اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقدینگی در آستانه 540 هزار میلیارد تومان


دبیر کل بانک مرکزی با تاکید بر این که برنامه بانک مرکزی این است که سیاست‌های کاهش نقدینگی به تشدید رکود منجر نشود از تشکیل کارگروهی برای کمک به بخش تولید و خروج اقتصاد از شرایط رکود خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: دبیر کل بانک مرکزی با تاکید بر این که برنامه بانک مرکزی این است که سیاست‌های کاهش نقدینگی به تشدید رکود منجر نشود از تشکیل کارگروهی برای کمک به بخش تولید و خروج اقتصاد از شرایط رکود خبر داد.

محمود احمدی درباره اقدامات بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی اظهار کرد:برنامه این است که سیاست‌های به کار گرفته شود که سیاست‌های کنترل نقدینگی منجر به رکود نشود.

وی در ادامه از تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت،معدن و تجارت،جهاد کشاورزی،امور اقتصادی و دارایی برای اتخاذ تصمیماتی برای کمک به بخش تولید و خروج اقتصاد از رکود خبر داد و گفت:بنا به آخرین آمار حجم نقدینگی به ۵۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

دبیرکل بانک مرکزی با اشاره به این که پیش‌بینی می‌کنیم میزان رشد نقدینگی تا پایان امسال بین ۲۳ تا ۲۵ درصد باشد، اضافه کرد: رشد نقدینگی در آبان ماه به ۲۳ تا ۲۴ درصد رسیده و بنا به آمار آخرین میزان نقدینگی موجود در جامعه ۵۳۰ هزار میلیارد تومان است.

وی در ادامه به اعطای تسهیلات از سوی شبکه بانکی به بخش تولید اشاره و خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات به بخش‌هایی که تعطیل شده‌اند و می توانند با دریافت این تسهیلات مجددا فعال شوند را در بانک مرکزی دنبال می کنیم.


ویدیو مرتبط :
اختصاص هزار میلیارد تومان برای تامین نقدینگی صنایع کوچک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حجم نقدینگی از مرز 374 هزار میلیارد تومان گذشت



بانك مركزی اعلام كرد:

حجم نقدینگی از مرز 374 هزار میلیارد تومان گذشت

براساس آمارهای بانك مركزی میزان نقدینگی در سه ماهه نخست امسال از مرز 374 هزار میلیارد تومان گذشت.

در حالی میزان نقدینگی در پایان خرداد ماه امسال به 374 هزار میلیارد تومان رسیده كه این رقم در پایان سال گذشته 352 هزار میلیارد تومان بود.

مقایسه این آمارها حاكی از رشد 22 هزار میلیارد تومانی (معادل 6.25 درصد) نقدینگی طی پایان سال گذشته تا پایان فصل نخست امسال بوده است.

حجم نقدینگی در بهار سال گذشته نیز 302 هزار میلیارد تومان بوده كه مقایسه این آمار با حجم نقدینگی بهار امسال حاكی از رشد 72 هزار میلیارد تومانی نقدینگی (معادل 23.8 درصد) طی بهار سال گذشته تا بهار امسال است./ایسنا