اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر وزیر کشور درباره آخرین وضعیت دانایی‌فر



اخبار,اخبار سیاسی , آخرین وضعیت دانایی‌فر

 

اخبار سیاسی - نظر وزیر کشور درباره آخرین وضعیت دانایی‌فر

وزیر کشور می گوید وزارت کشور تمام تلاش خود را برای روشن شدن وضعیت دانایی فر مرزبان گروگان گرفته شده توسط گروهک تروریستی جیش العدل انجام می دهد.

در سحرگاه هفدهم بهمن سال 92 هجری شمسی، پنج سرباز ایرانی در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان و در نزدیکی مرزهای کشور پاکستان مفقود شدند و در تاریخ 20 بهمن گروهک موسوم به «جیش‌العدل ایران» با انتشار تصاویری در صفحه توئیتر خود مسئولیت ربایش 5 مرزبان‌ ایرانی را بر عهده گرفت.

از همان روز نخست اعلام این خبر مقامات دولتی تلاش های خود را برای آزادی مرزبانان ایرانی آغاز کردند و سرانجام نیمه های فروردین سال جاری بود که 4 مرزبان ایرانی به کشور بازگشتند و اخبار مختلفی درباره شهادت و یا آزادی گروهبان «جمشید دانایی فر»، دیگر مرزبان گروگان گرفته شده مطرح شد.

در همان زمان اخبار فراوانی مبنی بر شهادت گروهبان جمشید دانایی فر منتشر شد و گروهک تروریستی جیش العدل نیز تصویری را در این زمینه منتشر کرد اما وزارت کشور هیچگاه این خبر را تایید نکرد و حسینعلی امیری قائم مقام وزارت کشور گفت با وجود انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه جیش‌العدل اعلام کرده که یکی از سربازان ایرانی را به شهادت رسانده است ، این خبر تائید نمی‌شود.

همچنین علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد که صحت خبرهای منتشره شده از کشته شدن یکی از مرزبانان کشورمان توسط جیش‌العدل، قابل تائید نیست و اگر چنین خبری صحت داشت ما از آن اطلاع می‌یافتیم.

در همین رابطه تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از احتمال زنده بودن جمشید دانایی فر پنجمین مرزبان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل خبر دادند و گفتند دلیل و سندی مبنی بر شهادت این مرزبان وجود ندارد.

در همان زمان اخباری مبنی بر پناهندگی دانایی فر به آمریکا منتشر شد که واکنش های فراوانی را به همراه داشت و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این رابطه اعلام کرد پناهنده شدن دانایی فر به آمریکا صحت ندارد.

اما در شرایطی که حدود 5 ماه از آزادی 4 مرزبان ایرانی سپری می شود عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفت و گو با نامه نیوز درباره آخرین وضعیت جمشید دانایی فر گفت: وزارت کشور همچنان در حال رایزنی برای دریافت اخبار صحیح از آخرین وضعیت جمشید دانایی فر است.

رحمانی فضلی ادامه داد: وزارت کشور تمام تلاش خود را برای روشن شدن وضعیت دانایی فر انجام می دهد اما تا کنون به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی همچنین درباره زمان احتمالی مشخص شدن وضعیت این مرزبان گفت: مسئولان مربوطه تمام تلاش خود را انجام خواهند داد اما نمی توان زمان دقیقی برای این موضوع تعیین کرد و به محض مشخص شدن وضعیت دانایی فر مردم را در جریان این موضوع قرار خواهیم داد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور عراق و انتشار اخباری مبنی بر نزدیک شدن نیروهای داعش به نزدیکی مرزهای ایران، تاکید کرد: مرزهای کشور در امنیت کامل است و نا امنی های عراق هیچ تاثیری بر امنیت مرزهای ایران ندارد و تمام مسائل تحت کنترل است.
اخبار سیاسی - نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
گلایه وزیر بهداشت از وضعیت صنعت کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت دانایی‌فر



اخبار,اخبار سیاسی ,وضعیت دانایی‌فر

 

اخبار سیاسی - وزیر کشور: وضعیت دانایی‌فر هنوز تعیین‌تکلیف نشده

وی همچنین به برگزای جلسات مختلف با استانداران مختلف اشاره کرد و افزود: در حوزه مسائل امنیتی اقتصادی و تامین مایحتاج مردم آمادگی کامل داریم که با استانداران مختلف و در آرامش کامل نیز مسائل را اجرا کنیم.

