اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر هاشمی درباره طرح تفکیک جنسیتی


در این‌گونه مسائل كه در حوزه اسلام و مقولات انسانی است نباید سیاسی‌كاری كرد و باید با شیوه‌های مبتنی بر قانون، استدلال و منطق و توجه به نظر كارشناسان، موضوع را حل كرد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش یكی از اعضای شورای سردبیری روزنامه فرهنگ آشتی، درباره طرح تفكیك جنسیتی در دانشگاه‌ها نیز گفت: در این‌گونه مسائل كه در حوزه اسلام و مقولات انسانی است نباید سیاسی‌كاری كرد و باید با شیوه‌های مبتنی بر قانون، استدلال و منطق و توجه به نظر كارشناسان، موضوع را حل كرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار با اعضای شورای سردبیری روزنامه فرهنگ آشتی،انقلاب اسلامی ایران را پیشتاز حركت‌های مردمی در منطقه عنوان كرد و گفت: براساس دستور اسلام و سنت پیامبر، اعتماد به مردم بهترین راه اداره امور جامعه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به اهمیت توجه به خواست و نظرات مردم در جوامع امروزی تأكید كرد: ابزارهای اطلاع‌رسانی و رشد آگاهی‌های عمومی قدرت مردمی را افزایش داده است و هر چه زمان می‌گذرد این قدرت مضاعف می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حكومت و مدیریت را ابزاری برای خدمت به مردم و همچنین كسب رضایت خداوند عنوان كرد و گفت: فریب مردم توسط صاحبان قدرت با توجه به دستورات دینی با هر توجیهی مذموم است و صاحبان قدرت باید تلاش كنند همواره با صداقت با مسائل روبرو شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مطبوعات در رشد و اعتلای جامعه تأكید كرد: ایجاد ضوابط صحیح و مدون به نحوی كه چارچوب حدود مطبوعات و حقوق مردم و نظام مشخص باشد، می‌تواند زمینه فعالیت در این حوزه را تسهیل كند.

وی با اشاره به قدرت رسانه‌های دیجیتال و همچنین ابزارهای مدرن اطلاع‌رسانی تأكید كرد: در این فضا اگر زمینه‌های اطلاع‌رسانی رسانه‌های داخلی را محدود كنیم، زمینه برای رشد اخبار كاذب و گرایش به رسانه‌های بیگانه كه منافع كشور و نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌كند، ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا




ویدیو مرتبط :
گزارش یک طرح تفکیک جنسیتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر یک نماینده درباره طرح تفکیک جنسیتی


عبدی تصریح کرد: با طرح تفکیک جنسیتی در ادارات و نهادها مشکلات موجود حل نمی شود بلکه تنها باید به سالم سازی محیط در سازمان و نهادها اقدام شود تا بتوانیم شاهد رعایت حدود شرعی و اسلامی نیز باشیم.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تفکیک جنسیتی که اخیرا توسط یکی از نهادهای کشور به اجرا گذاشته است، در ادارات موفقیت آمیز نیست.

«ایرج عبدی» در گفت و گویی افزود: در کل در بحث مسائل جنسیتی موضوع اصلی رعایت حدود شرعی و اسلامی است و این گونه تفکیک ها نمی تواند موفقیتی در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اجرای این گونه طرح ها در واقع کاری بیهوده است، اظهار داشت: به طور یقین در راستای اجرای این طرح ها افرادی که اجرا کننده آنها هستند، مقصود و مرادشان نیز برآورده نمی شود.

عبدی تصریح کرد: با طرح تفکیک جنسیتی در ادارات و نهادها مشکلات موجود حل نمی شود بلکه تنها باید به سالم سازی محیط در سازمان و نهادها اقدام شود تا بتوانیم شاهد رعایت حدود شرعی و اسلامی نیز باشیم.

عبدی با بیان اینکه باید فعالیت هایی که در ادارات و دستگاه های اجرایی صورت می گیرد، خارج از حدود شرعی نباشد، ادامه داد: همیشه مشاهده شده که سختگیری در هر کاری نتیجه بخش نیست و در این زمینه نیز تفکیک نمی تواند پاسخگوی مشکلات باشد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تابع شرع مقدس باشیم و تاکنون در روایات مختلف نیز مشاهده نشده که در این زمینه بحثی وجود داشته باشد.