اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نفس ها در سینه حبس شده، هم ملک عبدالله به مرگ نزدیک است، هم جانشین او



اخبار,اخباربین الملل,ملک عبدالله


 اخبار بین الملل  -  روزنامه "رأی الیوم":
نفس ها در سینه حبس شده، هم ملک عبدالله به مرگ نزدیک است، هم جانشین او

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه 92 سالۀ عربستان، در حالی به بیمارستان منتقل شده است، که بحث و جدلهای بسیاری درباره جانشینی او و سرنوشت این کشور به راه افتاده است.

العلم به نقل از روزنامه "رأی الیوم"نوشت: عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه 92 سالۀ عربستان، در حالی به بیمارستان منتقل شده است، که بحث و جدلهای بسیاری درباره جانشینی او و سرنوشت این کشور به راه افتاده است.

به گزارش  انتخاب ، دفتر دربار شاه عربستان، جمعه شب، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ملک عبدالله دچار التهاب ریه شده است و به همین سبب برای او لوله تنفسی کار گذاشته شده است.

در شرایط کنونی، عربستان از یک سو از طرف داعش تهدید می شود، زیرا گزارش ها حاکی از آن است که این گروه تروریستی از جایگاه گسترده ای نزد عربستانی ها برخوردار است و 92 درصد از سعودی ها، این گروه را تایید می کنند.

در این میان، مبلغان ِ کم سن تر و همچنین علمای قدیمی هم از این گروه طرفداری می کنند و درخواست های مکرر ملک عبدالله برای محکوم کردن داعش را نپذیرفتند؛ و فقط یک یا دو تن از علمای سعودی حاضر شدند اندیشه های داعش را گمراه کننده بخوانند.

در این میان، کشورهای غربی و به ویژه آمریکا که عربستان را هم پیمان راهبردی خود می دانند، از بیماری ملک عبدالله به شدت برآشفته اند و بیم آن دارند که مرگ وی، به جنگی درون خاندانی میان فرزندان و نوادگان عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار رژیم آل سعود بینجامد.

بر اساس روال معمولی، در صورت مرگ ملک عبدالله، ولی عهد او یعنی سلمان بن عبدالعزیز (77ساله) جانشین او خواهد شد، اما مشکل این است که میان افراد خاندان حاکم، بر سر ولی عهدی جنگی پنهان در جریان است.

"سایمون اندرسون" متخصص امور خاندان سعودی حاکم در عربستان، که تاکنون دو کتاب در این زمینه منتشر کرده و در موسسه واشنگتن، به عنوان پژوهشگر به کار مشغول است، در مقاله ای که اخیراً منتشر کرده، آورده است: در میان محافل خاندان حاکم در عربستان، درباره واگذاری پست ولیعهدی به شاهزاده مقرن (69) ساله اختلاف وجود دارد. آیین نامه نظام حاکم در عربستان، به پادشاه اجازه می دهد ولیعهد را منصوب یا برکنار کند.

اگر شاهزاده سلمان بر تخت پادشاهی بنشیند، ممکن است پسر خود شاهزاده محمد را که ریاست دفتر او را عهده دار است، ولیعهد کند.

شاهزاده محمد در حال حاضر با داشتن پست وزارت، اجازه حضور در کابینه را نیز دارد.

اما اگر چنین اتفاقی بیفتد، خشم گروهی از خاندان حاکم را که به پست ولیعهدی چشم طمع بسته اند، بر می انگیزد.

افرادی نظیر متعب بن عبدالله، پسر پادشاه که عهده دار وزارت گارد ملی است، شاهزاده محمد بن نایف، وزیر کشور و فرزند ولیعهد سابق که از نفوذ بسیار و پشتیبانی آمریکا نیز برخوردار است.

همچنین ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و برادرش شاهزاده خال که وزیر آموزش و پرورش است.

