اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقاب از چهره پدر و پسر قلابی كنار رفت



 

نقاب از چهره پدر و  پسر قلابی كنار رفت

 

پدر و پسر قلابی كه با ارائه چك‌های جعلی به فروشندگان خودروهای مدل بالا، از آنها كلاهبرداری می‌كردند، تحت تعقیب قرار گرفتند.


چندی قبل مردی آگهی فروش یك دستگاه خودروی سوزوكی را در یكی از روزنامه‌ها چاپ كرد تا این كه چند روز بعد، مردی كه متقاضی خرید خودرو بود، با فروشنده تماس تلفنی گرفت و سپس به ملاقات‌ وی در یكی از محله‌های شمال تهران رفت.



در جریان این ملاقات‌ها، خریدار بیان كرد؛ پسرم بتازگی از اروپا بازگشته و قصد دارم، این خودرو را برای او بخرم و روز بعد همراه پسرم مراجعه می‌كنم.



چند روز بعد، خریدار و پسرش پس از توافق با فروشنده، ۳۸ میلیون تومان در قالب چند فقره چك به وی پرداخت كرده و خودرو را تحویل گرفتند. آنها قرار گذاشتند یك هفته بعد برای انتقال سند به نام خریدار به یكی از دفترخانه‌ها مراجعه كنند.



مرد فروشنده وقتی برای نقد كردن چك‌ها به یكی از بانك‌ها رفت، پی برد چك‌ها بلامحل صادر شده و خریدار پولی در حساب مالی خود ندارد.



● ۱۹ شاكی دیگر در پرونده مردان شیاد

فروشنده به جستجوی پدر و پسر خریدار خودرو پرداخت؛ ولی موفق به یافتن‌ آنها نشد. با تشكیل پرونده قضایی در این رابطه، ماموران‌ آگاهی تهران، تحقیقات در این رابطه را آغاز كردند و چهره‌نگاری رایانه‌ای از ۲ مرد كلاهبردار صورت گرفت.



در حالی كه تحقیقات برای یافتن متهمان فراری ادامه داشت، ۱۹ شهروند تهرانی دیگر هم به مركز پلیس تهران مراجعه و شكایت‌های مشابهی را ارائه كردند.



ماموران در بررسی این پرونده‌ها پی بردند همگی شاكیان در دام ۲ كلاهبردار گرفتار شده و آنها در برخی كلاهبرداری‌ها با یك مرد دیگر همراه بوده‌اند.



با به دست آمدن تصاویر رایانه‌ای از این ۳ متهم شیاد، آنها تحت تعقیب قرار گرفتند.



در ادامه تحقیقات، هفته گذشته یكی از متهمان فراری در یكی از محله‌های مركزی تهران ـ در حالی كه قصد داشت یكی از خودروهای مدل بالای خریداری شده را با مدارك جعلی به فروش برساند ـ شناسایی و دستگیر شد.



با انتقال این متهم به اداره آگاهی تهران، وی به همكاری با ۲ مرد در كلاهبرداری‌های كلان از مردم اعتراف كرد.



● ردپای پسر و پدر قلابی

متهم پرونده در اظهاراتش به پلیس گفت: من و ۲ دوستم كه از متهمان سابقه‌دار هستند، كار خود را از سال گذشته آغاز كردیم.



آنها پس از مشاهده آگهی‌های فروش خودروهای مدل بالا در روزنامه‌ها، با فروشندگان تماس می‌گرفتند و به ملاقات آنها می‌رفتند.



متهم ادامه داد: در جریان این ملاقات‌ها، آنها خود را پدر و پسر معرفی می‌كردند و پدر عنوان می‌كرد پسرش بتازگی از اروپا آمده و متقاضی خرید خودروی مدل بالا هستند.



