اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر وزیر ارشاد درباره «من روحانی هستم»


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که اعلام کرده است خودش مستند «من روحانی هستم» را ندیده اما درباره‌اش مطالبی خوانده است، بار دیگر خواستار برخورد دستگاه قضایی با سازندگان این مستند شد.

خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که اعلام کرده است خودش مستند «من روحانی هستم» را ندیده اما درباره‌اش مطالبی خوانده است، بار دیگر خواستار برخورد دستگاه قضایی با سازندگان این مستند شد و گفت: برخی در پوشش نقد، به اتهامات ناروا، تخریب و توهین آن هم در مورد چهره برجسته‌ای مانند دکتر روحانی که سابقه خدمات ایشان به انقلاب اسلامی از سال 1340 بر همگان بارز است می پردازند که این به هیچ وجه قابل قبول نیست.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت در حاشیه مراسم افتتاح خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در محل برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید شما روز گذشته خواستار برخورد دستگاه قضایی با سازندگان سی دی «من روحانی هستم» شدید و این در حالی است که رئیس جمهور خود بر آزادی بیان در جامعه تاکید دارد که وزیر ارشاد پاسخ داد: ما اشاره کردیم که کسی نمی تواند مانع نقد و انتشار آن در جامعه شود در همین نمایشگاه کتاب آثار زیادی هم از سوی کسانی که موافق دولت هستند و هم از جانب کسانی که منتقد و حتی مخالف دولت هستند، عرضه شده است و من هم به دوستان و همکارانم توصیه کردم که مانع عرضه این  کتاب ها نشوند، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که برخی در پوشش نقد، به اتهامات ناروا، تخریب و توهین می پردازند که این به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: این افراد آمده اند این توهین ها را در قالب سی دی مطرح کرده اند و در مجامع عمومی در حجم انبوهی انتشار داده اند، آن هم در مورد چهره برجسته ای مانند دکتر روحانی که سابقه خدمات ایشان به انقلاب اسلامی از سال 1340 بر همگان بارز است که در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس نقش بسیار موثری داشتند طبیعتا دستگاه قضایی باید در این خصوص پاسخگو باشد.

جنتی در پاسخ به این پرسش که آیا خود شما این مستند را دیده‌اید گفت: من آن را شخصا ندیده‌ام اما مطالبی درباره‌اش خوانده‌ام.

جنتی همچنین به این سوال یکی از خبرنگاران که گفت آقای روحانی در واگذاری ممیزی به مردم تاکید داشت. چه نظری در این خصوص دارید؟، گفت: اقای روحانی چنین چیزی نگفته اند ایشان گفتند وجدان عمومی بهترین قاضی و داور در خصوص این مساله است که کدام کتاب بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد و کدام کتاب در کنج عزلت بماند.

وی همچنین  در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که امسال تبلیغات محیطی و غرفه های اغذیه فروشی همچنان در اختیار مصلی است، اما مردم از خدمات این دو بخش راضی نیستند و این در حالی است که شنیده می شود علی رغم این سرویس کم کیفیت مصلی از وزارت ارشاد بیش از 2 برابر مبلغی که در سال گذشته اخذ کرده، دریافت کرده است، با تایید ضمنی این مدعا گفت: واقعیت این است که اینجا (مصلی تهران) جای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست جای عبادت است و ما هم بخاطر اضطراری که داشتیم، نمایشگاه کتاب تهران را در اینجا برگزار کردیم.

وی ادامه داد: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران هم که در سالیان گذشته نمایشگاه کتاب در آنجا برگزار می شده، جای مناسبی نیست و ظرفیت کاملی برای جانمایی چنین مجموعه عظیمی ندارد و لذا ما باید به فکر یک مکان دائمی برای نمایشگاهی در خور نام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

جنتی در ادامه توضیحاتش در خصوص کاستی‌های مکان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: مجموعه شهر آفتاب که شهرداری تهران وضعیت آن را بررسی کرده است، جای بسیار خوبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است که امیدواریم هر چه سریعتر این مکان احداث شود و ما بتوانیم نمایشگاه های آینده را در شهر آفتاب برگزار کنیم. واقعیت این است که ما برای اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران قطع نشود و این نمایشگاه امسال هم ادامه پیدا کند، رضایت دادیم که نمایشگاه امسال هم در مصلی برگزار شود.

