اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقاب قاتل بعد از 20 سال کنار رفت



اخبار ,اخبار حوادث ,قتل

 

اخبار حوادث - در این مدت متهم با هویت جعلی زندگی می​کرد
نقاب قاتل بعد از 20 سال کنار رفت

مردی که 20 سال پیش در پی درگیری طایفه‌ای جوانی را با شلیک گلوله در استان بوشهر کشته و متواری شده بود، پس از سال‌ها فرار و زندگی مخفیانه سرانجام در شهرستان علی‌آباد استان گلستان شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان در این باره به جام جم گفت: چند روز پیش گزارشی از سوی پلیس آگاهی استان بوشهر در اختیار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی گلستان قرار گرفت مبنی بر این که آنها در تعقیب یک قاتل فراری هستند و سرنخ هایی به دست آورده اند که نشان می دهد این متهم به این شهر آمده و مخفیانه زندگی می کند.

سرهنگ محمدرضا اکبری افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری متهم به قتل آغاز شد و با تجسس های پلیسی مخفیگاه قاتل فراری در شهرستان علی آباد به دست آمد.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی گلستان همراه کارآگاهان اعزامی از پلیس آگاهی استان بوشهر به مخفیگاه متهم اعزام شدند و او را دستگیر کردند.

وی یادآور شد: متهم با انتقال به پلیس آگاهی ابتدا در بازجویی اظهارات متناقضی را بیان کرد و مدعی شد: همراه همسر و پسر خردسالش از چندی پیش در این شهر ساکن شده و پلیس اشتباهی وی را دستگیر کرده است.

تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه یافت تا این که عامل جنایت سرانجام به قتل اعتراف کرد و گفت: سال 1373 میان طایفه من و یک طایفه دیگر در روستایمان اختلاف پیش آمد و این موضوع به یک کینه قدیمی تبدیل شد. سرانجام روز حادثه میان دو طایفه درگیری ایجاد شد و من با سلاحی که داشتم به جوانی که از طایفه مقابل بود شلیک کرده و متواری شدم.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: در مرحله بعدی تحقیقات از متهم مشخص شد، او روز بعد از حادثه وقتی متوجه کشته شدن مرد جوان شده، از ترس، روستا را ترک و مدت 20 سال به صورت پنهانی زندگی می کند.

وی خاطرنشان کرد: متهم با سفر به شهر های مختلف با هویت جعلی به زندگی اش ادامه می دهد تا این که سه سال پیش در بندرعباس با هویت جعلی با زنی ازدواج می کند. پس از تولد پسرش برای این که هویت واقعی اش در این شهر لو نرود تصمیم به مهاجرت گرفته و این بار به شهرستان علی آباد می آید که سرانجام پس از 20 سال در حالی که به سن چهل سالگی رسیده بود، دستگیر می شود.

بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم به قتل، با توجه به این که او در استان بوشهر مرتکب جنایت شده بود، وی در اختیار پلیس آگاهی این شهر قرار گرفت تا محاکمه شود.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
دانلود انیمیشن سریالی گروه شب نقاب (PJ MASKS) دوبله فارسی فصل 1 قسمت 20

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظهور ربات‌های قاتل تا 20 سال آینده!



هشدار «دیده‌بان حقوق بشر» نسبت به فاجعه کشتار انسانی:

ظهور ربات‌های قاتل تا 20 سال آینده به رهبری آمریکا

گزارش جدید سازمان دیده‌بان حقوق بشر از امکان ورود ربات‌های کاملا خودکار با قابلیت تصمیم‌گیری برای کشتارهای انسانی در 20 تا 30 سال آینده یا حتی زودتر هشدار داده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گفته می‌شود که ارتش‌های سراسر جهان در مورد دستگاه‌هایی با قابلیت استفاده در مناطق جنگی و کاهش نیروهای انسانی در مناطق خطرناک بسیار هیجان‌زده هستند.

آمریکا اکنون در حال رهبری چنین دستاوردهایی بر روی رباتهای قاتل بخصوص پهپادهای بدون سرنشین بوده که اغلب برای حمله به غیرنظامیان مظنون در پاکستان، یمن و مناطق دیگر مورد استفاده هستند.

پهپادها از راه دور توسط اپراتورهای انسانی کنترل شده و بدون نظارت انسانی قادر به کشتار نیستند، اما سیستم‌های تسلیحاتی نیازمند نظارت انسانی کمتر نیز، در حال حاضر وجود دارند.

سیستم سلاح فالانکس که بر روی کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا قرار دارند، می‌توانند به تیراندازی به سوی دشمن پرداخته و پرتابه‌های دریافتی را بطور خودکار از بین ببرد.

X47B شرکت نورثروپ گرومان یک پهپاد اندازه هواپیما بوده که می‌تواند بر روی ناقلهای هوایی فرود آمده و از روی آنها پرواز کند. همچنین این پهپهاد می‌تواند حملات هوایی را بدون خلبان و یا حتی نیاز به سوخت گیری مجدد در هوا انجام دهد.

اما شاید نزدیکترین طرح به دستگاه کشتار ترمیناتور مانند یک ربات نگهبان شرکت سامسونگ باشد که در حال حاضر در کره جنوبی مورد استفاده است.

این دستگاه قادر به شناسایی فعالیت‌های غیرمعمول، مقابله با مهاجمان و تیراندازی با نظارت انسانی است.

این گزارش توسط سازمان دیده‌بان حقوق بشر ارائه شده که اصرار دارد چنین رباتهای ترمیناتوری پیش از آغاز کار توسط دولتها باید ممنوع شوند.

این گزارش با عنوان «شکست انسانیت» با همکاری کیلینیک بین‌المللی حقوق بشر دانشکده حقوق هاروارد در مورد اصول اخلاقی این فناوری نوظهور هشدار داده است.

این گزارش با توصیف کردن این دستگاه‌ها تحت عنوان «ربات‌های قاتل»، خواستار معاهده بین‌المللی برای منع کامل ساخت، تولید و استفاده از هر گونه سلاح خودکار شده است.

چنین دستگاه‌هایی بدین معنی خواهند بود که سربازان انسانی می‌توانند از حضور در مناطق خطرناک اجتناب کرده اما نقطه منفی این دستاوردها آن است که رباتها با انجام تصمیم‌گیریهای حساس بدون اتکا به انسان ممکن است نتوانند بین نیروهای نظامی و غیرنظامی در مناطق جنگی تمایز قائل شده و فجایع انسانی را ایجاد کنند./ایسنا