با این ترفند با آنها معامله كرده و در قبال تحویل خودروها، چك‌های بلامحل پرداخت می‌كردند و بعد با مدارك جعلی خودروها را می‌فروختیم. در برخی كلاهبرداری‌ها نیز من با آنها همكاری كردم.



با ثبت اظهارات این متهم، وی با قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳ تهران روانه زندان شد. تحقیقات تكمیلی برای دستگیری پدر و پسر قلابی و فاش شدن دیگر كلاهبرداری‌های آنها ادامه دارد..../ گزارش : جام‌جم آنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دو چهره در یک نقاب-خطای دید جالب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقاب از چهره سارقان خشن كنار رفت



نقاب از چهره سارقان خشن كنار رفت 

سه عضو یك باند كه با طعمه قرار دادن همسر یكی از اعضای باند به عنوان مسافر در مسیر راه رانندگان به بهانه این‌ كه مزاحم این زن شده‌اند، آنها را كتك زده و با تهدید تبر، اموال و مداركشان را سرقت می‌كردند، از سوی ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری دستگیر شدند.

اخبار حوادث - در تحقیق از این متهمان معلوم شد، آنها شبانه به مرغداری‌ها و كارگاه‌های شهرری و حومه آن حمله‌ور شده و با زندانی كردن نگهبان‌ها، اموال و سیم و كابل برق را سرقت می‌كردند.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری، علیه چهار مرد به اتهام سرقت سیم و كابل‌های مرغداری‌اش كه میلیون‌ها تومان ارزش داشت، شكایت كرد.

شاكی گفت: روز حادثه هنگام ورود به مرغداری‌ام در حومه شهرری، متوجه شدم در آنجا نیمه باز و از مرد نگهبان نیز خبری نیست پس از جستجو، مرد نگهبان را با دست و پای بسته و بی‌هوش در اتاقك نگهبانی یافتم و به مركز درمانی منتقل كردم.

شاكی اضافه كرد: مرد نگهبان پس از به‌هوش آمدن گفت كه چهار مرد نقابدار نیمه شب وارد مرغداری شده و پس از كتك زدن وی با چوبدستی، او را زندانی كرده و سیم و كابل برق مرغداری را كه بیش از 40 میلیون تومان ارزش داشت، سرقت كرده‌اند.

در این مرحله با تحقیق از نگهبان مرغداری، جستجو برای دستگیری سارقان نقابدار آغاز شد.

چهره از نقاب دو سارق كنار رفت

در حالی كه تحقیقات ادامه داشت، افراد دیگری نیز با حضور در مركز پلیس، شكایت‌های مشابهی را ارائه كردند. در تحقیق از این افراد كه صاحبان مرغداری، كوره‌پزخانه و كارگاه تولیدی بودند، معلوم شد چهار مرد نقابدار نیمه شب وارد محل كار آنها شده و با كتك زدن و زندانی كردن مردان نگهبان، اموال و قطعات صنعتی را همراه سیم و كابل‌های موجود در این مراكز سرقت كرده‌اند. نگهبان‌های این مراكز فقط تصویر دو نفر از دزدها را كه برای لحظه‌ای نقاب از چهره‌هایشان كنار رفته بود، به خاطر سپرده بودند.ماموران با اطلاعات به‌دست آمده از آنها و چهره‌نگاری رایانه‌ای متوجه شدند، ردپــــای این دو سارق در همه سرقت‌ها وجود داشته است.

حمله دزدهای خشن به راننده با همدستی یك زن

در حالی كه جستجو‌ها در این باره ادامه داشت، مرد راننده‌ای با حضور در مركز پلیس علیه یك زن و سه مرد به اتهام سرقت مدارك هویتی، 200 هزار تومان پول و خودرویش شكایت كرد.

شاكی گفت: روز حادثه در شهرری دو مرد به عنوان مسافر سوار خودرو شدند. پس از طی مسافتی یك زن هم به عنوان مسافر سوار شد. پس از طی مسافتی، زن جوان خواست مقابل یك ساختمان در حال احداث پیاده شود. با توقف خودرو، چهار مرد كه قمه، چاقو، چوبدستی و تبر به‌دست داشتند، شیشه‌های خودرویم را شكستند و زن مسافر نیز به آنها ملحق شد.

