اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نفرین كردن آمریكا شرعاً حرام است!


مسلمانان باید از این حوادث طبیعی عبرت بگیرند، نباید علیه همه دعا كرد چرا كه بین آنان مسلمانان بسیاری هستند و این دعا به نفع مسلمانان نیست و حرام شرعی به شمار می آید.

کیهان: شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی و رئیس هیئت كبار العلمای عربستان سعودی در واكنش به مطالب ضد آمریكایی مطرح شده در شبكه های اجتماعی در عربستان پس از طوفان سندی مدعی شد: مسلمانان باید از این حوادث طبیعی عبرت بگیرند، نباید علیه همه دعا كرد چرا كه بین آنان مسلمانان بسیاری هستند و این دعا به نفع مسلمانان نیست و حرام شرعی به شمار می آید.

تظاهر مفتی كل عربستان به انسان دوستی و حمایت از مسلمانان آمریكا در حالی است كه وی تاكنون فتواهای بسیاری را علیه مسلمانان منطقه به ویژه شیعیان جهت تكفیر آنها صادر كرده است.

 شیخ عبدالعزیز بن عبدالله در یكی از این موضع گیری های متناقض در اظهاراتی علیه حزب الله لبنان، مدعی شد كه گروه هایی كه در لبنان، نمادهای اسلامی را برافراشته اند، دشمنان اسلام هستند.


مفتی كل عربستان همچنین با حمله به شیعیان، ادعا كرد كه برپایی عزاداری برای سالار شهیدان مغایر با شرع خدا و اسلام است.

شیخ عبدالعزیز در یكی دیگر از فتواهای عجیب خود، تظاهرات گسترده مردمی در كشورهای عربی و اسلامی برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم و تحت محاصره فلسطین در نوار غزه را اقداماتی جنجال برانگیز و هرج و مرجی بی فایده خوانده است
.


ویدیو مرتبط :
توهین به مقدسات اهل سنت حرام است حرام است حرام است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگزاری انتخابات شرعاً حرام است!


یک شیخ وهابی، برگزاری هرگونه انتخابات را "تشبّه به کفار" دانست و آن را حرام اعلام کرد!

پایگاه خبری العالم: یک شیخ وهابی، برگزاری هرگونه انتخابات را "تشبّه به کفار" دانست و آن را حرام اعلام کرد!

 در پی افزایش انتقادات درباره انتصاب اعضای مجلس نمایندگان عربستان از سوی پادشاه و تاکید بر برگزاری انتخابات در محافل اجتماعی و پایگاه های اینترنتی عربستان، شیخ عبدالرحمن برّاک در تازه ترین فتوای خود، برگزاری انتخابات را "حرام" و آن را تشبّه به کفار دانست!

براک با نوشتن یادداشتی طولانی در صفحه شخصی خود در سایت تویتر – که رسانه های عربستان امروز چهارشنبه آن را منتشر کردند- آورده است: استفاده از روش انتخابات برای تعیین اعضای مجلس شورا یا هر مجلس دیگر، توسط کفار به کشورهای اسلامی وارد شده و حرام است. این روش همچنین موجب می شود که رأی عالم و جاهل یا زن و مرد با هم برابر باشد و این امر با عقل و شرع تعارض دارد.

این مفتی وهابی در ادامه می افزاید: انتخاب رهبر باید توسط اهل "حلّ و عقد" و افرادِ دارای شأن و منزلت صورت گیرد، نه عامّه مردم. برگزاری انتخابات یک امر مفسده دار است که از سوی دشمنان اسلام به مسلمانان آموزش داده شده و از نظر عقل و شرع حرام است.

برتری دادن نظر اهل "حلّ و عقد" بر رأی عامه مردم، در نزد کسانی که نظر اهل حل و عقد را بر حکم خدا نیز مقدم می دارند، امر تازه ای نیست؛ اما کمتر اتفاق افتاده بود که شیوخ وهابی با امری که مورد اتفاق نظر همۀ عقلای جهان قرار دارد، به این صراحت مخالفت کنند.

براک سال گذشته نیز با تاکید بر حرمت مشارکت زنان در رأی گیری، انتخابات را "از بدترین شیوه های کفار که به کشورهای اسلامی وارد شده" نامیده بود.

عبدالرحمن براک همان کسی است که فتوای جنجالی تخریب و بازسازی کعبه معظمه به منظور جلوگیری از اختلاط زن و مرد در زمان حج را صادر کرده بود.