وزیر ارشاد همچنین گفت: قطعا نواقص زیادی در خصوص مکان نمایشگاه کتاب تهران وجود دارد که باید تا پایان روز نمایشگاه برطرف شود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: با همکاری شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران، شهرداری تهران و همچنین تشکل های صنفی حوزه نشر، نمایشگاه امسال یک محل آبرومند برای نمایشگاه کتاب تهران ساخته شود تا بتوان حتی در طول سال هم نمایشگاه های حوزه کتاب را در آنجا برگزار کرد.


ویدیو مرتبط :
اشکالات خانه سینما از نظر وزیر ارشاد احمدی نژاد‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر وزارت ارشاد در مورد مستند من روحانی هستم



اخبار,اخبار سیاسی ,من روحانی هستم

 

اخبار سیاسی - وزارت ارشاد: با عوامل "من روحانی هستم" برخورد می کنیم

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری وزارت ارشاد اظهار کرد ما به عنوان متولی عرضه محصولات فرهنگی باید از حرمت شکنی در کشور جلوگیری کنیم حال این اتفاق درباره هر شخصیتی باشد.

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم من روحانی هستم بدون مجوز وارد فضای مجازی شده و غیرقانونی است و ما از طریق نیروی انتظامی پیگیر برخورد با عوامل آن هستیم.

سعید جابری انصاری در گفت گو با ایرنا افزود: هرگونه محصول فرهنگی در فضای مجازی تولید، تکثیر و عرضه شود باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرد.

وی با اشاره به اینکه فضای انتقاد و نقد در جامعه باز است و بارها رئیس جمهور بر آن تاکیده کرده افزود: اما برخی انتقاد را با حرمت شکنی اشتباه گرفته اند. ما این موضوع را پیگیری می کنیم چرا که معتقدیم اگر جلوی این موضوعات گرفته نشود ممکن است گستاخان در آینده به موضوعات اعتقادی ما هم انتقاد کنند.

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری وزارت ارشاد اظهار کرد ما به عنوان متولی عرضه محصولات فرهنگی باید از حرمت شکنی در کشور جلوگیری کنیم حال این اتفاق درباره هر شخصیتی باشد.

وی گفت: موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه ای به صراحت اشاره کرده اقلامی که بدون مجوز وارد فضای مجازی و یا در قالب لوح فشرده، عکس، موسیقی و .... عرضه شود غیر قانونی بوده و با آن برخورد لازم انجام خواهد شد.

جابری انصاری خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات تفرقه افکنانه هیچ سنخیتی با منویات مقام معظم رهبری مبنی بر وفاق ملی ندارد. در این شرایطی که ما در موضوعات کلان به دنبال مذاکره با کشور های غربی هستیم حتما نیاز به وحدت ملی داریم و این گونه اقدامات که بدون مجوز صورت می گیرد، هیچ توجیه قانونی ندارد.

وی ادامه داد: ما اگر به اطاعت از رهبری اعتقاد داریم باید کسانی که مانع وفاق و وحدت ملی می شوند را طرد کنیم. چه معنی دارد در این شرایط کشور که مدام رهبر معظم انقلاب به وحدت اشاره می کنند کسانی فیلمی را بدون کسب مجوز در فضای مجازی کشور پخش کنند.

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری وزارت ارشاد با بیان اینکه از تمامی جریان های سیاسی می خواهیم که در مقابل این رفتار های غلط موضع گیری کنند، تاکید کرد: این اتفاق اگر فراگیر شود ممکن است برای هر جریان سیاسی در کشور رخ دهد و موجب حرمت شکنی مسئولان دیگر نیز شود، بنابراین جریان های سیاسی باید محصولاتی که به صورت غیر مجاز عرضه می شود را محکوم کنند.

جابری انصاری خاطرنشان کرد: با توجه به فضای مناسبی که در قوه قضائیه کشور حاکم است ما از دوستان خواهش می کنیم زودتر پیگیر این قضیه باشند. چون شنیده های ما حاکی از این است که بخش دوم این مستند هم در حال پخش است. البته ما هم در معاونت حقوقی وزارت ارشاد به جد پیگیر این موضوع هستیم. و دوستانمان در نیروی انتظامی هم این موضوع را پیگیری کرده اند و به زودی با عوامل این فیلم برخورد خواهد شد. 

اخبار سیاسی - ایرنا