اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نفت ایران کمتر از ۲۵ دلار شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

قیمت سبد نفتی اوپک در معاملات روز گذشته با کاهش ۶۹ سنتی نسبت به روز قبل از آن به ۲۵ دلار در هر بشکه رسید.

دبیرخانه اوپک قیمت سبد نفتی این سازمان در معاملات روز گذشته، پنج شنبه را 25 دلار اعلام کرد.

قیمت نفت اوپک در این روز نسبت به روز قبل از آن 69 سنت کاهش داشته است. در روز چهارشنبه قیمت سبد نفتی اوپک 25 دلار و 69 سنت اعلام شده بود.

بر این اساس قیمت نفت سنگین ایران که بخش عمده ای از نفت صادراتی کشور را تشکیل می دهد کمتر از 25 دلار شده است. هر بشکه نفت سنگین ایران به طور معمول 0.5 تا یک دلار کمتر از قیمت سبد نفتی اوپک معامله می شود.

تحقیقات موسسات بین المللی نشان می دهد هزینه تولید هر بشکه نفت در ایران 12.6 دلار است.

سبد نفتی اوپک متوسط قیمت نفت 13 عضو این سازمان را دربرمی گیرد که عبارتند از ایران، اندونزی، عربستان، قطر، امارات، کویت، الجزایر، ونزوئلا،‌ لیبی،‌آنگولا،‌ اکوادور، نیجریه و عراق.

 

اخبار اقتصادی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
نفت زیر 50 دلار و اقتصاد ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت هربشكه نفت ایران به بیش از 112 دلار رسید



 

 

برآورد قیمت یك بشكه نفت خام صادراتی ایران در روز هجدهم آبان ماه جاری ( نهم نوامبر2011) 112 دلار و 42 سنت بود.

به گزارش  ایرنا، بیشترین قیمت یك بشكه نفت خام سبك صادراتی ایران در روز مذكور به مقصد آسیا و 114 دلار و 77 سنت و كمترین قیمت آن به مقصد مدیترانه و 111 دلار و 10 سنت بود.

بیشترین قیمت یك بشكه نفت خام سنگین صادراتی ایران در روز هجدهم آبان ماه به مقصد آسیا و 112 دلار و 97 سنت و كمترین قیمت آن به مقصد مدیترانه و 109 دلار و 40 سنت بود.

براساس آمار دریافتی از امور بین الملل شركت ملی نفت ایران ، میانگین قیمت تقریبی یك بشكه نفت خام صادراتی ایران از ابتدای ماه نوامبر 2011 تا روز نهم همین ماه ( 10 تا 18 آبان 1390) 109 دلار و 68 سنت بوده است.

بازارهای جهانی نفت خام در روز هجدهم آبان ماه جاری به دلیل تشدید مشكلات اقتصادی اروپا با افت قیمت مواجه شد. این امر در حالی اتفاق افتاد كه قیمت نفت خام برای پنج روز متوالی پیش از آن با افزایش روبرو بود.

بهای هر بشكه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت امریكا برای تحویل در ماه دسامبر 2011 نیز در این روز 95 دلار و 74 سنت و قیمت هر بشكه نفت خام برنت دریای شمال نیز 112 دلار و 31 سنت بود.... /  تحلیل : عصر ایران