ولی به هر حال این که رئیس جمهور بین دانشجویان و یا بهتر است بگوییم بین "برخی طیف های دانشجویی" حاضر شده و سوالات آنها را شنیده ، اقدام پسندیده ای است.

اما آنچه احمدی نژاد در پاسخ دانشجویان گفته ، عمدتاً پاسخ نبوده است ، چه آن که احمدی نژاد به طفره رفتن از پاسخگویی عادت و البته در این رشته مهارت دارد. رئیس جمهوری که سوالات قانونی پارلمان را به آن شکل عجیب و غریب پاسخ می دهد ، معلوم است که به راحتی از عهده چند سوال دانشجویی هم بر می آید و با چند جمله شامل کلی گویی ، ادعا و شعار ، سر و ته قضیه را به هم می آورد.

برای اثبات این مدعا ، فقط به سه فراز از سخنان احمدی نژاد در این جلسه می پردازیم:

*روزانه 30 هزار نامه مردمی به نهاد ریاست جمهوری می رسد.

احمدی نژاد ، زمانی در پاسخ به انتقادی گفته بود که او خودش مهندس است و اهل حساب و کتاب.حالا بر اساس همان حساب و کتاب ، تعداد نامه های روزانه را در تعداد روزهای سال ضرب می کنیم. عدد به دست آمده ، قابل توجه است: ده میلیون و 950 هزار نامه در سال !ضرب این عدد در تعداد سال های ریاست جمهوری احمدی نژاد ،می شود 76 میلیون و 650 هزار نامه، یعنی بیش از همه جمعیت ایران ! به عبارتی از نوزاد یک روزه تا پیران بالای 100 ساله ، به طور میانگین و سرانه ، بیش از یک نامه به رئیس جمهور نوشته اند!

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شاید گفته شود که عدد 30 هزار ، جدید است و قبلاً تعداد نامه ها کمتر بوده است. این در حالی است که اتفاقاً برعکس ، در سال های نخست و مخصوصاً در دولت نهم ، تعداد نامه ها از حال حاضر بیشتر بود زیرا مردم امید بیشتری داشتند.وانگهی آیا این تعداد نامه نشانه سوء تدبیر و سوء مدیریت در سطح دولت نیست که هر سال ، حدود 11 میلیون نفر کارد به استخوانشان می رسد و کارشان در سیستم اداری حل نمی شود و نهایتاً دست به دامن شخص اول قوه مجریه می شوند؟!

آیا در یک سیستم سالم و کارآمد این همه نامه مردمی و درخواست و تقاضا وجود دارد؟این سخن احمدی نژاد ، هر چند به لحاظ عددی ، با هیچ حساب و کتابی نمی خواند ، اما اصرار رئیس جمهور بر آن ، اعتراف به ناکارآمدی است و بس!

 

*عده ای در داخل همه فشار دشمن و تبعات آن را به گردن دولت می‌اندازند و تصور می‌کنند، فرصتی ایجاد شده که بتوانند دولت را مورد هجمه قرار دهند، اما همچنان با تعهد به ملت ایران، در جهت سازندگی و پیشرفت کشور کار می‌کنیم، به گونه‌ای که برخی همکاران بنده در دولت هنگامی که تهمتی به آنها زده می‌شود در قبال آن بر حجم کار خود می‌افزایند... امروز دولت به دلایل مختلف سکوت اختیار کرده است، اما این به معنای آن نیست که پاسخی برای اتهامات نداشته و یا قبول کرده که در برابر اتهامات مقصر است.

البته در این که برخی انتقادات منصفانه نیست ، تردیدی وجود ندارد ولی سوال تاریخی این است که چه کسی فضای تهمت را در کشور ترویج کرد و در عمومی ترین تریبون ها ، حرمت شکنی را آغاز کرد و همه مسوولان و دولت های قبلی را متهم کرد و هر چه خواست گفت و به دنبال آن ، نیروهایش نیز شروع به تخریب و تهمت در تریبون ها ، روزنامه ها ، خبرگزاری ، سایت ها و ... کردند و در زمانی کوتاه ، ناگهان کل فضای کشور بوی تهمت گرفت؟!

چگونه است که خود احمدی نژاد می تواند تقصیر کاستی های زمان دولت های قبلی را متوجه کابینه های پیشین کند ولی اگر کسی در نقد کاستی های دولت خودش حرفی بزند ، لابد دارد تهمت می زند و باید کلی هم خوشحال و منت کش دولت باشد که جوابش را نمی دهد؟!

