اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر کمیته اضطرار آلودگی درباره تعطیلی تهران


در این جلسه تصمیم گرفته شد که تا پایان هفته هیچگونه تعطیلی وجود نداشته باشد و محدوده زوج و فرد نیز در سطح شهر تهران هیچگونه تغییری نداشته و به روال معمول انجام خواهد شد.

خبرآنلاین: آلودگی هوا سبب شد تا امروز کارگروه کمیته اضطرار آلودگی تشکیل جلسه دهد، اما نتیجه خاصی نداشت.

در این جلسه تصمیم گرفته شد که تا پایان هفته هیچگونه تعطیلی وجود نداشته باشد و محدوده زوج و فرد نیز در سطح شهر تهران هیچگونه تغییری نداشته و به روال معمول انجام خواهد شد.

در این باره محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران گفت: کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران هیچ مصوبه‌ای نداشت و تصمیم خاصی در این جلسه اتخاذ نشد، با توجه به پیش بینی هواشناسی و وزش باد در تهران تا پایان هفته طرح ترافیک و زوج و فرد خودرو از درب منازل اجرا نمی شود.

به گفته او گزارش هواشناسی نشان می‌دهد که وزش باد در تهران را وجود دارد: به همین دلیل با کمی افزایش آلایندگی هوا مواجه خواهیم بود که این مقدار به اندازه‌ای نیست که بخواهیم تصمیم جدیدی اتخاذ کنیم. بر اساس نظر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران، تا پایان هفته طرح ترافیک و طرح زوج و فرد به روال عادی خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار تهران در عین حال از شهروندان تهرانی خواست تا از خودروی شخصی استفاده نکنند و حمل و نقل عمومی را برای تردد درون شهری خود انتخاب کنند تا با غلظت آلاینده‌ها مواجه نشویم: در جلسه مجدد کاهش آلودگی هوای تهران که روز پنج شنبه و یا جمعه برگزار خواهد شد، در مورد وضعیت تردد در روزهای شنبه و یکشنبه آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

9 منطقه در شرایط «هشدار»

 بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران شاخص آلودگی هوا دوباره در شرایط «ناسالم» است.

در حال حاضر میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 135 است این در حالی است که شاخص روز گذشته 143 بوده است.

ایستگاه‌های تهرانسر، شاد آباد، شهرداری منطقه 11، شهرری، پارک رازی، پارک قائم، پارک شکوفه، شهرک چشمه و شهرداری منطقه 15 به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون در شرایط هشدار قرار دارند.


ویدیو مرتبط :
تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فردا: تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا/تصمیم گیری درباره تعطیلی تهران



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

فردا: تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا/تصمیم گیری درباره تعطیلی تهران

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به افزایش غلظت آلاینده ها در پایتخت، گفت: جلسه کمیته اضطرار فردا تشکیل می شود.

به گزارش مهر، محمدرضا محمودی با اشاره به افزایش آلودگی هوا در تهران، اعلام کرد: با توجه به اینکه شاخص آلودگی هوای تهران افزایش یافته است، صبح فردا دوشنبه جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران تشکیل می شود.

معاون عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: طبق آخرین گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز شاخص آلودگی هوای تهران به 143 PSI رسیده است که هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد و به این منظور جلسه کمیته اضطرار فردا تشکیل می شود.

وی اظهار داشت: پس از برگزاری این جلسه تصمیم گیری درخصوص تعطیلی مدارس و ادارات اعلام می شود./مهر