اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نعمت‌زاده: قیمت کالاهای اساسی تا پایان سال تغییر نمی‌کند/ پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز واردات از بودجه دولت



قیمت کالاهای اساسی،بودجه دولت ،وزیر صنعت معدن و تجارت

 نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران: قیمت کالاهای اساسی تا پایان سال تغییر نمی‌کند/ پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز واردات از بودجه دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی تا پایا ن سال تغییر نمی‌کند گفت: پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز واردات از بودجه دولت پرداخت می‌شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی تا پایا ن سال تغییر نمی‌کند گفت: پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز واردات از بودجه دولت پرداخت می‌شود.

 

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه مراسم استقبال رسمی از پادشاه عمان در مجموعه سعدآباد در جمع خبرنگاران در خصوص اولین مصوبه دولت یازدهم برای تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: قرار شد قیمت کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی تا آخر سال تغییری نکند.

وی خبر داد: قیمت کالاهای نهایی با توجه به تخفیف و پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز مرجع و ارز مبادله‌ای از بودجه دولت تغییری نمی‌کند، چون برای وارد کننده با نرخ ارز مرجع تمام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص مشکلات خودروسازان توضیح داد: خودروسازان هم مشکل قیمت‌گذاری و هم مشکل نقدینگی دارند که در حال بررسی مسائل هستیم اما مشکلات آنها در حدی نیست که تصور شود آنها ورشکسته‌اند.

نعمت‌زاده همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص بروز فساد مالی هزار میلیاردی در شرکت ملی مس اظهار داشت: این اتفاق قبل از آغاز به کار دولت یازدهم صورت گرفته اما خوشبختانه منابعی که در خارج از کشور بود، جمع‌آوری شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در عین حال گفت:‌ قصوری در این زمینه صورت گرفت که دادگاه باید آن را مورد رسیدگی قرار دهد اما رقم مذکور برگشته و مشکلی نیست.../خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق مستمری بگیران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تداوم واردات کالاهای اساسی با ارز ۱۲۲۶/ مابه‌التفاوت را دولت می‌دهد



واردات کالاهای اساسی,ارز مرجع,کالاهای اساسی

معاون وزیر صنعت :

تداوم واردات کالاهای اساسی با ارز ۱۲۲۶/ مابه‌التفاوت را دولت می‌دهد

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت با تاکید بر اینکه کالاهای اساسی با ارز ۱۲۲۶ وارد می‌شود، گفت: مابه‌التفاوت ارز مرجع 1226تومانی و ارز مرجع در بودجه سال جاری توسط دولت پرداخت خواهد شد.

حسن رادمرد در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: هیچ گونه افزایش قیمتی به دلیل تغییر نرخ ارز مرجع از 1226 تومان به نرخ ارز مرجع در بودجه سال 92 در کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

 

وی افزود: با توجه به تأکید دولت و همچنین رهنمودهای رئیس جمهور منتخب مبنی بر تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و برای حفظ آرامش بازار مابه‌التفاوت ارز مرجع 1226 تومانی و ارز مرجع در بودجه سال جاری توسط دولت پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر صنعت گفت: بر همین اساس تأمین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی با ارز مرجع 1226 تومان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران صورت می‌گیرد.

 

رادمرد گفت: وارد کنندگانی که کالای وارداتی خود را به شرکت بازرگانی دولتی ایران تحویل دهند مشمول دریافت ارز مرجع 1226 تومانی خواهند بود.

وی همچنین تأکید کرد: بر همین اساس وزارت صنعت نیاز ارزی خود را به بانک مرکزی اعلام کرده است.

معاون وزیر صنعت گفت: برنامه‌ریزی چند ماه گذشته در تأمین و توزیع و نظارت بازرسی در بازار کالاهای اساسی به صورت مطلوب انجام شده و این روند در جریان است و هیچ گونه مشکل و کمبودی در حوزه کالاهای اساسی وجود ندارد.

پیش از این فارس به نقل از یکی از مدیران اتحادیه‌ها خبر تصویب این تصمیم در ستاد تنظیم بازار را منتشر کرده بود./فارس