آقای احمدی نژاد! آن که باد می کارد ، توفان درو می کند.

 

* اگر پسر بنده نیز اقدامی خلاف انجام داده و قدمی کج بردارد، با او شدیدتر از کسانی که تخلفات میلیاردی کرده‌اند، برخورد خواهم کرد...دولت به پاکی تعهد داشته و امروز نیز پاک پاک است و نباید با آدرس‌های غلط و حرف‌های بیهوده اذهان را منحرف کرد.

درود بر رئیس جمهوری که چنین نظارتی بر اطرافیانش دارد و به شدیدترین وجه با متخلفان - ولو پسرش باشد - برخورد می کند.

اما سوال اینجاست که آیا این جمله طلایی ، فقط شعار است یا یک باور عملی؟ اگر یک باور عملی است چرا وقتی می خواستند با برخی اطرافیان برخورد کنند ، مانع شد و رسماً و علناً و صراحتاً کابینه را خط قرمز نامید؟ مگر ایشان از پاک بودن حساب دولتی ها سخن نمی گوید؟ پس چه باکش بود از محاسبه که چنان واکنشی عجیب از خود بروز داد و تهدید کرد که اگر کسی از کابینه اش را پای میز محاکمه و حسابکشی ببرند ، چنان خواهد کرد وچنین خواهد کرد؟!به راستی هیچ کس در دولت او تا کنون تخلفی نکرده و مثلاً در ماجرای سه هزار میلیارد هیچ مسوول دولتی خطایی نکرده که شایسته برخورد شدید ادعایی احمدی نژاد باشد؟! آیا معنای دولت "پاک پاک" تخلفاتی است که هر روز یکی شان خبری می شود؟

آیا بازگویی این واقعیت تلخ و گزنده که بزرگ ترین سوء استفاده مالی تاریخ ایران در زمان این دولت رخ داده ، دادن آدرس غلط و حرف بیهوده و منحرف کردن اذهان است یا هر روز یک حاشیه تعمدی در دولت درست کردن و جنجال آفرینی که آخرین ورژنش هم مقاومت در برابر حکم دیوان عدالت اداری درباره مدیریت سازمان تأمین اجتماعی است، منحرف سازی افکار عمومی از مطالبات ملی است؟!

آقای احمدی نژاد! سال بعد ، درست در چنین روزی شما دیگر رئیس جمهور نیستید و به تاریخ پیوسته اید ، در این ماه های آخر ، جبران مافات کنید تا لااقل تاریخ از شما به ناخرسندی یاد نکند./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد و ۵ برابر شدن یارانه نقدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای ویکی لیکس: احمدی نژاد از اینكه اوباما بجای او به رهبر ایران نامه نوشته شدیداً ناراحت شد



 

 

ادعای ویکی لیکس: احمدی نژاد از اینكه اوباما بجای او به رهبر ایران نامه نوشته شدیداً ناراحت شد

 

احمدی نژاد علاقه خود را به گفتگوی دوجانبه با امریكا، با ارسال نامه تبریك انتخاب شدن به ریاست جمهوری، به پرزیدنت اوباما، نشان داد. او دلخور شد وقتی پاسخی دریافت نكرد. او «درمضیقه» دید وقتی پرزیدنت اوباما تصمیم گرفت، به جای آنكه به نامه او پاسخ دهد، با رهبر ایران مكاتبه كند، این كار اوباما اثری بسیار منفی بر احمدی نژاد نهاد. زیرا او «مردی بسیار مغرور » است. بعد از انتخابات با «اكثریت بزرگ»، موقعیت او بسیار مستحكم است.

بعداز گذشت 15 سال از افشای مذاكرات محمدجواد لاریجانی با نیك براون، دیپلمات انگلیسی كه در آن به اختلافات میان حكومت و تقاضا برای حمایت غرب از یك جناح ایران اشاره شده بود، سایت ویكی لیكس جزئیات مذاكره ادعایی 20 ماه قبل میان اسفندیار رحیم مشایی و پوستل، سفیر اتریش در تهران را افشا كرد.

به گزارش خبرنگار «آینده»، در این سند ادعا شده است: در این دیدار كه به تقاضای مشایی در دفتر رییس جمهور انجام شده است، مشایی با انتقال اختلافات مسئولان ایرانی در موضوع هسته ای به غرب، از مشاوران رهبری با عنوان اشكال تراشان یاد كرده و از نارضایتی شدید احمدی نژاد از اوباما، برای بی پاسخ گذاشتن تبریك وی و در عوض نامه نگاری با رهبر انقلاب خبر داده است.