وزیر کشور در مورد وضعیت سرباز ایرانی به اسارت گرفته شده توسط گروهک تروریستی و صحبت های مطرح شده توسط نمایندگان مجلس درخصوص زنده بودن وی گفت: این حرفها را باید فقط از وزارت کشور گوش کنید و ما پیگیر این موضوع از طریق کشور پاکستان و امکانات منطقه‌ای هستیم تا برایمان تعیین تکلیف شود اما هنوز در این زمینه تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از برگزاری گردهمایی مشترک معاونین برنامه‌ریزی و استانداری سراسر کشور در جمع خبرنگاران در مورد زمان اعمال افزایش کرایه خودروها گفت:‌ این موضوع به صورت سالانه و طبیعی هرساله توسط شوراهای شهر دارای مصوبه‌ای است و در بهمن ماه سال قبل این موضوع انجام گرفت و باید به صورت روال از اول اسفند ماه اعمال شود اما شوراهای شهر با هماهنگی دولت و نیز سیستم حمل و نقل تصمیم گرفتند بعد از اجرای هدفمند کردن یارانه ها این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وی اعلام کرد تاثیر افزایش قیمت فراورده‌ها در حمل‌ونقل محاسبه خواهد شد و به دنبال جبران خسارت‌ها و کاهش‌ها هستیم.

وزیر کشور در مورد سفر اخیر رییس‌جمهوری به استان سیستان و بلوچستان نیز یادآور شد: در این سفر برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌هایی مدنظر قرار گرفت و ساعت‌ها روی کار کارشناسی آن صحبت شد و در حوزه پروژه‌های عمرانی، پتروشیمی‌ها و بندر به پروژه‌های میان مدت کوتاه مدت و بلندمدت توجه شد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه پروژه‌های کوتاه مدت تا پایان سال جاری، پروژه‌های میان مدت دو تا سه سال و پروژه‌های بلند مدت به چندین سال زمان نیاز دارد عنوان کرد: اگر با توجه به منابع درنظر گرفته شده این پروژه‌ها انجام شود حرکت‌های خوبی در استان سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

وی همچنین به برگزای جلسات مختلف با استانداران مختلف اشاره کرد و افزود: در حوزه مسائل امنیتی اقتصادی و تامین مایحتاج مردم آمادگی کامل داریم که با استانداران مختلف و در آرامش کامل نیز مسائل را اجرا کنیم.

وزیر کشور همچنین درخصوص تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر حمل‌ونقل عمومی نیز خاطرنشان کرد: در قالب هدفمند کردن یارانه‌ها از محل عدم ثبت نام قرار است به حمل و نقل عمومی کمک شود که در بودجه نیز این رقم تا 100 میلیارد دلار پیش‌بینی شده و وزارت نفت می‌تواند از طریق سایر فعالیت‌ها در حوزه کاهش شدت انرژی از جمله بحث حمل‌ونقل و ترافیک و خدمات مشابه فعالیت‌هایی را انجام دهد و در این زمینه نیز تفاهم هایی میان وزارت کشور و نفت با حضور شهرداران کلان شهرها به امضا رسید.

وی افزود: برنامه‌ای جدی در نظر داریم که از منابع بودجه‌ای و منابع هدفمندی اقدامات بسیار مناسبی را در سال 93 انجام دهیم.

وی همچنین در مورد کمیته اجرایی خانه احزاب تصریح کرد: نیازی نیست که این کمیته مورد تایید ما باشد بلکه باید مورد تایید خودشان باشد. ما دخالتی در کمیته اجرایی خانه احزاب نداریم. بستر و شرایط را آماده می‌کنیم تا فعالیت کنند و در هر مرحله‌ای با معاونت سیاسی و خود بنده مشورت‌هایی را انجام می‌دهند. 

اخبار سیاسی - ایسنا