نفر بعدی، ولید بن طلال، میلیاردر سعودی است که خود را برای گسترش امپراتوری رسانه ای خود، از طریق ایجاد شبکه سیاسی، اقتصادی، اخباری "العرب" آماده می کند.

این شبکه، ماه آینده در بحرین راه اندازی خواهد شد. در این میان می توان به شاهزاده بندر بن سلطان نیز اشاره کرد که به عنوان مردِ مأموریت های غیرممکن و رئیس شورای امنیت ملی سعودی شناخته می شود و ستونی از نواده ها را با خود به دنبال دارد.

پیش از این محافل رسمی سعودی تاکید کرده بودند که انتصاب مقرن به عنوان ولیعهد، علیرغم مخالفت شماری از شاهزادگان کمیته بیعت صورت گرفت و برخی از آن ها نظیر شاهزاده طلال بن عزیز در اعتراض شدید به این اقدام، رسما از کمیته بیعت استعفا کرد.

در این میان، خبرهای درز شده حاکی از آن است که حال شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز خوب نیست و معمولا در عرض چند دقیقه تمرکز خود را از دست می دهد و یک موضوع را چندبار تکرار می کند.

شاهزاده سلمان، به پست ریاست کابینه اهمیت ویژه داد و به همین عنوان، به سفرهای خارجی رفت که آخرین سفرهای او به چین و ژاپن و کشورهای جنوب شرقی آسیا بود.

وی از اظهار نظر درباره مسائل عربی و بین المللی، خودداری می کند تا از بروز هرگونه مشکلی در مسیر رسیدن او به تخت پادشاهی یا از هرگونه اختلاف با پادشاه (که به دمدمی مزاج بودن و سرعت در اتخاذ تصمیم گیری معروف است) جلوگیری کند.

آن چه مسلم است، این است که حال شاه کنونی عربستان، خوب نیست. او تاکنون چهار عمل جراحی در کمر داشته است و سه بار دچار سکته قلبی شده است و بر روی صندلی چرخدار تردد می کند و بیمارستانی کاملا مجهز و پیشرفته در داخل قصر دارد تا در مواقع لزوم فوراً به او رسیدگی شود.

مردم عربستان، دربار این کشور و غرب، همه نفس خود را حبس کرده اند و امیدوارند که شاه این کشور زنده بماند، اما پشت پرده جنگ ها بر سر جانشینی به شدت جریان دارد.


 اخبار بین الملل  - انتخاب 
 


ویدیو مرتبط :
این تصاویر نفس شما را در سینه حبس می کند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حبس نفس به مرگ پسربچه انجامید +عکس



شنا کردن, آموزش شنا, استخر شنا

 تحقیقات بالاخره نشان داد که علت مرگ پسر 15 ساله ای که 3 سال پیش در استخر شنا جان خود را از دست داد، تلاش برای هرچه بیشتر نگه داشتن نفس خود زیر آب بوده است.

 

به گزارش برترین ها؛ رِیس مورگان قصد داشت رکورد قبلی خود را بشکند ولی به مشکل برخورد و تلاش کارکنان استخر برای به هوش آوردن او بی فایده بوده است.

 

اما 3 سال طول کشید تا خانواده داغدار او علت واقعی مرگ پسرشان را بدانند و حالا این خانواده به یاد فرزند دلبندشان بیمارستانی را احداث کرده اند.

 

تحقیقات نشان می دهد که هیچ چیز مشکوکی در مورد مرگ ریس وجود ندارد و هیچ مسئولیتی متوجه مسئولان استخر نیست. در واقع این پسر نوجوان همیشه به نگه داشتن نفس خود در زیر آب علاقمند بوده است و قصد داشت با بیشتر کردن زمان نگه داشتن نفس خود، رکورد قبلی خود را بشکند. مسئول پرونده ریس این اتفاق دردناک را به خانواده او تسلیت گفته و بابت تاخیر در تعیین نتیجه نهایی از آنها معذرت خواهی کرده است.

 

منبع:برترین ها