ویكی لیكس می نویسد:

گفتگوهای ۱ فوریه ۲۰۱۰، پوستل با رحیم مشائی، رئیس دفتر احمدی نژاد، به تقاضای او و در دفتر او، انجام گرفته اند. این دو گفتگوهای خود را با گفتگو بر سرمسئله اتم آغاز كردند. پوستل از مشائی پرسید: شما وعده داده بودید كه در ماه سپتامبر، نماینده ایران به ژنو می آید و رفتاری سازنده خواهد داشت. پس چرا در گفتگوهای ۱ اكتبر در ژنو، او این رفتار را نداشت؟ مشائی توضیح داد كه به دو دلیل رفتار ایران تغییر كرد:

بتازگی قادر به متقاعد كردن «اشكال تراش ها» در دولت ایران شده است به این كه اكنون زمان خوبی برای رفتن به جلو با دادن پیشنهاد به آژانس بین المللی انرژی اتمی است.  این اشكال تراشان منفی باف بر این نظر بودند كه ایران آن اندازه اورانیوم غنی شده ندارد كه ۱۲۰۰ كیلوی آن را بر طبق پیشنهاد، به غرب تحویل دهند. كار بدتر از بد می شود اگر طرفهای مقابل به تعهد خود عمل نكنند. پیشنهاد هنوز هم ارزش آنرا دارد كه مورد موافقت قرار گیرد. هرگاه احزاب دیگر با موافقت خود با این توافقنامه، دنبال كردن آنرا میسر كنند. از همه مهمتر، اگر تبادل موفقیت آمیز بود، پذیرش بین المللی حق ایران برای غنی سازی می شد.

گزارش دهنده توضیح می دهد كه پوستل، تا پایان سال ۲۰۰۹، سفیر اتریش در ایران بوده و با زبان فارسی آشنا است و ارتباطهای بهتری از دیگر دیپلماتهای غرب با حكومت ایران داشته است. بخصوص در ایام پیش از انتخابات، مشائی خواسته است از طریق پوستل پیام بدهد كه حكومت تغییر سیاسی در باره پیشنهاد ۶ كشور و آژانس داده است. بسا ایران، و بطور خاص، احمدی نژاد خواسته است با استفاده از این مجرا، نسبت به فرجامی كه مسئله اتمی می تواند پیدا كند، تردید و ابهام بوجود بیاورد و زمان وضع مجازاتها و یا هراقدام دیگری برضد ایران را به اندازه كافی به تأخیر بیاندازد. تا در نزاع بر سر قدرت، در خود ایران، موقعیت بهتری بدست آورد.

مشائی مدعی شد كه ایران هنوز به گفتگو با امریكا علاقمند است. هیأت نمایندگی ایران برای گفتگوهای اول اكتبر به ژنو آمد زیرا به گفتگو با امریكا علاقمند است. بخصوص به گفتگوهای دوجانبه با امریكا علاقمند است.

او گفت ایران از گفتگوها با روسیه و فرانسه احساس حرمان می كند و ترجیح می دهد بطور مستقیم با امریكا گفتگو كند. او خاطر نشان كرد كه انگلستان چندین بار در گفتگوهای ایران با كشورهای ۵ +۱ اشكال تراشی كرده است. احمدی نژاد علاقه خود را به گفتگوی دوجانبه با امریكا، با ارسال نامه تبریك انتخاب شدن به ریاست جمهوری، به پرزیدنت اوباما، نشان داد. او دلخور شد وقتی پاسخی دریافت نكرد. او «درمضیقه» دید وقتی پرزیدنت اوباما تصمیم گرفت، به جای آنكه به نامه او پاسخ دهد، با رهبر ایران مكاتبه كند و نامه ای به رهبر معظم آیت الله خامنه ای نوشت.

مشائی گفت: این كار اوباما اثری بسیار منفی بر احمدی نژاد نهاد. زیرا او «مردی بسیار مغرور » است. بعد از انتخابات ماه ژوئن و انتخاب شدنش با «اكثریت بزرگ»، موقعیت او بسیار مستحكم است. در مقابل، مقامات ایران بر این باور هستند كه پرزیدنت اوباما در موقعیت ضعیف تری است. چرا كه در مورد ایران نتوانسته است پیروزی بدست آورد. اینست كه حكومت او نیازمند برداشتن قدمهای دیگری است.

گفتنی است سال گذشته نیز رسانه های مختلف اخباری درباره مذاكرات مشایی و پوستل منتشر كردند كه هیچ كدام تكذیب نشد.../تحلیل:عصرایران