اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نفی مرد عنکبوتی از طرف دانشمندان


اگر یک انسان بخواهد مثل مارمولک از دیوار راست بالا برود باید اندازه‌ پایش ۱۴۵ باشد.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: شاید خیلی از شماها بعد از تماشای فیلم مرد عنکبوتی، دل‌تان می‌خواست قدرت‌های او مثل بالا رفتن از دیوار را داشته باشید. اما به خاطر بعضی از محدودیت‌های فیزیکی در تکامل، انسان نمی‌تواند مرد عنکبوتی باشد. این نتیجه‌ای است که محققان با بررسی دقیق و علمی این موضوع به آن رسیده‌اند. محققان دانشگاه کمبریج مشخص کرده‌اند که هر جانداری که بزرگ‌تر از نوعی مارمولک باشد، نمی‌تواند از دیوار بالا برود.

علم می‌گوید شما نمی‌توانید مرد عنکبوتی باشید

زیست‌شناسان دانشکده‌ی جانورشناسی دانشگاه کمبریج در مقاله‌ای که در یک ژورنال معتبر علمی منتشر کرده‌اند، توضیح می‌دهند که هر چه یک جاندار بزرگ‌تر باشد، بخش بزرگ‌تری از بدن‌اش باید چسبنده باشد، تا بتواند به دیوار بچسبد. به طور خلاصه، اگر شما بزرگ‌ هستید، پای چسبنده‌تان هم باید بسیار بزرگ‌تر باشد.

بنابراین، در جانوری به کوچکی مورچه، کافی است ۰٫۰۹ درصد مساحت‌اش چسبنده باشد تا بتواند از دیوار بالا برود. این درصد در مارمولک به ۴٫۳ درصد افزایش می‌یابد. درصد برآورد شده برای انسان ۴۰ درصد مساحت‌اش است. اگر فقط از نصف بدن به عنوان چسبنده استفاده شود، این عدد باید ۸۰ درصد باشد.

علم می‌گوید شما نمی‌توانید مرد عنکبوتی باشید

به عنوان مثال، اگر یک انسان بخواهد مثل مارمولک از دیوار راست بالا برود باید اندازه‌ی پایش ۱۴۵ باشد. حتی اگر کل سطح جلوی بدن شما چسبنده باشد، فایده‌ای ندارد. چون اگر یک دست یا یک پای‌تان را برای بالا رفتن بلند کنید، از دیوار می‌افتید، چرا که بین بدن و سطح دیوار تماس کافی وجود نخواهد داشت.

البته، در این مطالعه فقط چسبنده‌های طبیعی در جانوران بررسی شد. هرچقدر قدرت چسبندگی ماده بیشتر باشد، مساحت مورد نیاز کمتر می‌شود. این محققان پی بردند که این نکته در بعضی از گونه‌های جانوران صدق می‌‌کند. اندازه‌ی این موجودات در مقایسه با اندازه‌ی پدهای چسبنده در بدن‌ آنها، با سرعت بیشتری افزایش می‌یافت، و به جای آن پدهای آنها چسبناک‌تر می‌شدند. به این ترتیب، شاید انسان‌ها هیچ‌وقت نتوانند با دست و پای‌شان بالا بروند. شاید بتوانیم این کار را با پدهای چسبناک مهندسی شده انجام دهیم.


ویدیو مرتبط :
مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی ، صحنه تبدیل شدن مایلز مورالز به مرد عنکبوتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش " مرد عنکبوتی " از یک مدیر معروف کمک می گیرد



 

نمایش

 

نمایش موزیکال " مرد عنکبوتی تاریکیها را خاموش می کند" که تا به حال با مشکلات زیادی روبرو شده است ، یک مدیرکهنه کار و با تجربه دیگر استخدام کرد تا در قسمت صدا و موسیقی به این تیم کمک کند.

به گزارش واحد خبر آفتاب به نقل از آسوشیتدپرس، نمایش موزیکال " مرد عنکبوتی تاریکیها را خاموش می کند" که تا به حال با مشکلات زیادی روبرو شده است ، یک مدیرکهنه کار و با تجربه دیگر استخدام کرد تا در قسمت صدا و موسیقی به این تیم کمک کند.

بنا به گفته ، میک میرامونتز ، سخنگوی این نمایش، پل باگیو بابونو ، با بخش موسیقی این نمایش ۶۵ میلیون دلاری همکاری خواهد کرد.

نمایش موزیکال " مرد عنکبوتی تاریکیها را خاموش می کند" ، قرار است در تاریخ ۱۵ مارچ ، رسما" افتتاح شود. آغاز اجرای رسمی این نمایش، بارها به تعویق افتاده است .چندی پیش یکی از بازیگران اصلی این پروژه از بازی کردن در این نمایش انصراف داد و در حین اجرای پیش نمایش، حوادث متعددی رخ داد که باعث شد ، تعدادی از بازیگران این نمایش راهی بیمارستان شوند."

باگیو در سال ۲۰۰۴ بخاطر همکاری در پروژه " رویاهای بمبئی " نامزد دریافت جایزه تونی شد . او پیش از این نیز با چند نفر از خواننده های راکی که در نمایشهای موزیکال همکاری کرده اند ، کار کرده است که فیل کالینز در نمایش " تارزان" و التون جان در نمایش " آیدا " از آن جمله اند.

مترجم: فرشته مشاور.... / پرتال آفتاب