شاكی اضافه كرد: مردان خشن، من و دو مرد مسافر را از خودرو پیاده كردند. یكی از متهمان با ادعای این‌ كه زن مسافر همسرش بوده و من برای وی ایجاد مزاحمت كرده‌ام، مرا كتك زد و پس از سرقت 200 هزار تومان پول و مدارك هویتی و سند خودرویم همراه همدستانش كه آنها هم اموال دو مرد مسافر را سرقت كردند، متواری شدند.

با اطلاعات به دست آمده از شاكی و چهره‌نگاری رایانه‌ای معلوم شد تصاویر دو نفر از متهمان فراری با دو عضو همان باندی كه پلیس در تعقیبشان بود، مطابقت دارد.

بنابراین جستجوها برای دستگیری آنها ادامه یافت تا این‌كه رانندگان دیگری هم با حضور در مركز پلیس، شكایت‌های مشابهی را ارائه كردند.

در تحقیق از این افراد معلوم شد، آنها نیز به شیوه‌ای مشابه در دام دزدهای فراری گرفتار شده و پول، مدارك و حتی سند خودرویشان به سرقت رفته است.

با جمع‌بندی اطلاعات، محل‌های احتمالی سرقت تحت نظر قرار گرفت تا این‌كه چند روز پیش مرد راننده‌ای با مراجعه به گشت انتظامی در شهرری اعلام كرد، زنی به عنوان مسافر سوار خودرویش شده و در میانه راه، چهار مرد با سد كردن راهش و با ادعای این‌كه زن مسافر، همسر یكی از آنهاست و من برایش ایجاد مزاحمت كرده‌ام، مرا بشدت كتك زده و اموالم را دزدیدند.ماموران با اطلاعات به دست آمده به تعقیب متهمان پرداختند و با حضور در محل حادثه كه یك ساختمان در حال احداث در حومه شهر بود، سه متهم مرد را هنگام خروج از ساختمان دستگیر كردند.

سه مرد متهم كه یكی از آنها از اتباع افغان بود، با انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری، در مواجهه حضوری با رانندگان شاكی، به دزدی‌های سریالی از اماكن و كارگاه‌ها و همچنین دزدی از رانندگان اعتراف كردند.

یكی از متهمان با اشاره به نحوه دزدی‌هایشان گفت: من همراه دو همدستم ـ مرد افغان و ایرانی ـ و دو عضو دیگر باند با شناسایی كارگاه‌ها و مرغداری‌ها در شهرری و حومه آن، نیمه شب در حالی كه نقاب به چهره‌هایمان می‌زدیم، وارد این محل‌ها شده و با كتك زدن و زندانی كردن نگهبان‌ها، پول و اموال آنجا را همراه سیم و كابل سرقت می‌كردیم، علاوه بر این، اموال یك كوره‌پزخانه را هم در اصفهان سرقت كرده‌ایم.

متهم اضافه كرد: در سرقت از رانندگان، همسر همدست افغانی‌ام به عنوان مسافر سوار خودروهای عبوری می‌شد و پس از طی مسافتی، من، شوهرش و دیگر اعضای باند با تبر، قمه و چوبدستی به رانندگان حمله‌ور می‌شدیم و با ادعای این‌كه راننده مزاحم همسر مرد افغان شده، اموال آنها و مسافر همراهشان را سرقت می‌كردیم.

در پی اعتراف این متهم، دو عضو دیگر باند هم به دزدی‌های سریالی با همدستی این متهم اعتراف كردند.

بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. جستجو برای دستگیری دو مرد و یك زن كه با این باند در ارتباط بودند، ادامه دارد./جام جم آنلاین