اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نفت به بالاترین رقم طی ۱۴ ماه گذشته رسید



قیمت نفت,قیمت جهانی نفت

نفت به بالاترین رقم طی ۱۴ ماه گذشته رسید

به دنبال کاهش غیرمنتظره ذخایر استراتژیک آمریکا قیمت جهانی نفت به بالاترین رقم طی ۱۴ ماه گذشته رسید و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۲۴ سنت افزایش در برابر ۱۰۸.۰۵ دلار معامله شد.

قیمت جهانی نفت در معاملات روز چهارشنبه به بالاترین رقم طی 14 ماه گذشته رسید.

قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در این روز با 1.11 دلار افزایش به 104.64 دلار رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با 24 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به 108.05 دلار در هر بشکه رسید. 

کاهش غیرمنتظره ذخایر استراتژیک آمریکا علت اصلی رشد قیمت نفت در روز چهارشنبه اعلام شده است. این در حالی است که بهبود وضعیت اشتغال این کشور به همراه تحولات مصر با رشد 6 دلاری قیمت جهانی نفت طی روزهای اخیر شده است.

به عقیده کارشناسان نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین و افزایش نرخ تورم در این کشور مانعی در برابر رشد بیش از پیش قیمت نفت در روزهای آینده خواهد بود. 

موسسه نفت آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد حجم ذخایر استراتژیک نفت این کشور در هفته گذشته 9 میلیون بشکه کاهش یافته است. این رقم 3 برابر پیش بینی ها بوده است. کارشناسان پیش بینی می کردند ذخایر استراتژیک آمریکا در هفته گذشته تنها 3.3 میلیون بشکه کاهش یابد.

در بازار جهانی طلا نیز قیمت این فلز گرانبها با افزایش 6 دلاری نسبت به روز گذشته مواجه شد و به 1252 دلار در هر اونس رسید./تسنیم

 

 


ویدیو مرتبط :
انتشار گازهای گلخانه ای به بالاترین حد در سی سال گذشته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طلا به بالاترین رقم در 8 ماه گذشته رسید


قیمت طلا در معاملات امروز به ۱۲۰۸ دلار رسید که بالاترین رقم در ۸ ماه و نیم گذشته بوده است.

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در معاملات امروز به ۱۲۰۸ دلار رسید که بالاترین رقم در ۸ ماه و نیم گذشته بوده است.

پس از آنکه جانت یلن دیروز تاکید کرد که نرخ بهره در آمریکا به تدریج افزیش خواهد یافت، قیمت طلا امروز بیش از یک درصد رشد داشت و به بالاترین رقم در 8 ماه و نیم گذشته رسید.

یلن دیروز در کنگره گفت، بعید است فدرال رزرو طرح خود مبنی بر افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری را برعکس کند اما بدتر شدن وضعیت بازارهای اعتباری، آشفتگی در بازارهای مالی و ابهام درباره رشد اقتصاد چین ریسک هایی را متوجه اقتصاد آمریکا کرده است.

کند شدن روند افزایش نرخ بهره می تواند به طلا کمک کند و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد را پایین نگه دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا به 1213 دلار رسید که بالاترین رقم از 22 ماه می تاکنون بود، اما بعدا اندکی تعدیل شد و با 0.9 درصد افزایش به 1208 دلار و 27 سنت رسید.

قیمت طلای آمریکا هم به 1215 دلار و 30 سنت رسید که بالاترین رقم در طی تقریبا 9 ماه گذشته بود.

تحلیلگران بانک ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «یلن تصریح کرده که هرچند فدرال رزرو احتمالا روند تدریجی افزایش نرخ بهره را ادامه خواهد داد، اما این سیاست در یک مسیر از پیش تعیین شده قرار ندارد و به تحولات متخاف واکنش نشان خواهد داد.»

در ادامه این یادداشت آمده است، قیمت طلا احتمالا در نتیجه ین اظهارات رئیس فدرال رزرو تا حدی تقویت خواهد شد.

دیگر عامل تقویت بازار تقاضا برای سرمایه گذاری بود. اظهارات یلن و لحن خوش بینانه همراه با احتیاط وی موجب شد تا وال استریت کار خود را در حالتی مردد و دودل پایان دهد.

ارزش دلار هم از این اظهارات آسیب دید و در برابر سبد ارزهای معتبر جهان به پایین ترین رقم از ماه اکتبر تاکنون رسید.